|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bilstolguruer!
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 11-04-08 kl 08:07. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilstolguruer!Hvorfor jeg tenkte det er vel fordi at det skal litt til for at en toåring veier 25 kg.
|
|
|
#23 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#24 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bilstolguruer!Lillebor har bakovervendt sete, men det begynner å bli veldig trang ved beina. Jeg tror ikke han sitter bakovervendt til han er 4, men satser på ca 3 år.
|
|
|
#25 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Næsj, la nå folk slippe til å ha litt moro også. Foreløpig har vel alle svart på det hun har spurt om, stolen jeg nevnte kan brukes begge veier. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bilstolguruer!Guniss: Vi har samme sete nå, har vi ikke?
|
|
|
#27 |
|
I mål
|
Nei, det var det vi ikke gadd. Forøvrig snudde vi ikke fordi S veier 18 kg, for det gjør han ikke, men fordi for mye av hodet hans stakk over kanten og fordi det rett og slett ikke var plass til ham MED bleie oppi setet mer |
|
|
|
|
|
#28 |
|
strikker
Sv: Bilstolguruer!Vi er i samme situasjon selv, gutten veier 16 kg med klær og setet går kun til 18.
|
|
|
#30 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bilstolguruer!Vi har Besafe Izi Kid nå ja. Og er veldig fornøyd med det.
|
|
|
#31 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bilstolguruer!Ja, det er samme som vi har til vår H. Han sitter ihvertfall bedre i den enn i den gamle Acta cosmicen som står i bil nr 2...
|
|
|
#32 |
|
I mål
|
Er nok i akkurat samme situasjon som vi var ja. Jeg har tittet meg rundt siden i sommer, og vi kjøpte beltestolen i september, men byttet ikke før nå i slutten av november etter en bleielekkasje. Vi hadde også Izi Kid, og jeg føler vi strakk det så langt vi kunne med den stolen. Jeg kan se om jeg husker ta et bilde av S i KidFixen sin. Han er nok 97 cm lang og veier vel en 17 kg kanskje. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Erfaren nok
|
Glimrende
|
|
|
#34 |
|
Hertuginne
|
Sv: Bilstolguruer!guniss: Jeg skal ikke legge meg opp i om dere skal snu eller ikke, det antar jeg dere vet best selv. Men jeg stusser bare på det du og apan sier ang. at HTS-setet er lite. For jeg får det bare ikke til å stemme inne i hodet mitt. Vi har nemlig dette setet til lillesøster nå, hun overtok etter storebror da han var 3,5. Og storebror er en stor gutt, ett år etter dette er han 114 cm. Vil tippe han var 107-108 på det tidspunktet han fikk ny stol. Og han satt overhodet ikke trangt, selv på vinteren med fullt utstyr og alt. Nå har vi en stor bil med romslig baksete, men likevel. Nå sitter lillesøster på 91-92 cm i setet, og hun har veldig god plass enn så lenge. Kan det være at HTS-setet har blitt mindre, vi kjøpte vårt i 2004 (Izi Kid)?
|
|
|
#35 |
|
I mål
|
Sv: Bilstolguruer!Det vi stort sett slet med, Adrienne, var avstand mellom "den mellom bena" og ryggen. Han tok seg til skrittet og sa "vondt" fordi den "klemte" og bleie forskjøv seg. I tillegg stakk sikkert 1/3 av hodet hans opp over kanten. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
strikker
Sv: Bilstolguruer!Vi har også iZi setet. Gutten er 93 cm og har langt igjen før hodet når toppen.
|
|
|
#37 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilstolguruer!apan: Dere har vel Izi combi - ikke Izi kid? Vet du om Izi combi er mindre enn Izi Kid? (Vi bruker fremdeles Izi kid til vår på rundt 101 cm - det er et godt stykke igjen til ørene når kanten - det eneste "problemet" vårt er at selene ikke lengre starter over skuldrene.)
|
|
|
#38 |
|
Hertuginne
|
Ahhh, der har du det. Storebror er ikke verdens rundeste, han har alltid vært lang og slank, så han ble aldri plaget av beltet. Din S er kanskje litt mer lubben?
|
|
|
#40 |
|
strikker
Vi har combi, setene er like, samme "skall".
|
![]() |
|
|