Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
Mannen bør navngis i media 31 28,44%
Mannen bør ikke navngis i media 78 71,56%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-08, 12:44   #16
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

I likhet med Line kan jeg heller ikke se at verken jeg eller noen andre har sagt at det er hverdagslig og greit.

Jeg kan ikke se at jeg har påstått at du har sagt at det er hverdagslig og greit.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvis vi løfter blikket litt fra saken med lommemannen, så må vi da kunne være enig i at overgrep kan være så mangt? For å bli presis: jeg kjenner ei som ble utsatt for grove voldtekter da hun var liten. Og jeg kjenner ei anna som opplevde å bli "fiklet" med av en onkel. Burde disse to egentlig følt akkurat det samme? Burde begge følt at dette var et grovt overtramp, og at de er varig skadet i sjelen?

Eller kan det hende at hun som "bare" opplevde litt fikling fra en onkel ikke BARE så dette som helt grusomt? Kanskje var det til og med litt spennende? Eller til og med godt? Og kanskje er det DET som er hennes største skam, at hun faktisk ikke hylte og skrek og fikk traumer av det, men lot det skje uten å protestere? Og samfunnet har jo fortalt henne at hun er et offer og burde lide, og trenger profesjonell hjelp...

Folk er forskjellige! Og nei, ikke alle trenger profesjonell hjelp selv om overgrep ikke har ødelagt livet deres.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.