|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elektrosmog
Det er på ingen måte åpenbart at det har en virkning. Det er jo nettopp det det er uenighet om. «Folk» rapporterer de merkeligste ting uten at det er grunnlag for det. Bare ut fra det som er postet i denne tråden, er det åpenbart at det neppe fins kjente mekanismer for at trådløse nett skal kunne forårsake de påståtte symptomene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
Dette sier Statens strålevern:
For de som har lyst til å lese mer inngående: Post- og teletilsynet: Stråling frå basestasjonar og andre radiosendarar – ei samanlikning av berekna feltstyrke og anbefalte normer for eksponering av menneske |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, vi skjønner ikke hvordan det virker, så dermed virker det ikke. Øh? Jeg tror ikke du ville sagt det samme dersom det var du selv som merket disse symptomene.
Nei, de tingene er såklart en del av "pakka". Skoleungdom i dag utsettes ofte for hele pakka: En trådløst tilknyttet laptop blant 30 andre i et lite rom hvor det også finnes 30 mobiltelefoner...
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
Men hvorfor velger folk da å fokusere på trådløse nett når mobiltelefoner stråler minst to og en halv gang så mye? Hvis man virkelig er bekymret for ståling, burde man vel heller ta tak i mobiltelefoner? Det er jo de samme strålene man utsettes for når man snakker i mobiltelefon, bare i langt kraftigere grad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
For min del gjelder fokuset på trådløst nettverk at det fremdeles er i utbyggingsfasen. Vi kan fremdeles forhindre utbredelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
Optimist.
Og min fotpleier sier at din tannlege tar feil. Sist redigert av Teofelia : 31-01-08 kl 08:23. Årsak: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Mother of Dragons
|
Skadene av stråling trenger ikke å være reversible nei, dvs at kroppen ikke klarer å hele seg selv, men strålingen lagrer seg ikke i kroppen nei.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
Jeg snakker i mobil ca. 5 minutter om dagen.
![]() |
#10 |
<*(((<
|
Og hvor mange timer om dagen befinner du deg i mobilnettverk? Sist redigert av torsk : 04-02-08 kl 11:07. Årsak: mobilnettverket->mobilnettverk. Noen påstår at det fins mer enn ett mobilnett her i landet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Argumentasjonen din er fortsatt feil, og det går ikke an å diskutere på den måten. Du kan ikke legge til grunn at det du mener om det det er uenighet om er korrekt og forvente at de som er uenige godtar det. Du fremsetter igjen dette som om det er «åpenbart» at «symptompene» forårsakes av trådløse nettverk. Jeg godtar ikke det premisset, og – mer relevant – det gjør heller ikke et samlet fagmiljø. |
![]() |
![]() |