|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Come what may...
|
Sv: Steines til døde for utroskap
Hallo kødder du med meg eller? *dåner*
|
|
|
#23 |
|
Come what may...
|
Sv: Steines til døde for utroskapAC, Jeg er helt enig at det er barbarisk måte å styre ett land på. Det er jo helt tydelig. Ingen normal stat vil gjøre noe slikt markering på den måten mot mennesker.
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Steines til døde for utroskapDette blir jo litt flisespikking, Azi. Når folk skriver "landet" mener de jo regjeringen og det den står for, ikke Muhammed i blokk 5.
|
|
|
#26 |
|
Come what may...
|
Sv: Steines til døde for utroskapLisa,
|
|
|
#27 |
|
Come what may...
|
Hva om folket tenkte litt mer på hvordan andre tar dette. For jeg snakker ikke om kun hvordan jeg oppfatter det. Akurrat dette tema har kommer opp når jeg er blandt mange Iranere. Og alle vi sier det samme.
|
|
|
#28 |
|
Pauset
|
Sv: Steines til døde for utroskapMen Azi.. styresettet i landet representerer jo landet i stor grad utad. Og det er DET media ser. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skal jeg ta innover meg Azi, skal passe på å gjøre det klart at jeg snakker om styresettet når jeg bruker slike ord. Men jeg må også få si at jeg kjenner en god del Iranere som går mye lenger en det i sin beskrivelse av styresettet de har flyktet fra. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Steines til døde for utroskap (Iran)Altså, jeg skjønner Azi litt, jeg. Selv om det jo selvfølgelig er flisespikking, og muligens også flisespikking med såre tær. Iran blir konsekvent fremstilt som Det Onde, Onde Stedet, og fordommene, både de underbevisste og de bevisste, står selvfølgelig i kø. Jeg tar meg selv i å bli irritert når man snakker om Norge som om Norge bare inneholder fjorder, fjell og skisport, og kan tenke meg at akkurat den lille irritasjonen hadde vokst kraftig om du hadde byttet ut "fjorder, fjell og skisport" med "steininger, hengninger og burkaer". |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Come what may...
|
Takk Lisa, det er synd at dine venner ikke kun flyktet ifra styresette i Iran.
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return. eden ahbez, "Nature Boy" (1948). Sist redigert av Azi : 06-02-08 kl 13:26. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Come what may...
|
Sv: Steines til døde for utroskap (Iran)
Jeg lar meg faktisk irritere over folk som ikke vet bedre om mitt nye land også. Feks når noen tror det er kun isbjørner og det er is overalt, eller når noen tror at Norge er en by i Sverige.
|
|
|
#33 |
|
Pauset
|
Sv: Steines til døde for utroskap (Iran)
Jeg tror virkelig ikke at folk flest mener at siden styresettet er sånn, så er alle sånn. Det er slemme og snille mennesker i alle land. Selv nordmenn som er kjent for å være trauste, grå og kjedelige, skjønner det tror jeg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Come what may...
|
Sv: Steines til døde for utroskap (Iran)Hvis folk ikke mener det, så får dem slutte å dra i hele landet da.
|
|
|
#35 |
|
Trøtt
|
Sv: Steines til døde for utroskap (Iran)Om noen har lyst til å lære å kjenne en annen side av Iran, så anbefaler jeg boken "å lese Lolita i Teheran" av Azar Nafisi. Den handler om menneskene og ikke styresettet.
|
|
|
#36 |
|
Come what may...
|
Sv: Steines til døde for utroskap (Iran)Takk for bok tips den skal jeg kjøpe meg!
|
|
|
#38 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Steines til døde for utroskap (Iran)Jeg skjønner deg godt, Azi. Jeg må også stå til rette for alt som skjer i Iran, og det er jaggu slitsomt. Og jeg har jo absolutt ingen relasjoner til landet egentlig, annet enn at vi deler troen på en Gud...
|
|
|
#39 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Steines til døde for utroskap (Iran)Jeg forstår at du GENERELT reagerer, altså. På at folk skjærer alle over en kam og fordømmer en tradisjonsrik, stolt og gammel sivilasasjon som Iran nord og ned pga. et relativt nytt styre. Men egentlig var ikke den kommentaren til Joika, isolert sett, noe å reagere på. Men den var kanskje "dråpen"?
|
![]() |
|
|