|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Nå måtte jeg ned i kjelleren å sjekke Amarone-beholdningen her. Der fant jeg Masi Costasera i diverse årganger, Santa Sofia `01 og Cesari. Det er himla godt alt sammen synes jeg, vet ikke om jeg har noen klar favoritt.
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Nebbia: Hvis du hadde drukket en dobbelmagnum fram til kl 0700, kan det vel sikkert unnskyldes! |
|
|
|
#23 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Fabelaktige glass!
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Må bare få påpeke at jeg fremdeles er irritert på Eurowine som ikke gidder å importere større deler av Santa Sofias sortiment. Jeg snakket med en reprensentant fra Santa Sofia på en vinmesse i Oslo for noen år siden, og hun sa hun blant annet skulle diskutere sortimentet med den norske importøren. Men skjedde det noe? |
|
|
|
#27 |
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Nebbia: Kjenner du til amaronen fra Cesari?? Vi har ikke smakt på den enda. Den er fra `93, så den får vel ligge noen år til - så den rekker å bli myndig.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?
Sist redigert av Nebbia : 23-01-08 kl 11:50. Årsak: Glemte årgangsinfo |
|
|
|
#29 |
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Takk for svar!
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Lite nytt på amaronefronten her inne. Jeg kan dessverre ikke bidra med så mye selv. Min bedre halvdel drikker for tiden ikke alkohol, og i ren sympati er jeg avholdsmann, jeg også - i alle fall i noen måneder til. Halve gleden ved å drikke vin er som kjent å ha noen å dele den med. Men jeg må innrømme at savnet etter en Amarone og et stort stykke parmesan begynner å bli påtagelig. |
|
|
|
#31 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?:kupper tråden:
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Jeg får komme med noen anbefalinger og avbefalinger til. Jeg tror jeg har til gode å komme over en Amarone som jeg ikke har likt, men jeg har drukket en del som er kjedelige. Domini Veneti, Tenuta Pule (ja, den heter faktisk det) og Valpantena er relativt billige Amaroner som aldri har klart å begeistre meg. |
|
|
|
#37 |
|
<*(((<
|
Mmm, jeg kan signere på Zenato, Serego Alighieri og Allegrini - resten kan jeg ikke huske å ha smakt (men kan ha vært innom dem på forrige vinmesse som hadde Amarone-tema, der hadde du likt deg). |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#39 |
|
<*(((<
|
Som jeg tror jeg har nevnt før, så er det Vigneto Alto jeg har smakt. Jeg har nok ikke smakt så mange superamaroner som deg, men jeg syns den var helt ypperlig. :slurp: (Dessverre er jeg litt for gjerrig/blakk til å handle den inn selv). |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Etylbarbital
Det er bare å disputere, så fylles vinkjelleren nesten av seg selv. :erfaren: Pussig nok hjalp det å gifte seg også, gitt.
|