Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spin-off: Hvilken amarone liker du best?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 23:40   #41
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er bare å disputere, så fylles vinkjelleren nesten av seg selv. :erfaren:

Hadde det bare vært motsatt!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 00:01   #42
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hadde det bare vært motsatt!

At når man disputerer så blir kjelleren tom?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 00:04   #43
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

At når man disputerer så blir kjelleren tom?

Eller kanskje jeg ikke disputerer før kjelleren er tom? :legger avgårde:

Gammel 13-02-08, 00:06   #44
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, :sporer inn igjen: kan jeg få noen helt konkrete (som i fullt navn og nummer) forslag til hva jeg skal prøve til helgen?
Vinmonopolet rett borti gaten pleier å ha det meste på lager.

Gammel 13-02-08, 00:16   #45
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Men altså, :sporer inn igjen: kan jeg få noen helt konkrete (som i fullt navn og nummer) forslag til hva jeg skal prøve til helgen?

7741 Masi Costasera Amarone della Valpolicella Classico 2003/2004
7905 Santa Sofia Amarone della Valpolicella Classico 2003/2004
34672 Tommasi/Il Sestante Monte Masua Amarone della Valpolicella Classico 2001

Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 00:19   #46
Nebbia
Passiv

Standard

Hvilket pol er det du pleier å handle på?

Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 00:20   #47
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Hvilket pol er det du pleier å handle på?

Aner jeg åpenlys stalking?

Gammel 13-02-08, 00:22   #48
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette, stort sett. Fullsortiments og dyktige ansatte. (De holdt ut med min vin-vingling i forkant av bryllupet, det taler for seg. )

Veronal; da får han seg jammen litt av en gåtur!

Gammel 13-02-08, 00:39   #49
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Aner jeg åpenlys stalking?

Prøver bare å være hjelpsom, jeg.

Dette, stort sett. Fullsortiments og dyktige ansatte. (De holdt ut med min vin-vingling i forkant av bryllupet, det taler for seg. )

Vestkanten er ikke akkurat noe Amarone-pol. De har Masi Mazzano 1993 som er en fantastisk Amarone, men til 630 kroner er det ikke noe hverdagskjøp. Ellers har de stort sett bare Amaronene i fullsortimentet. Jeg har aldri vært i Bergen og vet ikke noe om avstander, men Valkendorf er det ultimate polet i Bergen. Masse Amaroner og andre godsaker på det utsalget.

Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:34   #50
tutta
Passiv

Standard

Amarone er også favoritten her i huset. Farlig god vin! Helt fantastisk!! Har fortsatt ikke drukket en Amarone som har skuffet. Dog er noen amarone viner bedre enn andre.
Er veldig glad i Santa Sofia, Tommasi og Il Sestante. Drakk Villalta 2004 her om dagen. Villalta var ikke så dum den heller .

Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 23:13   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg har aldri vært i Bergen og vet ikke noe om avstander, men Valkendorf er det ultimate polet i Bergen.

Polet i Valkendorfsgate (for øvrig i underetg. til ligningskontoret, ) er hovedpolet i Bergen, så de har det meste.
Det ligger midt i sentrum.

Vi bor en mil utenfor sentrum, og tjah, drøye kilometeren fra polet jeg linket til. Her ute stemmer folk AP eller FrP (jfr. valgdagsmålinger i valgkretsene), og fordomsfull som jeg tross alt er, så snakker man nok mye mer kvantitet enn kvalitet i pol-handlingen til folk flest her.

Gammel 17-02-08, 23:38   #52
Nebbia
Passiv

Standard

Polet i Valkendorfsgate (for øvrig i underetg. til ligningskontoret, ) er hovedpolet i Bergen, så de har det meste.
Det ligger midt i sentrum.

Vi bor en mil utenfor sentrum, og tjah, drøye kilometeren fra polet jeg linket til. Her ute stemmer folk AP eller FrP (jfr. valgdagsmålinger i valgkretsene), og fordomsfull som jeg tross alt er, så snakker man nok mye mer kvantitet enn kvalitet i pol-handlingen til folk flest her.

Valkendorf er ikke bare hovedpolet i Bergen, det er ett av tre pol i Norge med egen vinkjeller med vin som ikke er å få tak i via verken bestillings- eller tilleggslister.

Når det gjelder dine teorier om partipreferanser og alkoholkonsum kunne jeg dultet så hardt på deg at du ramlet ut av tråden. Vinmonopolet har selv publisert statistikk som viser at 30% av all champagne i Norge selges på 5 pol på Oslo vest, og at det drikkes langt mer enn cognac i Groruddalen enn i på Oslo vest, mens det drikkes mye mer maltwhisky blant snobben. Alkohol er statusvare, som det meste annet som kommer i forskjellige prisnivåer.

Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 23:48   #53
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg er veldig skuffet i dag. Jeg dro til Østerås, som er det eneste polet i Oslo-området som hadde Tommaso Bussola Vigneto Alto, bare for å oppdage at den ene flasken som polets hjemmeside hevdet de hadde, ikke var der. De hadde visstnok ikke hatt den inne på flere måneder, og de mente bestemt at de hadde hatt en eldre årgang inne og at uoverenstemmelsen trolig skyldes at den gamle flasken hadde et annet produktnummer.

Jeg ser nå at polet har oppdatert sine hjemmesider og det kun er Valkendorf i Bergen og Drammen som har henholdsvis 3 og 2 flasker igjen. Vigneto Alto er utsolgt fra importør, så det er kun personlig oppmøte på et av disse stedene som kan sikre meg denne Amaronen.

Jeg endte opp med å ta med meg en Accordini. I likhet med Vaona og Fratta Pasini er dette også en 2004-årgang. Jeg kan alltids kjøpe meg én til for lagring, men jeg tror jeg setter opp denne på konsumlisten sammen med de to andre. Er ikke Amaronen moden, bør den drikkes mens rosinsmaken er på sitt mest intense. Det ligger med andre ord an til en del barnedrap.

:seriebarnemorder:

Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 21:08   #54
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg kunne alltids ta turen innom Valkendorf's for deg.
Du skal vel bare oppbevare den likevel, så det spiller vel ingen rolle om den bruker litt tid på å komme seg østover?

Gammel 29-02-08, 22:46   #55
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nebbia, jeg regnet med at en erfaren vinanskaffer som deg var klar over at man aldri kan stole på at den ene flasken Vinmonopolet hevder er igjen på et gitt pol rent faktisk kommer til å befinne seg der.

Vi har en Zenato liggende som bare venter på at kroppen min skal bli klar for alkoholinntak igjen. (Jeg er skrekkelig glad i Zenato-viner, både amarone og ripassa.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 23:02   #56
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg kunne alltids ta turen innom Valkendorf's for deg.

Takker for tilbudet, men jeg har familie i Drammen og selv om jeg ikke ser dem ofte, så ser jeg nok dem oftere enn bergensere. Jeg har aldri vært i Bergen.

Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 23:04   #57
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Da er det jammen på tide.
Jeg inviterer gjerne på et glass vin.

:bøtter innpå inntil Clearblue anbefaler annet:

Gammel 29-02-08, 23:43   #58
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nebbia, jeg regnet med at en erfaren vinanskaffer som deg var klar over at man aldri kan stole på at den ene flasken Vinmonopolet hevder er igjen på et gitt pol rent faktisk kommer til å befinne seg der.

Vi har en Zenato liggende som bare venter på at kroppen min skal bli klar for alkoholinntak igjen. (Jeg er skrekkelig glad i Zenato-viner, både amarone og ripassa.)

Hehe, polet har veldig lite svinn, og det er første gang jeg opplever at de ikke informajonen på hjemmesiden stemmer.

Zenato er en utrolig bra produsent. Nå har også deres Amarone Riserva blitt tilgjengelig her på berget hvis du ønsker å dra Amarone-interessen til et nytt nivå. Men objektivt sett er det vel i Ripassa(o)-kategorien man gjør de beste kjøpene.

Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:52   #59
tutta
Passiv

Standard

Zenato er en utrolig bra produsent. Nå har også deres Amarone Riserva blitt tilgjengelig her på berget hvis du ønsker å dra Amarone-interessen til et nytt nivå. Men objektivt sett er det vel i Ripassa(o)-kategorien man gjør de beste kjøpene.

Takk. . Den må prøves!!

Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:58   #60
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Zenato er en utrolig bra produsent.

På siden: Jeg har de siste 4-5 årene ikke "fulgt med" eller lest meg noe særlig mer opp på vinkunnskap, blant annet har jeg liten kontroll på hva som er de gode årene. Innkjøpspolitikken har derfor vært å kjøpe etter produsent, pluss litt etikettmagefølelse når produsenten har vært ukjent for meg. Og det syns jeg egentlig har funket utrolig bra. :merkebevisst:

Svar

Emneord
amarone, rødvin

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.