|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stigmatisering av overvektige
Vel, du tar feil. Jeg er i den "midt i mellom"-gruppen, jeg er litt overvektig. Jeg vil mye heller være sånn her, enn samme prosent på undervektigsiden.
![]() |
#163 |
Textrovert
|
![]() Sv: Stigmatisering av overvektigeMen hvis valget var veldig overvektig eller veldig undervektig, hadde vel de fleste valgt veldig undervektig, tror dere ikke det?
![]() |
#164 |
Leser
|
Jeg ville heller ha vært veldig overvektig enn veldig undervektig. På den andre siden vil jeg heller ha vært litt undervektig enn litt overvektig. (Forståelig?)
![]() |
#167 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stigmatisering av overvektigeJeg blir bare så grundig irritert at *alle* overvektige tror at å være undervektig er smaskens og det *alle* ønsker å være. Også slenger man ut påstander som den nevnte over.
![]() |
#168 |
Mother of Dragons
|
Heller veldig overvektig enn veldig undervektig, ikke noe tvil på det. Jeg liker å være litt sånn solid og som ikke kan pushes til side, jeg liker å ta opp litt plass rett og slett.
![]() |
#169 |
frakoblet
|
Her må jeg flisespikke litt igjen, for det er faktisk ikke sånn at alle overvektige tror det er smaskens å være undervektig. Så pass på dine egne påstander, du.
![]() |
#171 |
Passiv
|
Når fettet kommer på, så mister man empatien med andre som har det fælt? |
![]() |
![]() |
#173 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stigmatisering av overvektigeJeg innrømmer glatt at jeg selvsagt kunne tenkt meg å ha den kroppen igjen som jeg hadde som 17 åring.
![]() |
#175 |
flisespikker
|
Det er vanskelig å si noe saklig om hva "de fleste" ville valgt. Men jeg er veldig overvektig, og vil helt klart mye heller være det enn å være tilsvarende undervektig. Både av helsemessige og andre grunner. (Hvis jeg hadde vært like undervektig som jeg nå er overvektig, ville ikke kroppen min fungert i det hele tatt. Det gjør den ganske OK nå. Og jeg tror jeg ville kledd enda dårligere å være sykelig tynn enn å være så tjukk som jeg er nå.)
![]() |
#176 |
flisespikker
|
Ikke fei oss alle under den samme kammen, nå da.
![]() |
#177 |
This is normal!
|
![]() Sv: Stigmatisering av overvektigeI forhold til det noen skriver om medias bilde av overvekt og undervekt: Hvis vi ser på filmindustrien, kan det da ikke være tvil om at særlig kvinnelige skuespillere helst skal være utrolig tynne - det er det som er idealet. Hvis en av disse mer enn slanke kvinnene glemmer å holde inn magen en dag, går ryktene om graviditet med det samme. Og hvis de får barn og sulter og trener seg tilbake til "normaltilstanden" på noen uker etter fødselen, fører dette til beundrende omtale i media. Sist redigert av noen : 06-03-08 kl 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Glamorøs
|
Neida, jeg vet det. Men det er skrevet endel sneversynt som gjør meg temmelig sint.
![]() |
#180 |
Textrovert
|
![]() Sv: Stigmatisering av overvektigeJeg sliter litt i denne tråden, for jeg lurer på en ting. Jeg snakker mye om samfunnet og media osv. her. Men jeg har blitt litt forvirret. Kan man snakke om at samfunnets syn på over- og undervektige er ulikt den samlede summen av samfunnsborgernes syn på det samme?
![]() |
Emneord |
livserfaringer, overvekt, selvbilde, spiseforstyrrelser, stigmatisering, undervekt |
|
|