|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?-å være mot kriminalisering er ikke nødvendigvis fordi man er for prostitusjon,noen er redd for at det bare vil skjule problemet og gjøre en allerede lyssky bissnis enda mørkere lette hallikenes herjing og øke trafiking. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Jeg er heller ikke sikker på om kriminalisering er rette veien å gå. Det er vanskelig å rydde helt i de ulike motivasjonene for et forbud. Hva er "sanitering" og hva er beskyttelse av de svake? Er lovlige bordeller en måte å skape samfunnsmessig aksept for noe som ikke er akseptabelt, eller er det en pragmatisk måte å sikre de svakeste en noenlunde sikker hverdag? A la sprøyterom? Man kan jo være for sprøyterom uten å være for hverken narkotika eller dealervirksomhet?
|
|
|
#63 |
|
Ustabil
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?
Joda, finne dem er vel ikke problemet. Men jeg forestiller meg at de som har oppsøkt krisesentret eller voldtektsmottaket ikke uten videre ønsker å få besøk av MM og pressekorpset. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Epikur
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Jeg skulle virkelig ønske at alle begynte å se på prostituerte som mennesker og sluttet å kjøpe dem. Man skal selvsagt ikke kunne kjøpe mennesker og sex er ingen tjeneste på lik linje med neglestell eller hårklipp. Sex er ingen menneskerett. Det har vært gode resultater i Sverige der loven mot sexkjøp har endret holdninger i befolkningen.
|
|
|
#65 |
|
|
Tja, gjelder det prinsippet alltid, eller bare når det gagner SVs politikk? Hva med p-piller og kondomer til ungdom under den seksuelle lavalder da? Jeg vil jo påstå at det er fornuftig å ta inn over seg virkelighetsbeskrivelsen, og ikke holde loven foran seg og innføre aldersgrense på prevansjon for eksempel. Ungdom har sex selv om loven sier at de ikke har lov før de er 16. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer hvert ord. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Epikur
|
Jeg er for. Jeg ønsker flere skolehelsesøstre, gratis helsestasjoner med kveldsåpent for ungdom, masse tilgjengelig prevensjon og i det hele tatt. men nå er ikke uønskede graviditeter og aborter noe stort problem i denne aldersgruppen. Det er blant 20-25 åringer det er verst. Og kjønnsykdommene florere, og spesielt bekymret er jeg for all clamydiaen. det vil bli mange mange ufrivillig barnløse i fremtiden.
|
|
|
#68 |
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?hehe mim din Bruntland!!! |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Jeg snakker ikke om det Mim sa om synspunktene deres, men snarere påstandende om lobbyvirksomhet utover alle støvelskafter, m.m.
|
|
|
|
#70 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#71 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Det er jo ikke noe nytt i det heller. Lobbyvirksomhet er helt normalt og ikke noe å skrive hjem om, spør du meg. Jeg syns det var rart at du reagerte med sånn vantro på noe som er både kjent og normalt. Mim syns det er forkastelig og over alle støvleskaft fordi hun er dypt, dypt uenig i det de står for og menneskesynet de dermed forfekter. Derav engasjementet. Slik jeg oppfattet det.
|
|
|
#72 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Problemet i Sverige er vel at man ikke hadde noen gode målinger av situasjonen i forkant. Det er derfor nesten umulig å evaluere ordningen.
|
|
|
#73 |
|
Expired
Det var vel helst uttalelsene nedenfor jeg faktisk tenkte på, da.
|
|
|
|
#74 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Jeg er kanskje gammel og kynisk, men skitne triks og råttent spill i politikken får meg ikke til å dåne eller ville ringe VG.
|
|
|
#75 |
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Resultatene i svergie, er litt vanskelig å analysere, gateprostitusjonen har blitt veldig mye mindre synlig, men miljøet er blitt mere stressa og lukket, det er mye vold og prisene er lave. De gode resultatene handler om hva den generelle svenske svarer når de blir spurt om prostitusjon rett eller galt. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Passiv
|
Det vil det helt klart bli. Det har vært en eksplosjon av afrikanske og østeuropeiske prostituerte i Oslo de siste 5-10 årene. Dette er rent økonomisk motivert, og vil nok i stor grad kunne kveles ved å forby kjøp av sex. Men de narkomane prostituerte er også en veldig stor gruppe, og selv om de aldri så mye ønsker seg ut av miljøet og narkotikamisbruket, så er dette en lang prosess og i mellomtiden trenger de penger til stoff. De færreste av disse vil fungere i arbeidslivet, så uten prostitusjon har de ingen annen reell inntektsmulighet enn vinningskriminalitet. |
|
|
|
#77 |
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?hoveddelen av prostitusjonen som er organisert med mellom mann dvs størsteparten av utenlands prostitusjonen er innedørsbasert... |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Expired
Jeg tror ikke du VIL skjønne hva jeg mener, jeg.
|
|
|
|
#79 |
|
Epikur
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Dette handler vel litt om hvordan man tenker om prostitusjon. Liberalister tenker at det er er sex, feminister tenker at det er vold. Jeg sammenligner prostitusjon med vold mot kvinner og da særlig seksualisert vold, og mener man skal ha samme type lovgivning her som i denne typen saker. Det er dette de har forutsatt i Sverige når de har laget loven, og nå er det ingen som trafikkeres dit lenger. De trafikkeres hit.
|
|
|
#80 |
|
Epikur
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Her er forresten en artikkel fra Marita-stiftelsen, som også burde vite ett og annet om livet på skyggesiden. Det finnes flere som snakker de prostituertes sak, pro-senteret er ikke den eneste.
|
![]() |
|
|