Sv: Er du en merkefreak?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg skjønner ikke helt sammenhengen her. Jeg kler ikke opp ungene mine som "små moteløver", men klærne deres er valgt ut av meg, etter mine kriterier. Og jeg tror jeg har en del andre kriterier enn feks Skremmern. Jeg handler helst til ungene mine fra kataloger (Ellos, La Redroute, Josefson, Linus & Lotta etc) og litt fra nettbutikker. Og dette handler om at jeg synes det er praktisk å sitte hjemme å shoppe, jeg synes også det er helt grei pris på det jeg kjøper. Men dette er jo styrt av foreldrenes (eller egentlig bare mitt) ønske om å handle på en praktisk måte? Det er da hverken bedre eller verre enn å la seg styre av at man ønsker orginale klær? Eller dyre klær? Det at klærne er dyre har lite med forbruk å gjøre - med mindre man kjøper klær fra H&M og sender resten til "Røde Kors" eller "Redd barna". Om man har to gensre spiller det ingen rolle for forbruket at de koster 50,- eller 500,- kroner.
Nøyaktig hvor ligger forskjellen mellom voksnes klær og barnas klær? Det er ingen motsetning mellom funksjonelle klær og dyre klær. Det er heller ingen sammenheng mellom de to tingene
Enig.
Jeg handler ikke klær fordi de er dyre eller for å få ungene til å ligne små moteløvinner, jeg kjøper det jeg liker, klær jeg vet er av god kvalitet som jeg vet overlever vask etter vask.
Jeg ville som sagt ikke kalt meg merkefreak, men jeg elsker en del merker og er alltid ivrig etter å sjekke ut nye kolleksjoner o.l. Hensikten er ikke å skape overfladiske barn som måler verdien i klærne på kroppen, men å kle ungene i slitesterke, fine (og litt unike) klær.