|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Epikur
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Og i Amsterdam strammer de inn.
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?
jeg er kjemmpe enig i alt du sier her, men jeg er redd kriminalisering før realtiltakene for å motarbeide ev. skadevirkninger vil føre til en forverring og vanskeliggjørelse av arbeidet mot prostitusjon generellt. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Epikur
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?I følge min SU-venninne som nylig var i møte med politiet i Sverige gjøres en kjempejobb på forebygging og spaning. Under jorden er visst ikke så utilgjengelig som prostitusjonstilhengerne skal ha det til. Kan kundene finne det, kan visst politiet også.
|
|
|
#84 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Jeg tror dette blir en skjønnssak, uansett ståsted.
|
|
|
|
#85 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Jeg tror vi har en grunnlegende forskjelig oppfatning om politiets troverdighet /interesse i akkurat denne saken...og SU!! dont get me started (håper du tar humoren sånn i kontekst splitta venstreside) Sist redigert av era : 11-03-08 kl 18:06. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Ja, det er jeg helt enig i.
|
|
|
|
#87 |
|
Passiv
|
Jeg tror de fleste er i stand til å se forskjellen på sex og prostitusjon, men du ser ikke at prostituerte heller ikke er en homogen gruppe. Det er ingen tvil om at det er bakmenn som stryrer internasjonale prostitusjonsligaer og at de prostituerte kan betegnes som ofre, men jeg synes ikke situasjonen er like åpenbar for narkomane prostituerte. Å prostituere seg for å skaffe penger til stoff er for mange en frivillig avgjørelse (og nei, jeg tror ikke på myten om happy hooker), selv om det oppleves som at de ikke har noe valg. Å kriminalisere sexkjøp virker på meg som en grov ansvarsfraskrivelse, hvor kun den ene parten ansvarlggjøres. |
|
![]() |
|
|