Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-08, 19:33   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Men kommentaren til min datter rett etter fødslen med nr 2 kan jeg ikke annet enn å le av, Hun sa nemlig, du mamma, det er ikke det at rompa di er stor altså, men trusa di er nok for lita. Hun fant jo en pen måte å si det på. hun var 6 år gammel da.

Å den var søt

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:11   #2
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Blir helt sjokkert over hva folk syns de har en rett til å kommentere. Jeg har nok fått en og annen kommentar i årenes løp, men den beste/verste kom nok fra min eldste sønn da han var 6.5 år. Jeg prøvde en gammel bukse (en av disse som krymper i skapet, så det hang nok litt mage utenfor ) og hadde bare bh på i tillegg. Så kommer det fornøyd fra slampen; "Mamma, det ser ut som du har på deg ballerinaskjørt" Han så nok at jeg ikke var særlig fornøyd med kommentaren - for han føyde fort til; "Jamen jeg syns det så ganske tøft ut altså"

Så alt i alt får jeg vel være fornøyd med at han, som tross alt er hankjønn, klarte å hente seg så elegant inn - det vil han nok dra nytte av senere.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:37   #3
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

"Hvis du går ned litt til, vil du nå langt". En gjenganger.
Jeg var 173 og veide 50 kilo. Spiseforstyrrelsen kom gradvis.

Ikke så ondskapsfullt sagt egentlig, men det ødela utrolig mye. Jeg lærte meg å slanke meg konstant, og hele tiden strebe etter å bli tynnest mulig.

Gammel 04-04-08, 10:17   #4
Oschi
Nykommer

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Oschi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

"Hvis du går ned litt til, vil du nå langt". En gjenganger.
Jeg var 173 og veide 50 kilo. Spiseforstyrrelsen kom gradvis.

Ikke så ondskapsfullt sagt egentlig, men det ødela utrolig mye. Jeg lærte meg å slanke meg konstant, og hele tiden strebe etter å bli tynnest mulig.

Jobbet du som modell da?

Gammel 04-04-08, 11:56   #5
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg var veldig høy som barn, og helt vanlig slank. Men siden jeg var høy, fikk jeg alltid høre at jeg var "stor" (både av nære og fjerne), noe som virkelig satte seg i hodet, og jeg følte meg alltid for tjukk (jeg veide jo mest i klassen og sånn mener jeg !).

Den aller verste kommentaren jeg noensinne har fått var når jeg som voksen så på et bilde av meg selv som 5-6.klassing og viser det til mamma og sier: "Jøss, jeg var jo faktisk tynn jo, bare armer og bein, så rart å se?!".
Hvorpå mamma sier: "Nei, du var ikke tynn, viss det er noen som har vært tynne i vår familie så er det ***** (min søster)".

Jeg ble utrolig såra og lei meg, for hun ser ikke at den "sannheten" nok har fått preget livet til både meg og den andre søsteren min veldig. Ja, ***** var ekstremt tynn, hadde en helt annen beinbygning enn oss to, og var i tillegg kortere. Vi som var helt vanlige, sunne jenter fikk inntrykket at vi var for store, og har slitt en del med mat i livet.
Mamma har aldri satt meg på slankern eller noe sånt, og hun har absolutt ikke vært spesielt opptatt av å komme med kommentarer eller noe slikt, men det viser hvor lite feil man skal gjøre for å prege et barn/ungdom.
Og når hun virkelig bare tråkket på min gryende nye oppfattelse av meg selv som barn, ble jeg helt vanvittig såret.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 13:08   #6
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Oschi, her.

Jobbet du som modell da?

Nei, jeg var aktiv rytter.

Emneord
overvekt, undervekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.