Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkohol i dåp og konfirmasjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-08, 18:52   #10
TBM
Passiv

Standard

Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Skjønner du ikke at når man har en fest FOR et barn, så er det ganske logisk for ganske mange at alkohol ikke er med, siden barn ikke har noe særlig behov for alkohol?

Barnebursdager er fest for et barn/flere barn. Jeg ser ikke på en dåp/navnefest/konfirmasjon som fest kun for et barn, men for en familie. Jeg respekterer at andre ikke ønsker å servere alkohol når det er barn tilstede. Respekt er imidlertid noe gjensidig - jeg synes andre kan respektere at jeg gjør det anderledes. Dermed synes jeg ikke man skal ta sine egne meninger og hevde de som en sannhet. Tidligere i tråden ble det påstått forholdsvis kategorisk at barn og alkohol "per def" ikke hører sammen, og det er ikke jeg enig i. Hvem har definert det? Hvem forvalter den sannheten?

Det som ofte blir litt "ufint" i slike diskusjoner er at enkelte ordlegger seg slik at "vi andre" som lar barn være i samme rom som det drikkes alkohol i moderate mengder, gjør noe "galt". Enkelte tar litt "besserwisser"-tonen og jeg kjenner at det irriterer meg.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.