Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er forskjellen på design og ikke design?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-08, 23:28   #23
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på design og ikke design?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Ikke enig. Dvs, hvis man kjøper noe pga navnet uten å like produktet, da sliter man litt. Men hvis man har penger og kjøper noe man synes er fint, så kan jeg ikke se at det er så galt.

Det kan jeg. Se under.

Har man ærlig og rederlig tjent pengene sine, så bør man vel få bruke den akkurat som man vil, uten at noen skal gjøre seg til dommer over fornuften i det man velger å kjøpe?

Jo, det er en gradvis overgang fra retten til å nyte gode levekår til der hvor ditt personlige forbruk er en hån mot dine medmennesker i en verden hvor millioner av barn lider av sykdommer som kunne forebygges for en tier. (Nei, jeg overdriver ikke. Google "Neglected Tropical Diseases" og se hva jeg håper å jobbe med som Post.Doc). Du mener jeg ikke har noen rett til å "dømme" folk med mye penger utfra hva de bruker dem til? Vel, jeg kommer tiil å gjøre det uansett. På akkurat samme måte som jeg "dømmer" folk som kjører forbi et skadet barn i veikanten uten å hjelpe eller tømmer septiktanken sin i en drikkevannskilde. Vi deler én verden med ikke ubegrensede ressureser, og det er en fundamental del av min virkelighetsoppfatning at vi har et ansvar for hverandre, slik at makt (inkludert økonomisk makt) forplikter.

Å mene at de som kjøper Prada og Rolex er uansvarlige lukter misunnelse lang vei etter min mening .

At det var? Misunnelse? Nei du verden. Noe så dumt har ingen sagt til meg på flere uker. Jeg trodde det var noe som bare ble sagt i Hollywood-komedier hvor en overklassebærte må gi et overfladisk inntrykk med bare én replikk til rådighet. Kom igjen, du kan bedre enn dette!

PS: Når du først klarer å antyde at det ligger misunnelse bak mitt sinne over enkeltes ansvarsløse luksusforbruk må jeg bare advare: Jeg mener ikke at man alltid skal gå rundt med dårlig samvittighet, aldri ikke unne seg ting man har lyst på osv, så ikke engang prøv å late som du tror det er det jeg mener når du svarer. En bra sjampo som møter dine personlige hodebunnsproblemer er deg derfor vel unt. En jakke til 10 000 euro er ikke det, så det må du bare regne med om du likevel velger å kjøpe en.

Sist redigert av Ulvefar : 04-05-08 kl 23:41.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
design

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.