Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-08, 14:19   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Jeg opplevde en gang en mann på en buss som snakket høyt til alle på bussen om svartingene som overtok landet vårt. Der på bussen, satt en familie fra pakistan med to søte, men etterhvert livredde jenter.

Jeg henvendte meg til mannen og sa at jeg synes det var helt uakseptabelt å snakke slik om andre mennesker, og at det var viss-vass det han snakket om.

En annen gang observerte jeg en ung mann som ikke ville betale for seg til en pakistansk taxi-sjåfør, og slengte ut rasistiske fraser til sjåføren. Her også sa jeg fra hva jeg mente, og sinnet ble rettet mot meg i stedet, så vi måtte kjøre derifra.

Hadde jeg sittet på kafe og hørt noen andre kalle en servitør for svarting, hadde jeg også reagert,- i alle fall hvis det ble sagt såpass høyt at det var meningen at de rundt skulle høre det.

Folk som ytrer rasistiske holdninger trenger å møte motbør i samfunnet!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.