|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)
Eeeeh så det er greit med rasistiske utsagn så lenge den det snakkes om ikke er til stede? |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokkert!
Å skjelle ut en forsinka bussjåfør kan være berettiget eller surmaget, å skjelle ut noen for å være født "svartinger" er aldri greit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Deltidsmamma
|
Det har jeg ikke sagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Deltidsmamma
|
Berettiget å skjelle ut bussjåføren fordi bussen er forsinka?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)
![]() |
#106 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nuvel. Nå var det jo ikke akkurat at det var greit å hetse bussjåfører som var budskapet jeg prøvde å få fram her da. Bussjåfør var ikke mitt eksempel engang, og jeg mener ikke å insinuere noe vondt i det hele tatt om de hardt prøvede utøverene av dette yrket. Men selv bussjåfører er jo bare mennesker, så en eller annen gang mellom universets fødsel og død kan det jo tenkes at en av dem gjør noe som fortjener en skyllebøtte. Men ikke en eneste gang i denne tiden er det greit å skjelle ut noen for å ha valgt seg foreldre med feil etnisk opprinnelse. Sist redigert av Ulvefar : 07-05-08 kl 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Re: Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)
![]() |
#108 |
Vaklende
|
Jeg venter spent på binas svar på dette.
Jeg lurer på om du mener at det er greit å la noen kaller andre svarting, fordi de kan ha hatt en dårlig dag. Er ikke dette uakseptabel oppførsel for deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Deltidsmamma
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Vaklende
|
Jeg forstår deg slik at du synes materielle skader er alvorlig, mens baksnakking er mindre alvorlig, ihvertfall hvis barn ikke er tilstede. Da forstår jeg også hvorfor vi er uenige, siden jeg synes det er viktig å markere at rasistiske utsagn er like uakseptabelt som steinkasting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Deltidsmamma
|
Du har i alle fall litt rett her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Glamorøs
|
Det reageres nok sterkere når det går ut over noen med mørk hud, fordi historien viser at denne gruppen har blitt mer undertrykket enn folk med briller eller nordlendinger. Det betyr ikke at det er greit å harselere med andre grupper.
![]() |
#113 |
Come what may...
|
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)Kjenner at jeg ikke ble noe sjokkert over det HI opplevde eller det bina og Line* står for.
![]() |
#114 |
Vaklende
|
Jeg personlig synes det er akkurat like galt med alle eksemplene du nevner, og ville reagert. Men som glitter sier er det en lengre og mer anerkjent historie bak rasistiske utsagn. men jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Deltidsmamma
|
Hvis mange syntes at det er verre å bli kalt en tjukk gris enn en sur svarting (var det du skrev?); om jeg da også ville tatt mindre alvorlig på sur svarting-stemplet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
rakkarpus
|
Jeg har ikke sagt at alle som stemmer FrP er rasister. Jeg mener bare det er større sjanse for at en som sier slike utsagn er FrP-velger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Vaklende
|
Her er det jeg skiller mellom |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
Kommer ikke akkurat fram i første innlegget ditt det da. ”Sikker FrP - folk”. For meg drar du alle under en kam med denne kommentaren. Jeg kjenner folk som stemmer både rødt og grønt som faktisk er ”rasister” men jeg holder ikke det i mot den politiske fløyen for det. Og du mener du gir FrP - folk en sjanse på lik linje med alle andre……Hum! så kun at det stod FrP. Så da gir du ikke i utgangspunktet ikke dette politiske partiet sjansen på lik linje. Dette var forhåndsdømming av et parti.
Maiken38 mamma til ei litta prinsesse på 7år ![]() Sist redigert av Maiken38 : 08-05-08 kl 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)Tja, forhåndsdømming av personer mer enn parti kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
rakkarpus
|
Og jeg mener ikke alle personer i FrP er rasister, men jeg tror det er flere av de der enn i andre partier, ergo er det ut fra min oppfattelse større sjanse for at rasister også stemmer FrP! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|