|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#382 |
|
Live and let live
|
Sv: SitronenPoenget er vel mest at det ER ikke særlig ok å kalle hverandre navn. Det senker nivået, og hvor seriøst ens argumenter blir tatt av andre. Men det er ikke "ikke ok" i den forstand at moderatorer skal gå inn å redigere dem som skriver det (jeg synes det blir for dumt å drive å holde voksne mennesker i ørene på den måten). |
|
|
|
|
|
#383 |
|
Pauset
|
Sv: Sitronen
Jeg syns ikke det er greit jeg. Vi har alle forskjellig ståsted. Vi kjenner ikke hverandre og det syns jeg er en god grunn til at man ikke skal kalle andre og være ekle. |
|
|
|
|
|
#385 |
|
er grønn og fin.
|
Jeg er både enig og ikke enig.
|
|
|
#386 |
|
Live and let live
|
Sv: SitronenDet er i mine øyne viktig å skille mellom sak og person. Man kan si dustete ting, men man er ikke en dust av den grunn. Så i mine øyne er det mer ok å si at det der var en dustete ting å si enn: Du er en dust. |
|
|
|
|
|
#387 |
|
Pauset
|
Nei ikke det alene, men hvordan man forvalter den er sakens kjerne. Hvis man gjør folk til idioter fordi de ikke vet det du vet og som man opplagt burde vite noe om da driter man ut andre og da vil jeg si at det er en måte å holde andre nede på (hersketeknikk om du vil). |
|
|
|
|
|
#388 |
|
er grønn og fin.
|
Man kan nok brue det som hersketeknikk, om man overkjører andre med fomuleringen sin.
|
|
|
#389 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig med Desembermamma her. Ingen er vel en dust. At noen har andre meninger, gjør ikke at man kan kalle dem en dust. Jeg skjønner ikke hvem som kan stille seg over andre, vi er alle i forskjellige situasjoner. Vi har forskjellig erfaring og livslærdom. Alle kan bidra med noe.
|
|
|
|
#390 |
|
Administrator
|
Hva avgjør om det herskes eller ikke? Er det intensjonen til den som skriver, eller er det følelsen den som leser sitter igjen med? Kan det objektivt vurderes om kunnskapsgapet brukes som en hersketeknikk?
Det å formulere akkurat det en faktisk mener på en utvetydig måte er en kunst, jeg beundrer dem som får det til. |
|
|
|
|
|
#391 |
|
godt brukt
|
Sist redigert av HP : 11-11-06 kl 23:47. Årsak: Fikset sitat |
|
|
|
|
|
#392 |
|
Pauset
|
Det blir jo leserens oppfatning og følelse som avgjør såklart, men det er vel ikke til å ta feil av når en person skriver: Jøss, det vet da alle, er det mulig osv. Slike kommentarer syns ikke jeg er til å ta feil av. Det er jo også derfor det til stadighet blir misforståelser og diskusjoner. Ikke like lett å få fram det man mener. Hvis man kjenner hverandre godt er det lettere å forstå det andre skriver for da vet man hva den andre står for, men her inne er vi jo ganske ukjente for hverandre i det virkelige liv. |
|
|
|
|
|
#393 |
|
Live and let live
|
Du har et poeng, men dette er også noe som ofte blir missforstått. |
|
|
|
|
|
#394 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Jeg vil absolutt kalle det en hersketeknikk, man prøver jo å få motparten til å føle seg dum. For meg er nedlatende språk hersketeknikk.
|
|
|
|
#395 |
|
hmmm
|
|
|
|
#396 |
|
Live and let live
|
Jeg har rettet litt opp i det jeg skrev, så quoten blir ikke helt riktig. |
|
|
|
|
|
#397 |
|
Pauset
|
Oppklarende og godt svart av deg Desembermamma |
|
|
|
|
|
#398 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Som med alt anna kjem det vel heilt an på konteksten og korleis setninga kjem til uttrykk: |
|
|
|
|
|
#399 |
|
Administrator
|
Slik vil det jo alltid være, det er alltid noen som har heiagjeng, selv om jeg - erfaringsmessig fra andre fora - ikke alltid har inntrykk av at det er de som har mest rett i sine uttalelser som får flest heiarop. |
|
|
|
|
|
#400 |
|
Pauset
|
Ja, det er jeg enig med deg i. Samtidig så ser jeg at det er lettere å gi støtte når man kjenner hverandre, fordi da forstår man senderens intensjoner bedre, siden man kjenner hverandre. |
|
|
|
![]() |
|
|