|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Vaklende
|
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)bønna, jeg synes ihvertfall at du bør få kreditt for å fortsette diskusjonen og åpne opp for de andres innspill, selv når de faller ned på navnekalling. Kreditten trengte du virkelig i mine øyne, etter disse utspillene dine, men jeg synes det burde berømmes likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)
Det var faktisk hun selv som sa hun var dum hvis det er meg du sikter til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Deltidsmamma
|
Takk for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Deltidsmamma
|
Nå har ikke du forstått noenting. Jeg sier at det også er mennesker som bruker neger uten at de mener noe vondt med det, som vi bruker afrikanere. Som ikke vet at neger betyr slave. Men som tror det er afrikaner det er snakk om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
anglofil
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)Håper vel aller helst at du bare er et troll som er ute etter å provosere ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Vaklende
|
Jeg er helt enig med deg i sak, Lisa. Det er også helt forståelig for meg at dette setter igang sterke følelser. Det gjør det hos meg også, selv før jeg fikk et barn som får føle rasisme på kroppen. Her var ikke poenget mitt å sparke sleivspark hverken til deg eller andre. Jeg syntes bare det var flott at bønna åpnet opp for endre seg, når hun kunne ha hengt seg opp i andres ordbruk. Eller flisespikket på tåpelige måter, slik jeg synes bina har gjort i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
anglofil
Here we go again ... så fordi mange barn blir mobbet av forskjellige grunner er det greit å si neger? Or? |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Deltidsmamma
|
Nei, du gjør vel ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
anglofil
Uten noe mer forklaring? Trenger du det? Har du lest linker? Og folk flest som bruker ordet VET at det ikke brukes, det er flere år siden NRK osv stoppet å bruke ordet neger, det har vært utallige tv debatter, avis sider med denne debatten gjennom flere år. Jeg tror de VET, men de gir faen rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Deltidsmamma
|
Jeg tror jeg dropper å skrive mer, må roe ned litt fremfor å fortsette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Deltidsmamma
|
Må bare si at det ikke inspirerer til videre lesning når man leser at medlemmer av statskirken er kronidioter alle som en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
anglofil
For all del, åpne en tråd om neger ordet du men tror ikke det er så mye respons i ditt forsvar å få her på FP Bønna. Som sagt, denne debatten har vært oppe i år, lagt død om og om igjen. Har du ikke fått nok info her så har du seriøst et problem. Det har vært flere tråder her på FP også, bare søk på ordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
anglofil
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger) |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Deltidsmamma
|
Jada, jada. Jeg har da andre ting å gjøre enn å sitte her. Har brukt opp internett-tida mi for en uke; jeg nå. Jeg trodde du kanskje forstod at jeg ikke kom til å gjøre det etter denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
frakoblet
|
Men det er vel ikke sikkert at en som er født og oppvokst i Norge føler seg komfortabel med å bli kalt afrikaner?
![]() |
#197 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
No er ikke jeg særlig fan av hverken Fremskrittspartiet eller statskirken, men dette var da virkelig en uttalelse som ikke er det spor bedre enn bønna sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
anglofil
Nei men det gjelder vel alle gjør det ikke? Etterkommere av indere eller pakistanere liker kanskje heller ikke å bli kalt asiatere hvis de er født og oppvokst i Norge? Hvis man sier Afrikaner så bruker men det vel som en beskrivelse av utsende gjør man ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
anglofil
Altså, det var jo ikke JEG som skrev det da, det var en cut and paste, jeg synes han skrev en god forklaring ... skal legge inn linken ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)Rasisme mener jeg er rette ordet , ja. Sist redigert av Elias : 09-05-08 kl 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|