|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd? | |||
| Hos meg |
|
53 | 23,14% |
| Hos min ex |
|
9 | 3,93% |
| Begge steder - 50/50-deling |
|
118 | 51,53% |
| Jeg bor allerede alene med barna |
|
18 | 7,86% |
| Min ex bor allerede alene med barna |
|
1 | 0,44% |
| Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss |
|
11 | 4,80% |
| Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg |
|
28 | 12,23% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
Nei, men sjansen for å få ting til å fungere er bedre om man går ut med innstillingen "Da blir det samarbeid" enn om man går inn i prossessen med at "Nå blir det bråk".
Jeg mener fremdeles at mange kan forutsi hvordan de vil reagere, likevel. Man kan ikke forutsi hvordan bruddet vil bli, og man kan ikke forutsi hva slags følelser og situasjoner som oppstår. Men veldig mange kan likevel si med ganske stor sikkerhet hvordan de vil reagere på ulike situasjoner.
Det komer selvsagt an på hva man legger i begrepet. Jeg kan på mange måter kalle vårt brudd for et lykkelig brudd, fordi vi etterpå samarbeider bedre, prater bedre, er bedre venner, og alle slike ting. Bruddet i selg selv var det alldeles ikke noe lykkelig over. Det var vondt og fælt og skummelt og alt.
Jeg vil også melde meg som praktekseplar. Exbo og jeg bor 15 trappetrinn unna hverandre, har delt omsorg på barn og bil, vi prater pent om hverandre og vi hjelper hverandre når det trengs. Det har ikke vært bare lett, og det har vært mahahange såre tær og følelser, men vi har pratet om alle greiene og det funker.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 10-05-10 kl 15:52. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Også vil jeg presisere at innlegget mitt var et bidrag til sidediskusjonen som går på om man delvis kan forutsi hvordan man reagerer ved et eventuelt brudd. Det var ikke en belærende "gjør som oss så blir livet flott og du synger i dusjen hver morgen".
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Vel, med mindre man har for vane å gå ut ifra at man kommer til å handle i strid med grunnverdiene sine i enhver tenkt situasjon, så er det vel rimelig å anta at en "hvordan tror du du ville reagere" - diskusjon ikke vil være blottet for prinsipper?
|
|
|
#4 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?De skulle bodd hos meg. 50/50 tror jeg ikke gagner mine barn, og jeg er den beste omsorgspersonen av oss. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Altså, jeg er i grunnen ikke så veldig for 50/50 deling jeg heller, men jeg vet med meg selv at jeg hadde blitt en helt elendig fulltids alenemor. Pluss at ungene er veldig knyttet til pappaen sin, som er en fantastisk god pappa. Sånn at summa summarum tror jeg at løsningen for oss hadde vært å bodd i umiddelbar nærhet til hverandre og at ungene hadde vært hos oss temmelig 50/50. Jeg håper vi hadde fått til noe Kirsebær-aktig.
|
|
|
#6 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Barna hadde blitt boende hos meg, med samvær med far. Har allerede den eldste (som har en annen far) hos meg 100%, og det har jeg hatt i 13-14 år. Vi har tidligere prøvd å gå fra hverandre og da ble jenta også boende hos meg, med utvidet samvær med far. (annenhver helg, og ellers mange ettermiddager på besøk hos barna hjemme hos meg, felles middager osv) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg har det på samme måte som Blå.
|
|
|
|
#8 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Hos meg.
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Selv om det er svært få som uttalt forsøker å "ta" ungene som hevn, ser jeg støtt og stadig at det skjer likevel.
|
|
|
#11 |
|
awesom
|
Der skriver du det jeg tenker!
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
Ja, det er slikt jeg snakker om.
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg ser hvor problemene kommer.
|
|
|
#14 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?De tre eldste bor hos meg. Blir det slutt mellom meg og faren til minsten så vet jeg ikke hvordan det blir. Jeg er egentlig ikke noe tilhenger av 50/50, men jeg tror ikke det beste for ungen er å bo mest hos meg. Han er så inderlig glad i faren sin og faren er en veldig god pappa. Hadde det bare vært oss tre så kanskje det beste hadde vært om han bodde hos pappan og hadde utvidet samvær med meg, men nå er det tre søsken her som gjør det hele litt vanskeligere.
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#16 |
|
awesom
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Skulle det være noe bedre å bo fast hos en bitter og sinna forelder?
|
|
|
#17 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Eldste sønnen er på papiret 50/50, men i praksis er han mest her.
|
|
|
#18 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Vi har delt 50/50. Begynte med ca 70/30 (da var han mest hos meg), men 50/50 ser ut til å fungere bedre hos gutten. Med delt bosted gir han ikke uttrykk for at han er på besøk hos den ene forelderen, men bor hos begge. Vi bor i samme skolekrets og han har klær og leker hos begge, så han har sjelden med seg noe ekstra i skolesekken den dagen vi har bytte.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Dette har jeg ikke tenkt noe særlig over, men jeg svarte 50/50. Jeg tror ingen av oss ville hatt barna noe mindre enn det.
|
|
|
#20 |
|
trenger lading
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg ser litt på statistikken i pollen. Statistikk er selvsagt mulig å tolke på mange måter.
|
|
![]() |
|
|