|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
https://www.giblod.no/
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg virkelig rasist?"Bli moderert", er det at noen går inn og endrer på innleggene til andre? Fiffig. :humrer: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg virkelig rasist?Viddu væ' med? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?Det er et helt greit standpunkt, ja.
|
|
|
#5 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg virkelig rasist?Dytter denne opp av glemselen og tipser om en ny diskusjon på et annet forum. *kremt*
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?Hvilken da montro? Jeg startet en diskusjon rundt det samme i en lukket FB-gruppe, med det resultat at jeg til slutt forlot gruppen, men jeg regner ikke med at det er den du mener. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg virkelig rasist?Artikkel om dette i VG i dag, se her. Den støtter i hvert fall mitt inntrykk av at ting ikke er så "enten eller" som en del av dere vil ha det til.
Mamma til to gutter og to jenter Sist redigert av Adrienne : 19-09-07 kl 12:03. Årsak: Fikset link |
|
|
|
|
|
#9 |
|
strikker
Sv: Er jeg virkelig rasist?Linken virker ikke.
|
|
|
#10 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg virkelig rasist?Når ble Truls Fyhn ekspert på rasisme?
|
|
|
#11 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er jeg virkelig rasist?Arbeids og Inkluderings Dept har nettopp gitt ut en brosjyre som skal fungere som en veileder for språk innenfor dette tema. Se her: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?Hva mener du egentlig? Er det greit å si neger fordi en politimester i Troms sier det?
|
|
|
#13 |
|
strikker
Sv: Er jeg virkelig rasist?
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#15 |
|
Borte
|
OK, da leser vi artikkelen på forskjellig måte. Jeg oppfatter at han gir beng i hvordan noen oppfatter å bli kalt neger og at han melder seg ut når noen mener det er rasisme. Altså at han holder på sin foreldede forståelse og nekter å ta innover seg at det ikke lenger er akseptert språkbruk.
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?Jada, jeg er ikke i tvil om at eksisterer dårlige holdninger i alle etater, som f eks hos Norsk språkråd: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?Hvordan leser du dårlige holdninger hos Norsk Språkråd ut fra den artikkelen?
|
|
|
|
#18 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Er jeg virkelig rasist?Her er en annen artikkel (Aftenposten) som omhandler Norsk Språkråds forhold til ordet "neger" fra da det var en del diskusjon rundt dette for et år siden:
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Seriøst? De sier det er OK å bruke begrepet, og at det tidligere var et nøytralt ord. Er de ikke rasistiske da? Joda, det mener jeg ganske bestemt at de er. For alle som bruker det ordet med viten og vilje er vel rasister? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?I kveld er det en sånn "Skal vi ikke kunne snakke negativt om innvandrere før vi stemples som rasister"-diskusjon på TV2.
|
![]() |
|
|