Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking og svært ekstroverte barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-10, 18:36   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Røyking og svært ekstroverte barn

Her en dag satt jeg og en annen på et utested. Utestedet har uteservering. Uteserveringen var tom, bortsett fra et par som satt ute og røyket. Vi gikk også ut og røyka, og så oppdaget jeg at dette andre paret hadde en liten kid på, øh, fire, fem år? som hang rundt bordet deres.

Dette barnet kom da bort til oss, nappet ham i jakka og proklamerte "dere må slutte å røyke, det er æsj, dere er dumme, dumme!".

Jaha. Poeng, alt sammen. Barnet har utvilsomt rett. Men fortsatt?`Foreldrene, eller hva de nå var, reagerte ikke. Der de satt og røyket. Med barnet rundt seg.

Har jeg lov å reagere? Selv som ond, dum, idiotisk, egoistisk og tankeløs røyker? På at det tydeligvis er kosher å la sine barn forkynne det gode budskap om de rene lungers fortreffelighet med sånn en slående pedagogikk?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.