|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Så til en mann som ikke ønsker flere barn fordi han rett og slett ikke makter/har kapasitet, er det bare å si: "Neida, kjære, dette vet jeg bedre enn deg, så selv om du ikke vil ha barn, skal vi ha et til. Ja, for ellers kan ikke vi ha noe lykkelig samliv sammen, skjønner du. Og det blir så bra skal du se!"
![]() |
![]() |
#282 |
Mother of Dragons
|
Ja du tolker. Jeg skrev det for å vise at dersom jeg hadde hatt en partner som kom med et ultimatum, så hadde jeg ikke klart å tro på at det var bare for denne ene gangen, men tenkt at om man har evnen til å gjøre det en gang, så kommer det noe senere også. Det var ikke ment som en nedvurdering av hvor sterkt barneønske kan være. Du kan godt ta deg bryet en gang og spørre om hva folk faktisk mener før du blir så personlig.
Jeg er klar over at du ofte synes jeg er nedlatende ovenfor deg. Det har tildels med måten du tolker ting på, tildels med at jeg anser deg ikke for noe tandert vesen jeg må være svært forsiktig med.
![]() |
#284 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke mye til overs nei for de som til tross for kvinnenes indelige ønske og forsøk på å overbevise, likevel tror at flere barn vil være uoverkommelig i det livet de lever. Til det har mine egne barn gitt meg for stor glede. Å velge en partner som var så ulike meg selv synes også veldig fremmed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
|
Jeg merker meg at du fortsatt er bestemt på at det er gutta som sier nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
This is normal!
|
Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne... Jeg har en partner som har lik tankegang som meg. Han er glad i barn, har enorm glede av de to barna vi har fått og hans ønske om barn var i utgangspunktet like stort som mitt, men samtidig så han at for han så var det mer krevende å bli far enn han hadde tenkt seg. Det er ikke noe ønske om "mindre forpliktelser og mas". For noe tull!
![]() |
![]() |
#287 |
Ringskrømt
|
Selv om jeg oppfatter deg som nedlatende og spydig er tærne mine korte og jeg tar meg ikke nær av noe av det. Men jeg leser hva du sier, og når jeg leser innlegget ditt (det første jeg kommenterte) en gang til, innser jeg kanskje at jeg hadde vrangbrillene på. :selvinnsikt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
kan tilsettes alkohol
|
Du har vel egentlig ikke blitt verken det ene eller andre, og det er heller ingen som påstår at du har tvunget mannen din til noe som helst.
![]() |
#291 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Tror du han hadde kjøpt ny bil om han hadde vært ekstremt negativ? Og er det ikke naturlig å tro at jeg ville visst noe om sinnstilstanden hans på forhånd, og hva jeg kan tillate meg å si? |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Syden er dit charterfly går. :hjelpsom:
![]() |
#293 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#294 |
Mother of Dragons
|
Det er helt riktig oppfattet det, jeg kan godt være nedlatende og spydig når jeg blir sint. :enda bedre selvinnsikt:
![]() |
#296 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Har dette blitt en barnetråd?
![]() |
#297 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg har to unger, og drømmeprinsen har ikke noen egne. |
![]() |
![]() |
#298 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Electronica, det går litt på hvordan du framstiller det, akkurat som andre har valgt feil partner fordi det kan være uenighet om antall barn, og at det er grunn til at de har tatt noen uoverveide og lite gjennomtenkte valg i livet fra begynnelsen av. Selv om noen (les:du) har planlagt og kontrollert livet ditt og at det har blitt nøyaktig slik du har tenkt, betyr ikke at andre som møter på uante problemer og kompromisser gjennom livet er så annerledes alikevel. Og det at du setter antall barn foran veldig mye annet er ikke dermed det som gjelder for alle. Jeg aner en nedlatenhet og manglel på forståelse for andre.
![]() |
#299 |
This is normal!
|
Jo, i følge Electronica gjør man visst det.
![]() |
![]() |
#300 |
<*(((<
|
Jeg opplever at det største skillet går mellom de som kjenner hverandre og de som ikke kjenner hverandre (som forumbrukere). Brukere som er «velkjent» slipper unna med mer, siden det er så lett å tenke «åh, det der er bare så typisk Midim Mam», og ikke gidder å «korrigere» før det er strekt enda litt lengre enn hva en mindre kjent bruker blir arrestert på. Likedan kan ferske brukere som arresterer eller delvis misoppfatter erfarne brukere bli møtt med vel mye motbør, siden så mange mye lettere skjønner hva den erfarne brukeren egentlig mente, eller bare mener at «alle må skjønne at Skrommorn bare er slik». |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
grupper, konservativ, rødstrømper |
|
|