|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
I en vaksinasjonsdiskusjon som denne er det ikke interessant om man valgte å ikke vaksinere fordi barnet ikke tåler vaksinen. Vi vet det finnes barn som ikke kan vaksineres på grunn av allergi og denslags, og det er jo nettopp dem vi ønsker å beskytte. Det som blir sagt her er jo at friske barn bør vaksineres slik at barn som ditt og Kråkas, som ikke tåler å få vaksinen, blir beskyttet. Er det noe å bli fornærmet over? |
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det har vært poengtert her mange nok ganger at de som ikke kan ta alle vaksiner pga helsemessige årsaker ikke inngår i diskusjonen, det er ikke relevant. Det er absolutt ingen som påstår at disse bør ta vaksiner.
|
|
#3 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Men saken er jo den at hadde ikke jeg understreket for helsesøster og lege at min datter ikke skulle ha påfyllingsvaksinen ved 12 mnd - ville legen og helsesøster - til tross for reaksjonen hun fikk - gitt henne vaksinen. Jeg syns at reaksjonen til Vesla var skremmende, og ble betenkt. Og enda mer betenkt ble jeg når jeg snakket med leger som bagatelliserer og bortforklarer reaksjonen hennes, og legger bedrevitende til viktigheten av vaksiner og NÅR jeg da ville at hun skulle ha påfyllingsvaksinen.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Du kan ikke påberobe deg at dine meninger om vaksinering er medisinsk og immunologisk fundert altså. Det kan du ikke nok til. Du er uryddig i hva du påstår, du sier at du har gått 5 år på en alternativ utdanning, og så påstår du nå at du har kunnskap om dokumentert medisin?
|
|
#7 |
|
På lukket avdeling
|
Vi tok MMR selv om hun har eggeallergi, andre allergier, eksem, luftveissykdommer/skader osv, osv... Min bror også, og han er enda verre rammet av allergien og eksemen. Han reagerte da ikke i det hele tatt. |
|
|
|
|
#8 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Min fikk ikke i det hele tatt. Jeg turte ikke ta den sjansen, og verken legen hans eller helsesøster mente noe negativt med det. |
|
|
|
|
#9 |
|
På lukket avdeling
|
Men hvorfor ikke? Det er ytterst få som faktisk reagerer allergisk ved eggeallergi. |
|
|
|
|
#11 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var vel ikke meg du spurte, men svarer likevel..
|
|
#12 |
|
Ferdig!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det å ikke vaksinere barna sine for sykdommer man vet kan være farlige for barnet, kvalifiserer til et stort nek å være i min verden. |
|
|
|
|
#13 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Mine har hatt vannkopper, mellomste hadde det 3 ganger og minsten fikk ettersykdom. (betennelse eller noe i lillehjernen)
|
|
#14 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Har ikke deltatt i 18 sider da men. Som sagt var dette en stor debatt på et annet forum, og tror du var der og leste også Skremmeren. |
|
|
|
|
#15 |
|
På lukket avdeling
|
Jeg har ikke lest den debatten. |
|
|
|
|
#16 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg turte ikke sette den, derfor. Var redd allergisjokk og død. |
|
|
|
|
#17 |
|
På lukket avdeling
|
Ja, den kan være skummelt å sette den likevel, men de aller fleste tåler den helt fint. |
|
|
|
|
#18 |
|
På lukket avdeling
|
Nevner igjen at eggeallergikere reagerer meget sjelden på MMR. Og de får tatt den på sykehus med beredskap i tilfelle reaksjoner. |
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...kråka. Standpunktene dine blir for meg veldig mye mer ubegripelige hvis det var slik at du ville gitt vaksine men ikke kunne. Jeg har som sagt vært i situasjon hvor barnet mitt måtte til utredning og vaksiner ble utsatt. Dette gjorde meg ekstra redd for miljøer hvor man av grunner som tutta nevner ikke ville vaksinere. Vi hadde som sagt en slik smittebærer i omkretsen vår og jeg er veldig glad for at barnet mitt ikke ble smittet av ham. Som overlegen og helsesøster sikkert har informert om så kan barn med hyperallergier reagere ganske sterkt på en del sykdommer. Jeg kan derfor ikke skjønne at du ikke er takknemlig for at folk i dine omgivelser velger å vaksinere slik at ditt barn blir skjermet men heller velger å støtte tuttas standpunkter. |
|
|
|
|
#20 |
|
Hertuginne
|
Med all respekt å melde, du kan da vitterlig ikke forvente at vi som er medlemmer på FP går inn på et annet forum for å finne ut hva din egentlige argumentasjon er? Hvis du gjør det så håper jeg du revurderer den ikke så veldig strålende ideen. Respekter at du er på FP og diskuterer nå! Og hvis du vil slippe motbør så anbefaler jeg at du begynner å argumentere skikkelig for deg, i stedet for å slenge ut håpløse liksomargumenter, påstander du ikke kan dokumentere, for så å sutre-putre over at vi ikke forstår deg. Det er sjelden jeg får lyst til å slenge på en dånesmiley i skikkelige diskusjoner, men denne gangen gjør jeg det.
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|