|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?
Jeg synes svaret blir nei uansett. Ikke noen tilgodelapp. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Vaklende
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?
Da klarer ikke jeg å holde meg lenger. Det er dette jeg også mener, at som Maverick (og Allium?) mener, så er det en dårlig ide å begynne å diskutere hvorfor og hvordan, fordi da ender det opp med potensielt uendelige diskusjoner. Rotasjon er rotasjon uansett. Jeg var bare interessert i å avdekke om jeg var litt firkantet her. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Er saken at ungen skulle være hos X i fjor, men var hos Y fordi han var for syk til å reise til X? Og så vil X ha ungen i år, selv om det egentlig var Y sin tur, fordi Y ble sittende med et sykt barn på en jul som ikke var "sin" i fjor?
|
|
|
#6 |
|
Vaklende
|
Jeg er ikke sikker på hva du mener her? At barnet burde få feiere med begge foreldrene, selv om de er skilte? Det blir i så fall en litt annen diskusjon, men det er ikke noe i veien for å ta den også.
Det er nesten slik, men jeg tenker at hovedproblemstillingen er om man skal endre rotasjon hvis noe ikke ble helt som det skulle. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Da har man allerede endret rotasjonen, og bør vel bare ta det derfra. Hvis et sykt barn skulle vært hos far, men var hos mor, så er det far året etter. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Noen ganger må man være veldig, veldig, veldig firkantet. (Og noen ganger er det selvfølgelig tid for å gi slack. Det er jo problemet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Live and let live
|
Også hvis barnet var for sykt til å rotere, og ikke fikk julen den skulle hatt med andre forelderen året før, men må ha to juler med samme forelder?
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
ekstremt trøtt
|
Helt enig.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Hvis dette var mitt barn ville jeg gjort det så enkelt som å se om jeg visste hva barnet selv gledet seg mest til og helst ville. Var det er klart svar på dette så ville jeg kranglet for den løsningen som gjorde at det ble sånn det ble. Sånn siden man først er i en situasjon med rom for tolkninger. At slekta ikke fikk feire med barnet forrige jul er helt uinteressant. Tenk på ungen som var kjempesyk og gikk glipp av julaften? Skal ungen så måtte ta enda en jul som ikke er favorittjula oppå det? Klart ikke det. Julen er til for ungene. |
|
|
|
#14 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Dersom det er to år siden barnet var med den ene forelderen - så er det dennes "tur". Dersom begge foreldrene egentlig var med barnet, men at planene gikk i vasken - så ville jeg gått for å følge vanlig rotasjon. Jmfr Mavericks kaosteori.
|
|
|
#16 |
|
har tatt seg sammen
|
Ja, dette er vel egentlig et tema hvor de voksne bare bestmmer. Trekker den tilbake.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg bor sammen pappan til barna mine, men dette er jeg veldig enig i. Det er jo et håpløst valg for ungene. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Er ikke helt sikker på at jeg har skjønt spørsmålet. Men om det var sånn at barnet skulle feire annethvert år men at det ble sånn
|
|
|
#19 |
|
Vaklende
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Jeg synes dere alle svarer godt i forhold til det generelle spørsmålet jeg lurte på; om det var en selvfølge at man holder på rotasjonene og planene så godt som mulig selv om noe kommer i veien.
I dette mer konkrete tilfellet er saken at julene har vært slik: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Ah, da var det litt annerledes ja. Det virker som at du tenker helt rimelig og fornuftig rundt dette.
|
![]() |
|
|