Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sven O. er vandret heden

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-07, 16:53   #21
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sven O. er vandret heden

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg hadde nok forventet at min far hadde oppført seg litt bedre enn det Sven-O dessverre har gjort, men så hadde min far hatt litt andre forutsetninger enn Sven-O også. Sven-O var ikke av de skarpeste knivene i skuffen FØR MM gitet seg med HM, så hvordan kunne de forvente at han plutselig skulle oppføre seg som om han var oppfostret med sølvskje i munnen? Min far er verdens snilleste og godeste mann, men jeg vet at han ikke hadde vært den perfekte far for ei kronprinsesse. Han har litt for bastante meninger innen diverse felt, og han er heller ikke blitt forberedt på mediesircus, som heller ikke Sven-O var. Det jeg mener, er at hvorfor skulle Sven-O plutselig forandre seg til noe han absolutt ikke var? Ja, han har sagt mye dumt, men han er også blitt feilsitert, forfulgt og gjort narr av i sin tid som kronprinsessens far. Han har nok heller ikke gjort de mest fornuftige ting, akkurat som mange andre vanlige menn, men han har dessverre hatt kamera, journalister og andre idioter på nakken konstant.

Så jeg forsvarer ikke alt Sven O har gjort eller sagt, men han var bare en vanlig mann, som dessverre ble klovnen som media elsket.

Hvordan han var som far før MM ble kjent, synes jeg ikke har noen relevans, da MM selv hadde sin fortid som vanlig "kvinne i gata". Hun ble tilgitt, hvorfor ikke han?

Fred være med hans minne!

Jeg er enig i det du skriver her, det er litt av grunnen til at jeg synes hele historien er spesielt trist. Jeg vet heller ikke noe om hvordan han var som far "før". Men for hvem som helst, enten du er kronprinsesse eller ei, er det trist når foreldrene ikke oppfører seg slik foreldre "skal gjøre".
Synes det er trist at problemer mellom en far og datter ble utnyttet og gjort til underholdning for folket.

Min far har ikke alltid gjort de mest fornuftige ting, men de har heldigvis fått forbigå i stillhet.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 17:09   #22
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Se der. Måtte han få mer fred i døden enn i livet. Ref. Tore Tang.

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg tror egentlig du ikke vet hva du prater om her...han er en psykopat som gjorde mye av det han gjorde i media som "stikkere" til sin datter, slik som han også drev psykisk mishandling i hele barndommen til alle barna. Han ble utnyttet av media, og de ble ihvertfall utnyttet av ham. Spesielt i begynnelsen. Jeg synes ikke noen er dumme selv om de blir inngiftet i kongefamilien, og jeg hadde faktisk forventet en viss støtte og en viss normal oppførsel fra min egen familie en slik situasjon, selv om folk kan gjøre som de selv vil. Og i hans tilfelle var jo det å drikke øl, gifte seg med strippere, holde forferdelige intervjuer i hytt og pine etc etc. Jeg hadde blitt veldig skuffet hvis min egen far hadde oppført seg slik, spesielt siden man tror sine egne foreldre har barnas beste i tankene, selv når de har blitt voksne.

Psykopat? Kjente du ham?

Gammel 21-03-07, 17:10   #23
Betsy
Aktiv

Betsy sin avatar

Betsy er litt kul
Standard

Jeg tror egentlig du ikke vet hva du prater om her...han er en psykopat som gjorde mye av det han gjorde i media som "stikkere" til sin datter, slik som han også drev psykisk mishandling i hele barndommen til alle barna. Han ble utnyttet av media, og de ble ihvertfall utnyttet av ham. Spesielt i begynnelsen. Jeg synes ikke noen er dumme selv om de blir inngiftet i kongefamilien, og jeg hadde faktisk forventet en viss støtte og en viss normal oppførsel fra min egen familie en slik situasjon, selv om folk kan gjøre som de selv vil. Og i hans tilfelle var jo det å drikke øl, gifte seg med strippere, holde forferdelige intervjuer i hytt og pine etc etc. Jeg hadde blitt veldig skuffet hvis min egen far hadde oppført seg slik, spesielt siden man tror sine egne foreldre har barnas beste i tankene, selv når de har blitt voksne.

Lurer på om du vet hva du snakker om jeg? Har du kjennskap til han som gjør at du kan skrive at han er en psykopat?

Gammel 21-03-07, 17:10   #24
Betsy
Aktiv

Betsy sin avatar

Betsy er litt kul
Standard

Der kom du ett mintutt før meg Fluke.

Gammel 21-03-07, 17:43   #25
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Trist for han, trist for familien og ikke minst Mette Marit.

Signerer

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 17:49   #26
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg signerer (som vanlig) lykkeliten02! Jeg hadde blitt fryktelig skuffet over min far dersom han hadde oppført seg som Sven O., og det helt uavhengig av om jeg hadde vært kjendis eller ikke.

Forøvrig håper jeg han får hvile i fred.

Gammel 21-03-07, 17:50   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror egentlig du ikke vet hva du prater om her...han er en psykopat ...

Eh? Men det vet du?

Den der var drøy lykkeliten.

Gammel 21-03-07, 17:55   #28
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg hadde nok forventet at min far hadde oppført seg litt bedre enn det Sven-O dessverre har gjort, men så hadde min far hatt litt andre forutsetninger enn Sven-O også. Sven-O var ikke av de skarpeste knivene i skuffen FØR MM gitet seg med HM, så hvordan kunne de forvente at han plutselig skulle oppføre seg som om han var oppfostret med sølvskje i munnen?

Sven O. var muligens ikke skarp, men det var fordi han drakk seg fra hus, hjem, jobb, familie, vett og forstand.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta

Det jeg mener, er at hvorfor skulle Sven-O plutselig forandre seg til noe han absolutt ikke var? Ja, han har sagt mye dumt, men han er også blitt feilsitert, forfulgt og gjort narr av i sin tid som kronprinsessens far. Han har nok heller ikke gjort de mest fornuftige ting, akkurat som mange andre vanlige menn, men han har dessverre hatt kamera, journalister og andre idioter på nakken konstant.

Som du selv sa over her, var han ikke skarpeste kniven i skuffen, men han kunne vel ta litt hensyn til den posisjon han ble satt i ved at datteren hans giftet seg med Kronprinsen? Det ville en hver fornuftig pappa gjort, men han spilte hele tiden på lag med sladrepressen, og hvorfor? En av hans beste venner var eks-Se&Hør-journalisten (nå Se&Hør-boken-forfatteren) Melnæs. Det sier vel sitt om hvor selvvalgt hans omgang med pressen var.

Gammel 21-03-07, 20:09   #29
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Sven O. var muligens ikke skarp, men det var fordi han drakk seg fra hus, hjem, jobb, familie, vett og forstand.

Som du selv sa over her, var han ikke skarpeste kniven i skuffen, men han kunne vel ta litt hensyn til den posisjon han ble satt i ved at datteren hans giftet seg med Kronprinsen? Det ville en hver fornuftig pappa gjort, men han spilte hele tiden på lag med sladrepressen, og hvorfor? En av hans beste venner var eks-Se&Hør-journalisten (nå Se&Hør-boken-forfatteren) Melnæs. Det sier vel sitt om hvor selvvalgt hans omgang med pressen var.

Ja, det er mange fedre OG mødre som kunne tatt masse mer hensyn, og jeg sier ikke Sven O var en helgen. Tvert imot! Men han var en VANLIG mann, med sine feil og mangler, som plutselig ble veldig intressant for presse og nysgjerrrige landsmenn (oss/dere). Han ba ikke om å plutselig bli rikskjendis. Han ble et offer for de norske pressefotografene og journalistene, som letet ham opp og som regel fant de ham med en øl i hånden. Alle vet at tungebåndet er litt slakkere med alkohol innabords, og dermed ble Sven O den store "narren" og mediamagneten.

Hadde alt jeg sa når jeg hadde konsumert noen glass med alkohol blitt sitèrt og kommet ut i aviser og sladreblader, tror jeg faktisk jeg hadde blitt en enda større "medianarr" enn det Sven O noen gang var.

Har vondt av familien, venner og bekjente.

Har aldri snakket med Sven O, ei heller engasjert meg noe i mannen. Men i dag kjenner jeg tårene presser på. Ja, jeg har vondt av en mann som har fått masse negativ omtale, og som har blitt latterliggjort uansett setting. Og jeg gråter for familien hans. Jeg gråter fordi jeg blir så inn i helvete forbannet på mediene som skal rote i menneskers privatliv. Jeg gråter fordi et menneske som jeg tror var ensom og hadde det vondt, endelig får fred.
Jeg gråter!

Gammel 21-03-07, 20:14   #30
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Psykopat? Kjente du ham?

Dette tenkte jeg også. Makan til uttalelse.

Gammel 21-03-07, 20:15   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg vet det jeg skriver. Og han var langt ifra en vanlig mann som gjorde noen vanlige feil som de fleste menn gjør. Det trenger man heller ikke å kjenne til mannen eller familien for å se eller skjønne. At han i tilfelle var en trist og ensom mann på slutten, blir bare en konsekvens av det livet han har levd.
Jeg vet heller ikke om jeg skal kalle en mann som var journalist, forlegger og reklamemann for direkte usmart, men helt god var han definitivt ikke.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:16   #32
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg vet det jeg skriver. Og han var langt ifra en vanlig mann som gjorde noen vanlige feil som de fleste menn gjør. Det trenger man heller ikke å kjenne til mannen eller familien for å se eller skjønne. At han i tilfelle var en trist og ensom mann på slutten, blir bare en konsekvens av det livet han har levd.
Jeg vet heller ikke om jeg skal kalle en mann som var journalist, forlegger og reklamemann for direkte usmart, men helt god var han definitivt ikke.

Jo, man trenger å kjenne en mann mer enn i Se og Hør for å vite at han ver psykopat.
Skjerp deg!

Gammel 21-03-07, 20:21   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jo, man trenger å kjenne en mann mer enn i Se og Hør for å vite at han ver psykopat.
Skjerp deg!

Ja, derfor skrev jeg at jeg vet hva jeg skriver. Jeg leser vanligvis ikke Se&Hør.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 21-03-07, 20:21   #34
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Det kom overraskende på meg, men etter å ha lest VG nå ser jeg at det kanskje var ventet. Jeg synes det er trist at Se&Hør utnyttet ham på den måten de gjorde. Han var tilgjengelig og svak.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:22   #35
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Ja, derfor skrev jeg at jeg vet hva jeg skriver. Jeg leser vanligvis ikke Se&Hør.

Da er det ikke særlig pent av deg å spre dette rundt.

Gammel 21-03-07, 20:24   #36
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Da er det ikke særlig pent av deg å spre dette rundt.

Nei, for all del, for det første har jeg ingen sympati for ham, dessuten har han og media har vel klart å spre dette selv. For det andre synes jeg det er trist hvis noen mener at han ikke er skyld i dårlig oppførsel ovenfor familien sin.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 21-03-07, 20:29   #37
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Nei, for all del, for det første har jeg ingen sympati for ham, dessuten har han og media har vel klart å spre dette selv. For det andre synes jeg det er trist hvis noen mener at han ikke er skyld i dårlig oppførsel ovenfor familien sin.

Jeg hadde ingen anelse om at han var psykopat, nei.

Gammel 21-03-07, 20:30   #38
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vet at han var psykopat? Ut ifra hva da? Det du har lest?
Jeg syns du er direkte ufin mot de som har levd med psykopater når du slenger ut diagnoser som dette om folk du ikke kjenner.

Gammel 21-03-07, 20:32   #39
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Du vet at han var psykopat? Ut ifra hva da? Det du har lest?
Jeg syns du er direkte ufin mot de som har levd med psykopater når du slenger ut diagnoser som dette om folk du ikke kjenner.

Enig! Og dersom du kjenner ham, så synes jeg du er direkte ond. Det er faktisk snakk om en mann som har gått bort.

Gammel 21-03-07, 20:33   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Jeg hadde ingen anelse om at han var psykopat, nei.

Da vet du det nå. Jeg har ingen dårlig samvittighet, jeg klarer ikke å lese misforståtte meninger om hvordan han var. Dette var vel det alt jeg hadde å si om saken.

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.