|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
bits and pieces
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg fant en pantelapp for en stund siden og spurte alle rundt meg om det var dems. Den lå i kasseområdet. Spurte også han i kassa om han da skulle ha den, men alle sa jeg bare kunne ta den.
|
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg hadde levert i kassa.
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg synes egentlig ikke det er ok å gå og lete etter gjenglemte mynter i den greia i kassa, så jeg ville bedt barnet mitt slutte med det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?
Det slo meg også. Jeg ville ikke syns det var greit at ungene mine plukket i den myntgreia om jeg ikke hadde spurt dem om de kunne.
|
|
|
#5 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg spør av nysgjerrighet. Hva slags argument ville du brukt for at ungen ikke kunne se etter mynter i myntreturen?
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Tja, rett og slett at jeg synes det virker litt "grådig" å hive fingrene inn i myntreturen for å se om noen har glemt igjen noe. Noen av de andre stedene som ble nevnt, synes jeg det er mer naturlig å se etter penger, men jeg hadde generelt ikke likt det hvis barnet mitt lette etter gjenglemte penger overalt - og myntreturen i butikken er typisk et sted jeg ikke ville drømt om å se etter. Hvis den foran er litt treg med å huske pengene for eksempel, er det ikke ok at den etter har hevet seg over og allerede står med pengene i hånda. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg syns det er veldig forskjell på å hive seg over myntreturen i det sekundet forrige kunde forlater, og å faktisk sjekke etter om det er penger der. De gangene jeg har funnet penger der har jeg enten visst at de tilhørte kunden før meg, og dermed kunne gjort personen oppmerksom på det, eller jeg har gitt pengene til personen i kassen. Det har jeg også gjort om jeg har funnet småpenger på gulvet rundt kassene.
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Jeg synes også det er fint å plukke opp penger man finner, men jeg synes ikke det høres så ok ut at man leter etter penger overalt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kakemonster
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Det er lurt å sjekke kassalappen altså. Sist vi var på harryhandel kjøpte vi tre pakker kjøttboller. Etter at vi hadde kommet hjem igjen oppdaget vi at vi hadde betalt for seks. Litt sent å gjøre noe med det da..
|
|
|
|
#10 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg tenker at den som finner noen kroner i en parkeringsautomat er vinneren. Mens de myntene som eventuelt er gjenglemt i butikken tilhører den glemske kunden, eller butikken.
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Mine fingre var i myntreturen fordi jeg ventet på egne vekslpepenger. :åpplyser: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Vi leitte etter småpenger under trappa til kiosken, då vi var små. Ein gong fann vi ein femmer og kjøpte 20 Dig-tyggissar. Det var stas!
Eg ville klaga viss eg likevel måtte tilbake og få tak i nytt brød, fordi a) eg trengte vel eit ferskt brød og b) det er greit å seie i frå. Viss eg ikkje hadde orka gå tilbake og klart meg med knekkebrød den dagen, ville eg likevel sagt frå, for å spørje om dei hadde rutiner på slikt. Og eg ville sjekka brødet nøye framover i den butikken. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
De aller fleste butikker uansett kjede har rutiner for slikt. Dessverre kan det skje mange ting som forringer prosessen. De kan være uengasjerte medarbeidere eller nye som ikke vet bedre enda, eller det kan være at det er en glipp. Det er mange varer i en butikk og alle skal sjekkes, noen oftere enn alle. Dessverre har det seg sånn at en kan se seg blind på alle varene.. Det kan skyldes dårlig rullering, at de nyeste varene har stått fremme og når de er blitt tatt så har de dårlige kommet frem. Det kan være at varene kom fra grossist med dårlig dato men fordi de ansatte vet når den kom så sjekker de ikke nøye før den går i hylla.. Det er uendelig med muligheter, det kan også være en slapp sjef som ikke terper på rutinene.. Stort sett ligger det mye mer arbeid bak enn det som vises for kundene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg hadde nok sagt til junior at han skulle levere myntene i kassa ja. Litt annerledes enn å finne en tier på gata synes jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg mener virkelig at det ikke skal være den butikkansattes ansvar å passe på penger som en kunde evt glemmer å ta med fra den vekslingsboksen. Dersom en kunde glemmer igjen myntene (som ikke er et stort beløp, uansett) så er det jo ikke butikkens penger heller? De tilhører en privatperson, som har glemt å ta de med, og man har jo ingen garanti for at nettopp den kunden kommer påd et eller gidder å gå tilbake for å hente pengene? Jeg oppfordren selvsagt ikke barna mine til å hive seg etter myntreturen omtrent før kunden foran har forlatt kortterminalen, selvsagt ikke, men jeg har et rimelig avslappet forhold til om de titter etter. Og finner de penger på gulvet rundt kassa (myntbeløp), så ja da er det virkelig finneren er vinneren hos oss. Dersom man ser hvem som mister pengene forventer jeg selvsagt at de plukker opp og gir de tilbake til rettmessig eier (hvis ikke vedkommende merker, ser og plukekr opp pengene selv.)
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Dersom det var en innsamlingsboks i butikken syntes jeg det hadde vært rett adresse for de 8 kronene, i prinsippet er det ikke butikkens, men jeg vet ikke hvor smart det er å få ungene til å jage på gjenglemte penger på den måten. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Ang å få unger til å jakte på penger, gjenglemt, mistet, eller hva som helst...
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?He he den tråden minner meg om en gang da vi var og ukeshandlet på obs hadde kjøpt varer for over 2000 kroner. Med to vogner da vi hadde med oss begge barna. Vel enden på visa var jeg trodde han hadde pakket posene i bilen han trodde jeg hadde pakket de i bilen. Vel etter ca 30 minutters kjøring fant vi ut når vi kom hjem og skulle pakke ut varene at de ikke var der. Mannen min påstod at det bare var å glemme de varene de er sikkert tatt. Men rakk tilbake før det stengte løp bort til kassen og spurte og der var det mange søte kunder som alle begynnte å lete og vips der stod vogna klemmt inne i ett hjørne med alle varene i god behold |
|
|
|
![]() |
|
|