BH-størrelser
Jeg vet det har vært en del tråder om bh-størrelser her inne før. Det jeg har lagt merke til, er at veldig mange av dere som har vært og fått målt bh-størrelsen i undertøysbutikker ender med mye mindre str. i omkrets enn dere hadde fra før.
Jeg leste en gang at man skulle måle seg selv rett under brystet for å finne omkretsen, og så velge bh-str. med omkretsen rundet ned til nærmeste 5 cm. Jeg er 70 cm rundt, og bruker str. 70 i omkrets da det er den minste str. jeg finner her i byen. Samtidig ser jeg at mange her inne får beskjed om at de skal ha 65 og til og med 60 i omkrets. Er dere virkelig så smale rundt, eller får dere beskjed om å bruke en str. som tilsvarer mye mindre omkrets enn den målte?? 70 cm rundt sitter pent på meg, men det er absolutt ikke veldig stramt.
Kortversjonen: Er det noen som vet hva slags omkrets man skal ha på bh-en når man er f.eks. 70 cm rundt?
Jeg skal til Oslo (sentrum) neste uke og tenkte jeg evt. kunne fått målt str. min da - noen som har tips til butikker der de er gode på dette (og har pene bher)??
|