Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 15:01   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Men det merkelige er at det virker som om de egentlig liker å ha det slik også, for nåde den som kommer med forslag til endringer.

jepp, samme erfarer jeg.

"Jammen han synes det er så kooooselig at mamman hans smører matpakken selv om han er 21"

"Nei, gudbevaremegvel, man kan ikke gå ut av huset uten å ha strøket t-skjorten først"

"Nei, ingen i huset liker ferdigpizza, så derfor må jeg lage til dem hver fredag. Og de liker jo ulik type fyll, og alle må jo få det de vil ha, derofr lager jeg 3 ulike pizzaer"

Osv.

Måmåmå.

Nei, det er fint lite man MÅ.

Gammel 12-08-10, 15:05   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

"Nei, ingen i huset liker ferdigpizza, så derfor må jeg lage til dem hver fredag. Og de liker jo ulik type fyll, og alle må jo få det de vil ha, derofr lager jeg 3 ulike pizzaer"

Nei, det er fint lite man MÅ.

Vi hadde Grandis til middag i går. Godt var det - har hatt lyst på det i flere uker

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 14:57   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt innlegg, Miss N!

FP er et åpent og inkluderende forum på mange måter, men når det kommer til livssyn og likestilling, faller mye igjennom, synes jeg.

Jeg har tenkt litt på det Teo og rine nevnte om fulltidsarbeid - og det er nok sant at min hverdag er mye roligere enn det andres er, og det er jo en av grunnen til at jeg har redusert min stilling. Det jeg reagerte på var å bli kalt lat og bli fortalt at jeg lever et slaraffenliv, for det er ikke sant. Men at jeg har det roligere enn mange andre - helt klart!

Både jeg og mannen jobbet fulltid da jeg var lærling, og med meg i 100 % turnus og han borte to dager i slengen i en jobb med døgnvakter, slappet vi aldri av. Vi har ingen familie i nærheten så det var ingen hjelp å få. Min mor måtte under de verste krisene da kabalen overhode ikke ville gå opp, ta fly fra Bergen dagen i forveien for å være barnevakt. Vi tenkte ikke på annet enn kabalen, regnestykket, ok, vi har løst det denne uka, men hva med neste. Tidsklemma pustet oss ned i nakken og vi så hverandre bare i døra.

Dette tok heldigvis slutt da mannen ble hjemmeværende en periode. Så var det min tur, jeg forelsket meg i det å kunne være delvis hjemmeværende, og sånn ble det altså. Blodtrykket har stabilisert seg og hverdagen ble stressfri.

Men dette er altså ikke akseptabelt i manges bok, det beste hadde sikkert vært å i likestillingens navn gå tilbake til slik vi hadde det før, eller enda bedre - det er jo bare å skifte jobb, flytte å blablabla. Jeg synes mange av svarene i diskusjonen er så overfokuserte på kvinner som gruppe at man glemmer individene.

Gammel 12-08-10, 15:05   #4
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Ja, bra innlegg Miss Norway.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes mange av svarene i diskusjonen er så overfokuserte på kvinner som gruppe at man glemmer individene.

Skremmeren er tilbake. Dette er jeg enig i. Og det er vel fordi vi er prinsipielt uenige i om man kan velge et tradisjonelt rollemønster i sin familie og samtidig være solidarisk i "kvinnekampen".

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:10   #5
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Godt innlegg, Miss N!

FP er et åpent og inkluderende forum på mange måter, men når det kommer til livssyn og likestilling, faller mye igjennom, synes jeg.

Helt enig. Når det gjelder likestilling er det opplest og vedtatt her inne hva som er "riktig". At folk lever forskjellige liv, har forskjellige prioriteringer og behov ser ikke ut til å bli forstått eller respektert, så lenge det går på tvers av det politisk korrekte synet.

At enkelte ønsker å slippe tidsklemma, at vi har ulik kapasitet til å stå på 100% fra vi står opp til vi legger oss, osv, det ser jeg liten forståelse for. Noen ønsker å ha 4 barn, det krever tid, men like fullt kreves det at vi skal jobbe 100 %. Andre sier de har nok med ett barn. Jeg jobbet også 100% med både ett og to barn. Men ikke med 3 eller 4. Vi lever forskjelllige liv, har forskjellige hensyn å ta, både til oss selv, vår helse, barna, livet generelt. Skulle man ikke kunne velge den løsningen som passer best? At min litt reduserte stilling skulle påvirke kvinners stilling negativt har jeg liten tro på, og ikke bryr det meg heller. Jeg har som regel gått foran og vist vei gjennom det jeg har gjort her i livet, at jeg nå har lyst på litt mer tid til hjem og barn må alle værsågod bare godta. For slik er det. Så får andre gjøre det som passer dem best.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:13   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang individ vs. generelt:

Jeg har ikke noe i mot (eller med, i og for seg) at enkelte velger sånn eller sånn.

Det jeg HAR i mot er at det finnes noen underliggende krefter/holdninger/vaner som gjør at dette blir så skjevt fordelt.

Gammel 12-08-10, 15:16   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ikke noe i mot (eller med, i og for seg) at enkelte velger sånn eller sånn.

Det jeg HAR i mot er at det finnes noen underliggende krefter/holdninger/vaner som gjør at dette blir så skjevt fordelt.

Det jeg også har noe imot er at når en meget stor gruppe velger å ensrette seg så beskriver de resten av gruppen sin - og dette innebærer da et ansvar.

Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:21   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det jeg også har noe imot er at når en meget stor gruppe velger å ensrette seg så beskriver de resten av gruppen sin - og dette innebærer da et ansvar.

Nei, det er jeg forferdelig uenig i. Man må kunne leve livet sitt som man vil uten at man skal representere en gruppe. Man kan forlange at folk oppfører seg i henhold til lover og regler, men bortsett fra det må man jo kunne innrette seg slik man vil.

Men man bør jo også kunne se at ting er et samfunnsproblem, selv om en selv har det OK. Folk som røyker marijuana i ny og ne og lever fint med det, fremstår ikke helt bra hvis de påstår at narkotika ikke er et samfunnsproblem.

Gammel 12-08-10, 15:37   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt litt på det Teo og rine nevnte om fulltidsarbeid - og det er nok sant at min hverdag er mye roligere enn det andres er, og det er jo en av grunnen til at jeg har redusert min stilling. Det jeg reagerte på var å bli kalt lat og bli fortalt at jeg lever et slaraffenliv, for det er ikke sant. Men at jeg har det roligere enn mange andre - helt klart!

Jeg har aldri sagt at du lever et slaraffenliv. Jeg har sagt at min tilværelse de siste fire månedene, når jeg har vært hjemmeværende i 20 % jobb, med to barn på tre og syv år og 100 % ansvar for husarbeidet, har vært et slaraffenliv i forhold til det jeg er vant til.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:34   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Enig! Det vil fortsatt være kvinner som velger deltid, også om dette ble fordelt mer mellom menn og kvinner, husk det. Og det er helt ok! Det er ikke individer jeg vil diskutere, men et kjønnsrollemønster. Det blir umulig å gå ned på individnivå da alle har sin historie og sitt liv med sine grunner og forklaringer. Men det kan da ikke være slik at det alltid er best at kvinnen går hjemme, hvis ikke Dagbladartikkelen stemmer da? Det kan selvsagt være slik at alle her på FP tilfeldigvis har gode grunner for at det ble kvinnen som gikk hjemme, men no way at dette stemmer for samtlige 90 %!

Jeg er heller ikke imot at man skal kunne kutte ned på arbeidstid i en presset del av livet, om man kan.
MEN jeg synes det er synd det ikke er like vanlig for menn som for kvinner å gjøre dette, når man ser på hvilke utfall en slik løsning kan ha slik systemet er nå. Jeg er sikker på at samfunnet ville gitt annerledes kred og fordeler om dette var noe også menn valgte å gjøre i perioder. Kanskje på en slik måte at man ikke ble så økonomisk skadelidene ved feks en skilsmisse.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:29   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt.

Jeg forsørger to unge menn, right? Da er det ikke annet enn fair at jeg får TO menn til å forsørge meg!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:52   #12
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Ja dere er skikkelig flinke til å få alt unna, det skal dere ha.

Det er da virkelig ikke en oppsiktsvekkende påstand å si at et turnus i helsevesenet er tyngre enn en kontorjobb?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:54   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nuh skal man muligens være litt forsiktig med å feie alle kontorjobber over en kam. Eller hvordan nå enn dette uttrykket er.

Jeg har aldri sagt og kommer aldri til å si at helsevesen/barnehager/denslags er lette og, eh, uslitsomme jobber, ( ), så da tillater jeg meg å fnise intenst over de som eventuelt mener at jeg slipper unna med å bare taste litt på et tastatur i ny og ne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:54   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nuh skal man muligens være litt forsiktig med å feie alle kontorjobber over en kam. Eller hvordan nå enn dette uttrykket er.

Jeg har aldri sagt og kommer aldri til å si at helsevesen/barnehager/denslags er lette og, eh, uslitsomme jobber, ( ), så da tillater jeg meg å fnise intenst over de som eventuelt mener at jeg slipper unna med å bare taste litt på et tastatur i ny og ne.

Word.

Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 17:36   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med å godta at min "kontorjobb" er fysisk mindre krevende enn en frisør-, sykepleier-, elektriker-, fotpleier-, eller kirurgjobb. Det er ikke det samme som at jobben min er "lett" eller "mindre krevende", men "fysisk utmattende" kan den veldig sjelden kalles.

Gammel 12-08-10, 17:43   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har ingen problemer med å godta at min "kontorjobb" er fysisk mindre krevende enn en frisør-, sykepleier-, elektriker-, fotpleier-, eller kirurgjobb. Det er ikke det samme som at jobben min er "lett" eller "mindre krevende", men "fysisk utmattende" kan den veldig sjelden kalles.

Og som kommentar til "Du har ikke tid til litt FP på kontoret" -
mye av min (Statlige) kontorjobb bygger på at jeg har gode relasjoner, et godt nettverk, vet hva som skjer og hvor det skjer, har god oversikt.
Det vil si at en god del av min jobb består i å ha kontakt med folk på nett, per email, per telefon, spise lunsj, ha møter og gjerne forretningsmiddager, puse litt med studenter eller bruke tid på å få kunnskap utav professorer, lese meg opp på nyheter innenfor fagfeltet, forskningsrapporter, osv.

FP kan slik sett brukes på en veldig positiv måte og behøver slett ikke å være _istedetfor_ jobb faktisk.
En annen ting i mitt yrke hvertfall er at jeg overhodet ikke funker uten pauser. Jeg røyker ikke, og anser derfor 5 minutter på FP som helt grei bruk av tid og frikobling av tankene - der kanske noen andre ville vært ute og tatt seg en sigarett. Eller tatt seg en pust i en stol i en hektisk hverdag. (jeg regner med at frisører og sykepleiere ikke står på beina og flyr rundt HELE dagen heller. alle har krav på både lunsjtid og pauser).

Når jeg så ikke har overtidsbetalt, men allikevel forventes å være tilgjengelig både kvelder og helger, og må kunne reise på møter land og strand rundt - ja, fysisk utmattende er nok ikke jobben min. Men det er da noe som er utfordrende ved de fleste jobber vil jeg påstå.

Men min jobb er en typisk "mannejobb" ser det ut til.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 17:50   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Og som kommentar til "Du har ikke tid til litt FP på kontoret" -
mye av min (Statlige) kontorjobb bygger på at jeg har gode relasjoner, et godt nettverk, vet hva som skjer og hvor det skjer, har god oversikt.
Det vil si at en god del av min jobb består i å ha kontakt med folk på nett, per email, per telefon, spise lunsj, ha møter og gjerne forretningsmiddager, puse litt med studenter eller bruke tid på å få kunnskap utav professorer, lese meg opp på nyheter innenfor fagfeltet, forskningsrapporter, osv.

FP kan slik sett brukes på en veldig positiv måte og behøver slett ikke å være _istedetfor_ jobb faktisk.

Jeg har også hatt direkte nytte av FP og FP-nettverket mitt i jobbsammenheng mange ganger.

Gammel 12-08-10, 17:38   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Fnis. Sant og si tror jeg jobb innen helse- og omsorg kan være like forskjellige innad i den sektoren som "kontorjobber".

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 18:18   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg mener det er hevet over enhver tvil at helsevesenet generelt er mer fysisk krevende og oftest mindre fleksibelt enn kontorjobber generelt.

Når vi attfører slitasjepregede syke/hjelpepleiere er det først og fremst kontorstillinger innen helsevesenet de attføres til. Det gjelder også der det er stressrelaterte plager faktisk. Det er utrolig skjermende bare å kunne lukke døren til et kontor. (Og derfor er jeg generelt motstander av åpne kontorlandskap, men det er en annen sak.)

Sist redigert av Miss Norway : 12-08-10 kl 20:09. Årsak: et lite ord som manglet bare
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 20:04   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

. Jeg blir helt matt når en prøver å skylde på at kvinner tåler mindre o.l - det hender rett og slett at kvinner bare følger strømmen uten å tenke seg om,
.

Hm, jeg vet ikke hva som er verst, jeg. Å beskylde kvinner for å tåle lite, eller å beskylde dem for å opptre som sauer i flokk.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Altså, jeg mener det er over enhver tvil at helsevesenet generelt er mer fysisk krevende og oftest mindre fleksibelt enn kontorjobber generelt.

Jepp, og folk som påstår noe annet burde egentlig skamme seg litt.

Og Skremmern: Jeg har ikke sagt at du er lat!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.