Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

De trygdede velger seg FrP?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-11, 13:20   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: De trygdede velger seg frp?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg sitter jo i en kommune som er styrt langt på vei av frp/høyre. Og jeg må jo si at noen ting de driver med er så på bærtur at jeg får angst, men det er ikke på langt nær så ille som fryktet. Hos oss har frp i praksis blitt en snodig satsning på skole og ungdomsarbeid. Ok - det er ikke så mye resultater å skue, men det er ingen tvil om at de har viljen. Det er en utrolig rar ting å erkjenne, egentlig.

Dog skjønner jeg liksom ikke at det er folk der ute som vil stemme på frp. Sånn ut fra hva de sier.

Jeg tror FRP gjør en del bra lokalt mange steder. De er litt mer ubyråkratiske enn mange andre - både på godt og vondt. Og jeg tror også de har enkelte gode representanter.

Politisk står jeg mye nærmere FRP enn jeg gjør SV. Men det som gjør FRP så totalt uspiselig for min del er retorikken de bruker. De selger seg på fremmedfrykt og lavere skatter - og det er ikke dette politikk handler om for meg.

Gammel 07-07-11, 13:26   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter jo i en kommune som er styrt langt på vei av frp/høyre. Og jeg må jo si at noen ting de driver med er så på bærtur at jeg får angst, men det er ikke på langt nær så ille som fryktet. Hos oss har frp i praksis blitt en snodig satsning på skole og ungdomsarbeid. Ok - det er ikke så mye resultater å skue, men det er ingen tvil om at de har viljen. Det er en utrolig rar ting å erkjenne, egentlig.

Dog skjønner jeg liksom ikke at det er folk der ute som vil stemme på frp. Sånn ut fra hva de sier.

Oslo (H/FrP) styres jo på mange måter riktig bra, og med mange riktig gode prosjekter for integrering (gratis kjernetid i barnehagen for mange bydeler, mer oppsøkende virksomhet for språkopplæring, etc.) og veldig, veldig mye bra på skole.

Det som er snedig er man kan se at byrådspolikierne fra FrP i Oslo og de sentralt eller andre steder i FrP virkelig ikke ustår hverandre! Tybring-Gjedde (leder i Oslo FrP, men ikke i byrådet) kommer med noen utspill av og til som får de litt mer nøkterne Oslo-byråd-FrP-erne til å gremmes langt inn i magen, og så kan de liksom ikke SI noe. Bare noen sånne halvkvedede "ja, det får stå for hans regning", o.l.

Generelt så kan det å komme i posisjon være vedlig "sobering" for mange partier. Men det har selvsagt en kostnad også. Vi er mange som fortviler over en del av de tingene som nåværende regjering har satt i gang også, og som er mer eller mindre irreversibelt. En rasering av Konkurransetilsynets område, for eksempel. Eller privatskolepolitikken.

Gammel 07-07-11, 13:39   #3
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Koblinga FrP/Høyre har vært ganske vellykket i Drammen også i grunn, selv om det nok er Høyre som hovedsaklig har æren for det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 13:43   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Harriet, så anbefaler jeg å lese Frp-koden. Det kom en del lyspærer over hodet mitt underveis i den boka. Jeg tror jeg må lese den på nytt.

Jeg tipper at det er en solid andel av "folk på gølvet" som har hatt type arbeiderklassejobber (eller jobber i det hele tatt) som blir trygdet, sammenlignet med folk med høyere utdanning. Eller som har falt utenfor på andre vis. Jeg tror at trygdedes hang til FrP henger sammen med at FrP har tatt litt over arbeiderpartirollen pre Stoltenberg, den gang det var "vanlige folk" i høyere posisjoner i partiet. Ikke bare snobber født med sølvskje i munnen, a la Stoltenberg og Støre. I kombinasjon med at man kanskje ikke har evne, interesse for eller krefter til å sette seg inn i detaljene i FrP-politikken. Det som er dokumentert er vel at FrP-velgerne ikke er på linje med FrP i større deler av politikken. En ting er de trygdede. En annen ting er de i dagens arbeiderklasseyrker som stemmer på et parti som vil jobbe i mot arbeidernes rettigheter, ting som det har tatt mange tiår å bygge opp, et parti som mener fagforeninger er tøys, og at arbeidsgiver må kunne sette standarden. Det fascinerer meg faktisk mer enn at trygdede stemmer på et parti som har hatt som tradisjon å henge dem ut som snyltende igler. Hvem glemmer vel Hagens nedlatende generalisering om trygdede som kommer til trygdekontoret i taxi (han mente kanskje limousin? ).

Historisk sett så har ikke FrP og anti-trygdholdningen etter min oppfatning dreid seg om mørkhudede. Dette kom vel fra Lange nesten før vi så mørkhudede her til lands. Jeg tror det er snakk om tankegangen om at man må være sin egen lykkes smed. At man må ta ansvar selv, og er man så dum at man f.eks utvikler et alkoholproblem (kanskje etter å ha opplevd massiv omsorgssvikt i oppveksten f.eks) - ja så er dette den enkeltes problem, og noe vi andre rundt ikke skal måtte betale for, eller *Gud forby* måtte ta hensyn til via alkolavgifter, skjenkebestemmelser eller polutsalg. Man må være sin egen lykkes smed. Punktum.

(Kilde: youtube.com)

Ja, det er rart at trygdede stemmer på et parti som lager en sånn video.

Sist redigert av Irma : 07-07-11 kl 13:49.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 13:46   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Åh - der var den fine videoen igjen jo!

Jeg ser også denne holdningen om at man skal være sin egen lykkes smed. Men den ser jo veldig rar ut når den formidles fra folk som er eksakt ett vedtak i nav unna å være hjemløse med rusmisbruken sin.

Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 13:54   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-07-11, 14:07   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

sindrome - saken er at frp har dobbelt så mange trygdede velgere som feks Ap. Ergo er det en tendens til at folk på trygd liker frp.

Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 14:13   #8
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

sindrome - saken er at frp har dobbelt så mange trygdede velgere som feks Ap. Ergo er det en tendens til at folk på trygd liker frp.

Jeg er med på at frp har flest trygdede velgere, men utifra Fnattens innlegg kunne man ikke si om hun mente at trygdede generelt hadde "disse holdningene".

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 14:09   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FRP dobbeltkommuniserer jo noe veldig. De skal kutte i trygder til den store, udefnerbare massen av trygdesnytere og folk som ikke trenger det.Hvem denne massen består av, er det ingen som vet. Imidlertid snakker de varmt om at alle skal ha noe å leve av, det skal lønne seg å jobbe (som i at gamlemor må få ha en skikkelig jobb på si uten å miste trygda) og ting skal bli billigere. Ikke minst skal det lovfestes rett til alt som er bra slik at man slipper å krangle for å få det (ok, det kan i endel tilfeller være lurt). Hver gang det er noen som har blitt offer for de begrensningene trygdelovgivningen vår setter, er FRP på banen og vil gi akkurat de personene eller gruppene det de trenger uten at de trenger å mase. Det handler om menneskeverd. For den store massen av de som kan få trygda kuttet uten at det gjør noe har ingen ansikter.

Poenget: Jeg tror mange henger seg på det FRP vil gjøre for sin gruppe. Og så ser de ikke den generelle politikken som kan ramme dem hardere enn eksemplene på enkeltsaker som kan være bra. Min bestemor er der. Hun er egentlig ei ganske smart gammel dame på 95 år, men hun skjønner ikke politisk hestehandel. Hun skjønner imidlertid klar tale fra FRP om at minstepensjonister skal få nok å leve av og de eldre skal være garantert den hjepen de trenger. Og det er hun for.

Gammel 07-07-11, 14:15   #10
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Når hun ikke svarte så måtte jeg jo svare for henne, innlysende ja?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 17:44   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri betvilt at det finnes greie og reflekterte FrPere, bare for å understreke det. Jeg bare konstaterer at vi har veldig forskjellig grunn- og verdisyn på veldig mye, hvis det er slik at valget er gjennomtenkt.

Gammel 07-07-11, 19:09   #12
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er å dra det langt når andre tall viser at andelen blant SV-velgere er nesten like høy som i Frp med 12,3 prosent og blant Senterpartiets velgere tallet 12,9 prosent. Det er ikke vesentlig stor forskjell fra Frp.

Gammel 07-07-11, 21:15   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ganske mange som går rundt og tror at utlendinger får kastet alt av penger i hendene om de bare viser seg på et eller annet Nav kontor. "de får penger fordi de er svarte" er gjengangeren. Men vi hvite vi får ikke noe i det hele tatt, for det er ikke noe igjen til oss. Vil bare påpeke at dette IKKE er mine ord.

Alle har en historie om en eller annen på ett eller annet sosialkontor som har sagt at vedkommende ikke får penger fordi de ikke har riktig hudfarge (altså at de er hvite og dermed ikke får penger)

Dette tror mennesker på, og de stemmer FrP.
Klart de da stemmer på et parti som ikke vil ha utlendinger i Norge osv osv.
Kanksje de tror de får mere penger av den grunn? Det vet jeg ikke.

Gammel 07-07-11, 23:13   #14
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

I kommunevalg stemmer man ofte mer på personer enn parti. Og for å si det slik, jeg hadde vurdert FrP om jeg hadde bodd i hjemkommunen min. For makan til byråkrati toppet av ufin byrådsleder, ja det skal man lete lenge etter. Jeg kjenner jeg fyrer meg selv opp bare ved tanken. Den eneste som gadd gjøre noe og ta tak i ting, var fra FrP. (Og beklager at jeg er noe kryptisk her. )

Men det blir nok ikke FrP på meg i år heller. Jeg er nok "litt" mer over på venstresiden, kan man si.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:28   #15
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kan jeg jo bare sitere min herlige fetter: "Muslimene snylter på norges trygdeordninger. Norge burde bruke mer penger på sine egne borgere".

Må nevne at han er noen og førti og ikke har jobbet på det jeg kan huske.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 08:08   #16
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Her kan jeg jo bare sitere min herlige fetter: "Muslimene snylter på norges trygdeordninger. Norge burde bruke mer penger på sine egne borgere".

Siden Smilefjes har blåst liv i denne tråden igjen, så leste jeg gjennom noen innlegg igjen. Jeg kunne ikke fatte og begripe hvorfor jeg hadde gått glipp av gullkornet

"Muslimene snylter på norges trygdeordninger. Norge burde bruke mer penger på sine egne bedragere".

Huff, ja. Trenger litt kaffe nå.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:54   #17
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først: Jeg er ikke FrP-tilhenger. Men når jeg prøver å forestille meg årsaker til FrP-oppslutningen blant folk som også mottar trygd, kommer jeg ikke utenom at det må være en viss porsjon frustrasjon knyttet til det å være prisgitt skiftende saksbehandlere i en etat som ikke akkurat fungerer optimalt. Å til en viss grad bli bestemt over, måtte godta de vilkårene man får uansett for man kan ikke bare "bytte jobb" slik andre kan i møte med en urimelig og nedlatende sjef osv. Jeg tror at når FrP selger personlig frihet, slik de bl.a. har gjort med forslag om gigantbarnetrygd istedet for barnehagetilskudd etc. så tror jeg det appellerer godt. Når de i tillegg er raskest ute i medier som "rystet" hver gang tv2 og andre tar opp saker om enkeltmennesker som har fått et dumt vedtak, tipper jeg det også gir en følelse av at FrP er en slags talsperson som ser idiotien osv.

Man kan sikkert benytte anledningen til å plukke tankegangen fra hverandre. Flashe litt trygdefordommer eller noen tanker om FrP-velgeres intelligens. Men jeg tror vi kunne gjort lurt i å ta på alvor frustrasjonen det antageligvis medfører å være "stuck i systemet" i uoverskuelig fremtid. Jeg mener: Hvem har ikke villet rive av seg hårtuster i frustrasjon over kontakt med det offentlige en eller annen gang? Hva med de som er helt avhengige av det?

Da jeg gikk fra langtidssykmeldt (uten særlig rettigheter) til friskmeldt og i jobb for noen år siden husker jeg utrolig godt følelsen av å ha fått tilbake en slags likeverdighet. Hvor uvant det var å ringe lønningskontoret for å ordne noe, fordi jeg ble behandlet så... ja, likeverdig. Jeg husker jeg utbrøt til en venn at det var så deilig å "bli behandlet som et ordentlig menneske igjen". For det var forskjell. Jeg hadde ikke trodd det, men det var det.

AP og andre har vel i stor grad vært med på å utforme det systemet vi har per i dag. Jeg tror de gjør lurt i å ta det på alvor dersom det er slik at det nettopp er blant brukerne av tjenestene de har utformet at mistilliten er størst. Ikke at man skal bli helt julenisse, men kanskje man f.eks. trenger å vektlegge brukermedvirkning og slikt i større grad? Kanskje er det slik at alle trenger å føle at de er herre over eget liv til en viss grad?

Jeg tror i alle fall at FrP appellerer til noe der.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:36   #18
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

.....

Sist redigert av kharadra : 18-03-12 kl 23:10.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:44   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kharadra, her.

Jeg står langt fra Frp selv, men kjenner to trygdede som trolig stemmer det.

De er begge godt voksne, har klare, fysiske diagnoser som har ført til uføretrygd og har jobbet i mange år (presset seg for langt i forhold til det som var forsvarlig i det ene tilfellet). De er glade for at det finnes støtteordninger, men skammen er likevel der. Og, ikke minst redselen for å bli tatt for å være blant de andre trygdede. De "late". "Snylterne". Deres opplevelse er at det er disse trygdede Frp vil ta trygden fra, ikke fra reale arbeidsfolk (deres utsagn). Så hvis det blir færre innvandrere, yngre mennesker og folk med usynlige sykdommer (igjen, deres eget utsagn) blant de trygdede, vil de selv oppleve å bli mindre mistenkeliggjort og skammen vil bli mindre.

I tillegg er en restriktiv innvandringspolitikk og en liberal alkoholpolitikk svært tungtveiende for dem.

Jeg tror også det ligger mye her, altså. De som er trygdet selv og stemmer frp tenker at de skal få en æresgjennopreisning dersom frp legitimerer deres trygdebehov så skal det ikke være noen stigma med akkurat deres trygd, ihvertfall. Etter at alle slaskene er ryddet ut av systemet.

Men jeg skjønner bare ikke for alt i verden at de ikke selv forstår at deres trygd også er med i gjengen tryger frp vil gjøre noe med.

Men jo - jeg ser at det at frp hopper frem og skal ha lovfestet rettighet for Olga og Petra her og der gjør at de greier å selge inn både at de skal ta fra snylterne trygden og at de skal sørge for rettighetene til de som trenger trygdeordninger.

Jeg blir så frustrert av at det er lov med sånne dobbeltbudskap som går hver sin vei.

Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:44   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner godt et par trygdede som stemmer Frp. Jeg har forsøkt å diskutere ironien i dette med dem, men de er bare ikke på den planeten. De fortsetter bare å snakke om større frihet for enkeltindividet. Og at DE selvfølgelig fortsatt skal få trygden sin; de trenger den jo. Og så forsøker de å kjøre meg fast på oljefondet. Men er ikke særlig lydhøre for ord som eldrebølge og solidaritet.

Jeg har bare gitt opp å diskutere politikk med dem.

Jeg og min lille familie har det bra uansett hvilket av de nåværende partiene som sitter i regjering. Vi jobber hardt og er friske. Så får jeg heller forsøke å jobbe for at også de som ikke er like heldige som oss også har det godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.