|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Er det veskepress? | |||
| Ja, det er det |
|
5 | 4,85% |
| Ja, til dels |
|
15 | 14,56% |
| Nei, det er det ikkje |
|
78 | 75,73% |
| Kors, og fri meg frå alt |
|
5 | 4,85% |
| Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?
Hva er presset på da? Nå spør jeg av ren nysgjerrighet, ikke noe annet.
|
|
|
#2 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Vet faktisk ikke. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
villende
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Selvfølgelig er det Linn-Jeanette. Sist redigert av Gaia : 07-02-15 kl 21:24. Årsak: Feil farge på Mulberryen :dåne: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Like bra som den visstnok sanne historien om pappaen på Frogner som tilbød seg på foreldremøtet å kjøpe PJ jakker til de tre i klassen som ikke hadde. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Mine barn går på barneskolen, og der lever vi i lykkelig uvitenhet om det meste.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Min sønn går bare i femte, men enn så lenge er der stor variasjon i klær, og ingen av de kjenteste dyre merkene. Det er nok en og annen med UGGs. Skolen hans er også ungdomskole, og også der er det stør variasjon i klesdrakt. Om de ikke har sekk har de som regel stoffnett. Vans og Converse-tettheten er høy, men ellers er en parkas fra Cubus den eneste jeg har sett en liten andel like av.
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg trodde jo ikke det var det i så stor grad, men etter at ett av tv-klippene som er lagd ifm dette nettopp er fra skolen til storebror (1-10), må jeg vel si at det er det likevel. Jeg svarte likevel "Ja til dels" fordi jeg tror det er en del ulike grupperinger. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei, jeg tror ikke det. Kjører forbi to ungdomsskoler og en vgs hver dag til jobb, men ser i grunnen kun ungdom med sorte beckmann sekker. De er sånn sett veldig like. Ser ikke dyre jakker heller.
|
|
|
#9 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei. Her bruker de fleste sekken de fikk utlevert. Men det er høy PJ-faktor. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Vi har ikke merket noe til merkepress på barneskolen våre går på, men det blir jo interessant å se på ungdomsskolen.
|
|
|
#12 |
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Ja, jeg tenker at ungdomsskolen kan være verre. Jeg husker jo litt hvordan det var da jeg gikk der selv. Mine skal på den samme. Om det var press er jeg ikke sikker på, men det var nå stas å ha noe av det samme de andre hadde som Ball gensere, Millet dunjakke og Isba støvletter. Jeg hadde aldri noen av disse tingene, men jeg hadde sikkert andre ting.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei, det kan jeg med stor sikkerhet si at det ikke er her. Jeg tror i det hele tatt jeg har til gode å se en tenåring med veske i det hele tatt. De bruker skolesekker. Og kjedebutikk-klærne dominerer på både barne- og ungdomsskolen.
|
|
|
|
#14 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Ja, til dels. Men det er skoleavhengig. Eldste går i 7., og siden hun ikke går på nærskolen så vet jeg ikke helt hvordan det er der (1-10 skole), men det er en god blanding av alle sosiale lag der. Tror uansett klassen til eldste unngår det da jeg ser fokuset er ganske så annerledes der. Ungdomsskole mellomste skal videre på er kjent for enormt merkepress og vesker i en prisklasse jeg synes der hysterisk latterlig. Stort minus for skolen synes jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Vi merker ikke noe til det. Utelukker ikke at det er en stor greie på ungdomsskolene eller videregående skoler i området
|
|
|
|
#16 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Ja, da snakket jeg med eldste om hvordan det er blant ungdomsskoleelevene på hennes skole, og joda, der hagler det visst av Michael Kors vesker og dess like. Mellom halvparten og 3/4 mente hun hadde det... Håper hun holder på holdningen sin om at det er lite smart bruk av penger. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei, heldigvis ikke. Her er det faktisk bikket litt motsatt vei, at de med merkevesker blir latterliggjort og himlet av. Og det er ikke OK, synes jeg. :ungdomsskolelærer: |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Jeg synes det høres ut som et steg i riktig retning, selv om jeg selvsagt ville følt meg forpliktet til å si at uthenging av merkeslaver ikke er OK. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?På ungdomsskolen til eldste brukes det sekk. Noen få går med Canada Goose-sekk, ellers er det "vanlige" ryggsekker. Converse og Uggs er et must, dog. Og Acne-skjerf står høyt på ønskelista hos mange.
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Det er bevissthet rundt hva de vil ha av sekker, men det er altså sekker det går i og prisklassen er definitivt overkommelig.
|
![]() |
|
|