|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() Sv: Playdate
Ja, og datteren vår har også vært alene i bursdager/på besøk hos flere av 2012-barna hvor jeg kun har småpratet litt med de i garderoben.Vi har vel egentlig aldri tenkt på noen "kjøreregler" da de andre gangene har Vært så naturlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: PlaydateDet er helt greit å si nei på vegne av barnet ditt altså. Jeg sa nei til noen forespørsler om å ha med barnet mitt hjem da han var 3-4 år gammel fordi foreldrene ikke snakket norsk. Nå som han er 5 besøker han de han vil selv om han ikke kan snakke med foreldrene.
![]() |
![]() |
#43 |
Aktiv
![]() |
Jeg skulle gjerne ha sagt nei, men ble litt overrumplet og barna er nå innstilt på dette. Så selvom ikke vi ser poenget for dette treffet så får jeg bare bli med denne gangen. Om de fortsatt ikke leker sammen etter playdaten, og moren kommanderer ny dag, så vil jeg si nei og begrunne med at de ikke leker. Eller som en annen her skrev; at vi avventer til de evt. blir bedre venner/leker mer I bhg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Sv: PlaydateJa, det var null stress. Vi løste det ved å ta med oss de barna det gjaldt hjem i stedet.
![]() |
![]() |
#46 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PlaydateHaha, jeg synes ikke det er noe rart at hun ikke vil ha mora på slep. For da må hun sitte og prate med deg, mens fordelen med å ha venner med hjem nettopp er at da leker ungene sammen, i stedet for at ditt eget barn henger i leggen. Og hvis man synes det er vanskelig å snakke med folk man ikke kjenner, er det klart at det ikke hjelper på å ha dem sittende i sofaen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Aktiv
![]() |
Kan godt være hun har grunner til å være avvisende, overser meg og himler med øynene. At hun har sine grunner til å invitere et yngre barn som sønnen ikke leker med, hun aldri selv har snakket med og som hun ikke vil ha kontakt med foreldrene til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: PlaydateI dette tilfellet hadde jeg fulgt min datter og forsøkt å bli litt kjent med foreldrene. Vinn vinn for alle tenker jeg.
![]() |
#50 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Om noen hadde bemerket mitt valg, gjentatte ganger og i ulike settinger (samtidig som de himlet med øynene), hadde jeg antatt at de syntes jeg var litt snål/rar/"rar". |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Aktiv
![]() |
Ja, eller at hun I hvert fall vil jeg skal føle at hun synes jeg er rar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: PlaydateHvis ikke ditt barn vil veldig gjerne, ja da ville jeg sagt at det ikke passet. For hvorfor skal man strekke seg her?
![]() |
#53 |
Aktiv
![]() |
Nei enig i det.Barna vil nå som moren hans har snakket om det, men jeg merker på datteren min at hun er litt lettet over at jeg blir med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg synes det virker som om du overhodet ikke har lyst til å sende datteren på besøk dit og at du er veldig negativt innstilt til denne mammaen, og da tenker jeg at du bare kan takke pent nei til hele greia. Du beskriver jo en ganske usympatisk måte å oppføre seg på, synes jeg, så da er det bare å la være. Selv om det ut fra historien din høres ut som at du er mye mer negativ til denne playdaten enn det datteren din er, eller har jeg misforstått?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Aktiv
![]() |
Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om moren. Eneste jeg har erfart er at hun av en eller annen grunn har et behov for å markere seg på en heller dominerende måte overfor meg. Datteren min er veldig utadvendt, men ble overrasket over interessen da han (som hun selv sier) aldri vil leke med henne i bhg. Hun virket glad og lettet for at jeg sa jeg blir med henne, og da ble hun nok litt mer spent. Synes derfor det et litt vrient å skulle trekke oss. Ikke verdens undergang om vi drar, men blir nok ikke fler treff. Sist redigert av Enmamma : 28-04-16 kl 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Panzerekstremfeminist
|
Helt ærlig så synes jeg at du virker veldig negativ overfor denne moren. På hvilken måte er hun dominerende overfor deg? Du har jo dannet deg et utrolig lite hyggelig bilde av henne for dere har hatt mulighet til å bli kjent så jeg synes du bare skal droppe besøket der når du har så tydelige negative forventninger til besøket. Jeg ville ikke ønsket å få besøk av noen som hadde en så negativ oppfatning om meg, så jeg synes du skal avlyse hele greia. Og kanskje prøve å være litt mindre forutinntatt mot foreldrene til ditt barns potensielle venner ved neste korsvei.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Klar
|
Men nå er vel essensen i det hele at denne moren ikke VIL ha besøk av enmamma |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Aktiv
![]() |
At hun overser meg og ikke hilser synes jeg har vært spesielt siden oppstartet der i august. Den ene gangen var jeg på vei ut av porten og skulle til å lukke den, men ble stående å holde den da jeg så henne. "Hei" sier jeg da høyt og tydelig med et smil, hvor jeg da blir møtt med himling med øynene Før hun strener forbi og lar meg lukke porten selv. Dominerende synes jeg f.eks hun er når hun står over meg på den måten hun Gjør og gir meg beskjed om playdaten uten at jeg rekker svare annet enn "hvem". Og når hun da ved neste øyeblikk gir beskjed til datteren min om at hun skal komme på besøk. Hadde det ikke vært for at barna nå er innstilt på å treffes hos han så ville vi droppet det. Sist redigert av Enmamma : 29-04-16 kl 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Aktiv
![]() |
Ja, det er akkurat det! Og jeg tar selvsagt ingen hensyn til hennes ønsker om å ikke ha meg med når hun I utgangspunktet ikke har grunn til å invitere datteren vår til seg. Da får hun Vær så god sitte der og himle så mye hun vil med øynene til meg, kunne ikke brydd meg mindre om hun synes det blir kleint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Panzerekstremfeminist
|
Men har hun sagt at hun ikke vil, eller er det du som tolker at hun ikke vil? Jeg synes du tar veldig mye for gitt - hvis hun virkelig himler og er så helt fullstendig sosialt og relasjonelt inkompetent som innleggene dine sier, så synes jeg virkelig at du bare skulle avlyse hele greia. Det er liksom ganske tydelig at du synes mammaen er helt dust og tillegger henne utrolig mange dårlige egenskaper bare ved måten du tolker hennes kroppsspråk, så jeg synes virkelig du bare burde la være.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|