|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: PlaydateJa, det var null stress. Vi løste det ved å ta med oss de barna det gjaldt hjem i stedet.
|
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PlaydateHaha, jeg synes ikke det er noe rart at hun ikke vil ha mora på slep. For da må hun sitte og prate med deg, mens fordelen med å ha venner med hjem nettopp er at da leker ungene sammen, i stedet for at ditt eget barn henger i leggen. Og hvis man synes det er vanskelig å snakke med folk man ikke kjenner, er det klart at det ikke hjelper på å ha dem sittende i sofaen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Playdate
Kan godt være hun har grunner til å være avvisende, overser meg og himler med øynene. At hun har sine grunner til å invitere et yngre barn som sønnen ikke leker med, hun aldri selv har snakket med og som hun ikke vil ha kontakt med foreldrene til. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: PlaydateI dette tilfellet hadde jeg fulgt min datter og forsøkt å bli litt kjent med foreldrene. Vinn vinn for alle tenker jeg.
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Sv: PlaydateJeg ville gitt det en sjanse, men er enig i at moren opptrer spesielt slik du beskriver det. Jeg er også enig i at det sikkert er styrete å ha med foreldre når man ber barn med hjem fra barnehagen (har faktisk aldri opplevd det, altså i direkte være med hjem situasjoner), men om man vil unngå det bør man ikke be mye yngre barn som barnet ditt ikke leker med en gang. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
![]() |
Ikke sant, enklere med større barn som han også er kjent med. Om hun inviterer oss så drar vi, men spørs om hun gjør det nå da. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: PlaydateHvis hun snakker med andre og ikke deg, skjønner jeg at du synes det er rart ja.
|
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
![]() |
Ja det er rart. Frem til nå har jeg ikke brydd meg så mye med det, men nå når hun plutselig oppsøker datteren vår føler vi oss tvunget til å ta en vurdering av henne og situasjonen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Vurdering? PÅ hvilken måte?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
![]() |
Som foreldre er man nødt til å ta vurderinger for å sikre sine barns interesser. At vi ikke har snakket sammen må hun ta på sin kappe. Når det kommer til barna våre så har vi ikke råd til å la tvilen komme noen til gode. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Men at du har forhåndsdømt henne fullstendig, må jo du ta på din kappe.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Eh, hva er du redd en mamma som har barn i samme barnehage skal gjøre barnet ditt egentlig?
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: PlaydateVi har jo etablert at det er helt greit å bli med barna på playdate i starten, men du fremstiller det litt som om du tror de skal skade datteren din på noe vis. Det er ikke sikkert du mener å fremstille det slik, og det i seg selv er jo et godt eksempel på at kommunikasjon ikke alltid er så lett. Man har alltid sin egen virkelighet som bakteppe for hvordan man tolker noe, og når andre har andre tradisjoner og måter å gjøre ting på, kan de virke uforståelige.
Sist redigert av Tallulah : 29-04-16 kl 14:05. Årsak: bid=big |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Enig. Jeg skjønner egentlig ikke poenget med å dra det ut så mye mer enn det. Javel, hun oppførte seg rart, du har bestemt deg for å bli med første gangen, og det er i følge de fleste som mener noe om saken både forståelig og greit. Så får det være opp til den andre mora om hun vil invitere eller ikke. Det kan bli hyggelig, det kan bli kleint, det vil tiden vise.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-04-16 kl 14:03. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
![]() |
Ja, nettopp det. Jeg har ikke spekulert så mye I hvorfor hun er sånn som hun er mot meg, mer opptatt av hvorfor hun nå inviterer datteren min. Lagde vel egentlig denne tråden både for noen råd men også litt for å høre om andre prioriterer magefølelsen eller velger å "la tvilen komme en til gode". Vi lærer datteren vår å følge magefølelsen. Sist redigert av Enmamma : 29-04-16 kl 17:05. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
![]() |
Jeg bare svarer så godt jeg kan på de kommentarene som kommer her. Veldig fornøyd med gode råd og tilbakemeldinger |
|
|
|
|
|
#19 |
|
ctrl+z
|
Sv: PlaydateJa, det er definitivt helt innafor å være med som voksen. Utfordringen her er vel at du ikke egentlig vil dette? Det er jo lov å si nei hvis det føles helt feil.
|
|
|
#20 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: PlaydateNår hele deg stritter slik imot, så ville jeg sagt nei, tror jeg.
|
![]() |
|
|