Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Playdate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-16, 11:55   #41
Enmamma
Aktiv

Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
Enmamma er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Playdate

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes det er helt normalt at man er med når det er små barn eller i allefall første gang, men min erfaring er at foreldre (og barn) er så veldig ulike der at måten hun reagerer på godt kan være basert på at hennes erfaring er en annen enn din. F.eks. er det en gutt i storebrors klasse hvor moren insisterte på at en av foreldrene var med første gang gutten skulle komme og leke hos oss, selv om de altså var såpass gamle (det er første og eneste skolegutt jeg har opplevd det med, men det var selvsagt helt greit det også, det er alltid hyggelig å bli bedre kjent med foreldrene til barnas venner), mens foreldrene til lillebrors bestevenn (4 år) sendte ham hit på for å leke uten å bli med inn og uten at vi kjente hverandre mer enn gjennom litt småprating i garderoben.

Ja, og datteren vår har også vært alene i bursdager/på besøk hos flere av 2012-barna hvor jeg kun har småpratet litt med de i garderoben.Vi har vel egentlig aldri tenkt på noen "kjøreregler" da de andre gangene har Vært så naturlig.
Men her finner vi ingen årsak til at datteren skal dra på besøk. Barna er som sagt ikke opptatt av hverandre, de snakker eller leker ikke sammen. Og mor vil tydeligvis ikke ha noe med oss foreldrene å Gjøre.

Enmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-16, 12:09   #42
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt greit å si nei på vegne av barnet ditt altså. Jeg sa nei til noen forespørsler om å ha med barnet mitt hjem da han var 3-4 år gammel fordi foreldrene ikke snakket norsk. Nå som han er 5 besøker han de han vil selv om han ikke kan snakke med foreldrene.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-16, 12:45   #43
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er helt greit å si nei på vegne av barnet ditt altså. Jeg sa nei til noen forespørsler om å ha med barnet mitt hjem da han var 3-4 år gammel fordi foreldrene ikke snakket norsk. Nå som han er 5 besøker han de han vil selv om han ikke kan snakke med foreldrene.

Jeg skulle gjerne ha sagt nei, men ble litt overrumplet og barna er nå innstilt på dette. Så selvom ikke vi ser poenget for dette treffet så får jeg bare bli med denne gangen. Om de fortsatt ikke leker sammen etter playdaten, og moren kommanderer ny dag, så vil jeg si nei og begrunne med at de ikke leker. Eller som en annen her skrev; at vi avventer til de evt. blir bedre venner/leker mer I bhg.
Skjønner godt at du ikke ville ha barnet ditt (da på 3-4år) hos noen som ikke kunne kommunisere med han. Forsto de andre foreldrene det?

Gammel 27-04-16, 12:49   #44
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var null stress. Vi løste det ved å ta med oss de barna det gjaldt hjem i stedet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-16, 13:09   #45
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, det var null stress. Vi løste det ved å ta med oss de barna det gjaldt hjem i stedet.

Ja, så bra da😊

Gammel 27-04-16, 14:06   #46
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Haha, jeg synes ikke det er noe rart at hun ikke vil ha mora på slep. For da må hun sitte og prate med deg, mens fordelen med å ha venner med hjem nettopp er at da leker ungene sammen, i stedet for at ditt eget barn henger i leggen. Og hvis man synes det er vanskelig å snakke med folk man ikke kjenner, er det klart at det ikke hjelper på å ha dem sittende i sofaen.

Så - jeg skjønner godt at du opplever det som du gjør, men det kan være gode grunner til at hun har det som hun har det, også. Man kan fint være sjenert med noen og ikke med andre. Et mulig utfall av å streve med det sosiale kan jo være at man oppfattes som litt brå og kantete.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-16, 14:51   #47
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Haha, jeg synes ikke det er noe rart at hun ikke vil ha mora på slep. For da må hun sitte og prate med deg, mens fordelen med å ha venner med hjem nettopp er at da leker ungene sammen, i stedet for at ditt eget barn henger i leggen. Og hvis man synes det er vanskelig å snakke med folk man ikke kjenner, er det klart at det ikke hjelper på å ha dem sittende i sofaen.

Så - jeg skjønner godt at du opplever det som du gjør, men det kan være gode grunner til at hun har det som hun har det, også. Man kan fint være sjenert med noen og ikke med andre. Et mulig utfall av å streve med det sosiale kan jo være at man oppfattes som litt brå og kantete.

Kan godt være hun har grunner til å være avvisende, overser meg og himler med øynene. At hun har sine grunner til å invitere et yngre barn som sønnen ikke leker med, hun aldri selv har snakket med og som hun ikke vil ha kontakt med foreldrene til.
Men da får hun ikke velge og vrake gitt! Vi kommer som en pakke-deal😉

Gammel 27-04-16, 15:02   #48
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I dette tilfellet hadde jeg fulgt min datter og forsøkt å bli litt kjent med foreldrene. Vinn vinn for alle tenker jeg.

Gammel 27-04-16, 15:05   #49
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

I dette tilfellet hadde jeg fulgt min datter og forsøkt å bli litt kjent med foreldrene. Vinn vinn for alle tenker jeg.

Ja, skulle jo ikke tro at det gjorde noe!

Gammel 27-04-16, 17:17   #50
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor leser du dette? Det står vel ingen steder at hun kommenterer flere ganger at enmamma er rar?

Om noen hadde bemerket mitt valg, gjentatte ganger og i ulike settinger (samtidig som de himlet med øynene), hadde jeg antatt at de syntes jeg var litt snål/rar/"rar".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-16, 19:21   #51
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Om noen hadde bemerket mitt valg, gjentatte ganger og i ulike settinger (samtidig som de himlet med øynene), hadde jeg antatt at de syntes jeg var litt snål/rar/"rar".

Ja, eller at hun I hvert fall vil jeg skal føle at hun synes jeg er rar.
Virker jo veldig overdrevet å skulle himle sånn med øynene som hun gjør. Om hun tror det vil få meg til å ombestemme meg å la datteren min dra alene må hun tro igjen.

Gammel 27-04-16, 23:21   #52
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvis ikke ditt barn vil veldig gjerne, ja da ville jeg sagt at det ikke passet. For hvorfor skal man strekke seg her?

Gammel 28-04-16, 07:32   #53
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hvis ikke ditt barn vil veldig gjerne, ja da ville jeg sagt at det ikke passet. For hvorfor skal man strekke seg her?

Nei enig i det.Barna vil nå som moren hans har snakket om det, men jeg merker på datteren min at hun er litt lettet over at jeg blir med.
(Ikke overrasket om hun også synes moren hans virker spesiell.. )
Om moren kommer med noe mer motstand ift at jeg blir med så dropper vi det.

Gammel 28-04-16, 14:57   #54
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enmamma, her.

Nei, moren har ikke sagt at jeg er rar men hun har bemerket at jeg blir med nå flere ganger. Først til meg i det jeg sa det, så til datteren min, igjen til meg og datteren min da vi gikk ut av døren til bhg også da til mannen min neste dag.
Og da har hun samtidig understreket at "det er vel greit denne første gangen!", hver gang. Ikke så lett å beskrive stemningen, men jeg oppfatter henne nesten som irritert. Hun himler med øynene, og selvsagt kan det Være at hun er usikker/sjenert, men vi synes det er litt rart.
Å gå fra og ikke ville ha kontakt (fremdeles ikke ville ha kontakt) til å spleise to barn som har lite til felles også på denne dominerende måten synes jeg er spesielt.

Jeg synes det virker som om du overhodet ikke har lyst til å sende datteren på besøk dit og at du er veldig negativt innstilt til denne mammaen, og da tenker jeg at du bare kan takke pent nei til hele greia. Du beskriver jo en ganske usympatisk måte å oppføre seg på, synes jeg, så da er det bare å la være. Selv om det ut fra historien din høres ut som at du er mye mer negativ til denne playdaten enn det datteren din er, eller har jeg misforstått?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-16, 20:52   #55
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes det virker som om du overhodet ikke har lyst til å sende datteren på besøk dit og at du er veldig negativt innstilt til denne mammaen, og da tenker jeg at du bare kan takke pent nei til hele greia. Du beskriver jo en ganske usympatisk måte å oppføre seg på, synes jeg, så da er det bare å la være. Selv om det ut fra historien din høres ut som at du er mye mer negativ til denne playdaten enn det datteren din er, eller har jeg misforstått?

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om moren. Eneste jeg har erfart er at hun av en eller annen grunn har et behov for å markere seg på en heller dominerende måte overfor meg. Datteren min er veldig utadvendt, men ble overrasket over interessen da han (som hun selv sier) aldri vil leke med henne i bhg. Hun virket glad og lettet for at jeg sa jeg blir med henne, og da ble hun nok litt mer spent. Synes derfor det et litt vrient å skulle trekke oss. Ikke verdens undergang om vi drar, men blir nok ikke fler treff.

Sist redigert av Enmamma : 28-04-16 kl 20:58.
Gammel 28-04-16, 21:06   #56
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om moren. Eneste jeg har erfart er at hun av en eller annen grunn har et behov for å markere seg på en heller dominerende måte overfor meg. Datteren min er veldig utadvendt, men ble overrasket over interessen da han (som hun selv sier) aldri vil leke med henne i bhg. Hun virket glad og lettet for at jeg sa jeg blir med henne, og da ble hun nok litt mer spent. Synes derfor det et litt vrient å skulle trekke oss. Ikke verdens undergang om vi drar, men blir nok ikke fler treff.

Helt ærlig så synes jeg at du virker veldig negativ overfor denne moren. På hvilken måte er hun dominerende overfor deg? Du har jo dannet deg et utrolig lite hyggelig bilde av henne for dere har hatt mulighet til å bli kjent så jeg synes du bare skal droppe besøket der når du har så tydelige negative forventninger til besøket. Jeg ville ikke ønsket å få besøk av noen som hadde en så negativ oppfatning om meg, så jeg synes du skal avlyse hele greia. Og kanskje prøve å være litt mindre forutinntatt mot foreldrene til ditt barns potensielle venner ved neste korsvei.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 28-04-16, 22:02   #57
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Helt ærlig så synes jeg at du virker veldig negativ overfor denne moren. På hvilken måte er hun dominerende overfor deg? Du har jo dannet deg et utrolig lite hyggelig bilde av henne for dere har hatt mulighet til å bli kjent så jeg synes du bare skal droppe besøket der når du har så tydelige negative forventninger til besøket. Jeg ville ikke ønsket å få besøk av noen som hadde en så negativ oppfatning om meg, så jeg synes du skal avlyse hele greia. Og kanskje prøve å være litt mindre forutinntatt mot foreldrene til ditt barns potensielle venner ved neste korsvei.

Men nå er vel essensen i det hele at denne moren ikke VIL ha besøk av enmamma

Jeg hadde nok hatt vanskelig for å si nei til en invitasjon der ungene allerede er giret opp til besøk, men jeg skjønner jo at det ikke frister så veldig å besøke denne damen. Dog ville det være uaktuelt å sende treåringen min med hjem til en annen unge han ikke leker med og der moren ikke virker spesielt sosialt eller vennlig innstilt.

Det er kjipt med sånne bondefangede settinger, men hvis du drar på besøk, så har du ihvertfall gjort ditt for at det skal bli en god relasjon!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 08:12   #58
Enmamma
Aktiv

Standard

At hun overser meg og ikke hilser synes jeg har vært spesielt siden oppstartet der i august. Den ene gangen var jeg på vei ut av porten og skulle til å lukke den, men ble stående å holde den da jeg så henne. "Hei" sier jeg da høyt og tydelig med et smil, hvor jeg da blir møtt med himling med øynene Før hun strener forbi og lar meg lukke porten selv. Dominerende synes jeg f.eks hun er når hun står over meg på den måten hun Gjør og gir meg beskjed om playdaten uten at jeg rekker svare annet enn "hvem". Og når hun da ved neste øyeblikk gir beskjed til datteren min om at hun skal komme på besøk. Hadde det ikke vært for at barna nå er innstilt på å treffes hos han så ville vi droppet det.
Skulle gjerne hatt høyere forventninger til treffet, men litt vanskelig når jeg Ikke engang er ønsket der.

Sist redigert av Enmamma : 29-04-16 kl 09:17.
Gammel 29-04-16, 08:26   #59
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Men nå er vel essensen i det hele at denne moren ikke VIL ha besøk av enmamma

Jeg hadde nok hatt vanskelig for å si nei til en invitasjon der ungene allerede er giret opp til besøk, men jeg skjønner jo at det ikke frister så veldig å besøke denne damen. Dog ville det være uaktuelt å sende treåringen min med hjem til en annen unge han ikke leker med og der moren ikke virker spesielt sosialt eller vennlig innstilt.

Det er kjipt med sånne bondefangede settinger, men hvis du drar på besøk, så har du ihvertfall gjort ditt for at det skal bli en god relasjon!

Ja, det er akkurat det! Og jeg tar selvsagt ingen hensyn til hennes ønsker om å ikke ha meg med når hun I utgangspunktet ikke har grunn til å invitere datteren vår til seg. Da får hun Vær så god sitte der og himle så mye hun vil med øynene til meg, kunne ikke brydd meg mindre om hun synes det blir kleint.

Gammel 29-04-16, 09:19   #60
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Ja, det er akkurat det! Og jeg tar selvsagt ingen hensyn til hennes ønsker om å ikke ha meg med når hun I utgangspunktet ikke har grunn til å invitere datteren vår til seg. Da får hun Vær så god sitte der og himle så mye hun vil med øynene til meg, kunne ikke brydd meg mindre om hun synes det blir kleint.

Men har hun sagt at hun ikke vil, eller er det du som tolker at hun ikke vil? Jeg synes du tar veldig mye for gitt - hvis hun virkelig himler og er så helt fullstendig sosialt og relasjonelt inkompetent som innleggene dine sier, så synes jeg virkelig at du bare skulle avlyse hele greia. Det er liksom ganske tydelig at du synes mammaen er helt dust og tillegger henne utrolig mange dårlige egenskaper bare ved måten du tolker hennes kroppsspråk, så jeg synes virkelig du bare burde la være.

Har du tenkt over at hun kanskje har invitert datteren din bare for å være hyggelig?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.