|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva føler du i forhold til barnevernet? | |||
| Jeg er glad de finnes |
|
186 | 79,83% |
| Jeg synes de er skumle |
|
17 | 7,30% |
| Jeg ville benyttet dem selv UTEN problemer dersom jeg trengte det |
|
53 | 22,75% |
| Jeg ville synes det var et nederlag å selv måtte ha hjelp derfra |
|
85 | 36,48% |
| Jeg ville synes det varen skam å selv måtte ha hjelp derfra |
|
27 | 11,59% |
| For meg ville hjelp fra dem ville være siste utvei |
|
69 | 29,61% |
| De har ingenting med å blande seg inn i familielivet til mennesker |
|
1 | 0,43% |
| (Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt positiv erfaring med barnevernet |
|
90 | 38,63% |
| (Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt negativ erfaring med barnevernet |
|
63 | 27,04% |
| (Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner ingen (som jeg vet om) som har vært i kontakt med barnevernet |
|
66 | 28,33% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 233. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet"Du trenger å gi tilbakemeldinger til andre brukere før du kan gi til kie igjen."
|
|
|
#2 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet
For meg så er det ikke det å skulle ta kontakt med barnevernet , hvis jeg trengte hjelp,- som er det verste. Det verste for meg ville være å komme i en situasjon der jeg ikke klarte å ta vare på barna mine. For det må jo bety at jeg har blitt syk, akutt alene om omsorgen uten noen til å hjelpe, eller annet fælt. Det er denne situasjonen jeg absolutt håper å aldri komme i. For meg hadde det betydd at mitt gode nettverk hadde svikta på noen måte. Det betyr ikke at jeg dømmer bv nord og ned. Men er det ikke fint at mange ahr nettverk de kan få hjelp av, istedetfor å bruke bv som sikkert er overbelastet fra før?
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Jeg tror du leser Kies innlegg veldig annerledes enn meg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mellom barken og veden
Jeg snakker bare utifra meg selv. At jeg håper at jeg ikke havner i en sånn situasjon at jeg ikke klarer å ta vare på barna mine. INGEN ønsker vel det???
Snuppene mine født -99 -02 og -05 Sist redigert av Go\jenta : 06-11-07 kl 17:18. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mellom barken og veden
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetKan man forresten ikke få lov til å være glad for at man får hjelp av nettverket sitt, uten å bli beskyldt for å stigmatisere de som bruker barnevernet?
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Har du ikke lest eksemplene hennes? Et flott og reflektert innlegg av Kie, og du klarer å lese det som et angrep på deg personlig. Les innleggene hennes flere ganger med annet sinn, så skjønner du kanskje hva hun mener.
|
|
|
#7 |
|
weird
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 06-11-07 kl 18:09. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mellom barken og veden
Jeg har sagt at jeg håper at jeg ikke trenger hjelp, fordi jeg vil være like sterk og frisk framover som jeg er nå. Jeg har selvfølgelig ingen garantier for det, og skulle jeg trenge hjelp for å klare barna ville jeg selvfølgelig søke hjelp for å få det. Barna er det viktigste i livet mitt. Det må da være lov til å si at man er glad for god helse, og at man er sterk nok til å takle hverdagen, og at man håper at man får være der framover også!
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Utdype?
|
|
|
#10 |
|
weird
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetMen det er jo en ond sirkel. De som har erfaring fra barnevernet holder kortene tett til brystet fordi de ikke ønsker å bli stemplet og plassert i båsen "de andre", med alt det innebærer. Noen få er modige og gjør det allikevel. Men mange gjør ikke det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg må bare si at jeg synes kie sier veldig mye bra i sine lange, reflekterte innlegg her i denne tråden!
|
|
|
#12 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er glad barnevernet finnes. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
weird
Det er mitt inntrykk også.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er sjeleglad for at det finnes en etat som barnevernet, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke trenger dem. men hadde den dagen kommet da jeg måtte be om hjelp, så hadde jeg gjort det. Barnevernet gjør mye bra, noe jeg stadig ser i jobben min.
|
|
|
#15 |
|
Viser tenner
|
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er glad de finnes, men hadde vel syntes det var et lite nederlag om jeg måtte be om hjelp. :flink pike TM: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg ville benyttet dem selv UTEN problemer dersom jeg trengte det (Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt positiv erfaring med barnevernet
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetOysan, eek neeeeih ok jeg prøvde sorry herrer og fruer her var det så mange ubearbeidede :moahahaha: knapper som blei trykket inn sammtidig at litt brutal ærlig og ofte fullstendig usensurert og ubehøvlet nettblotting er et uungåelig resulat. Laaang og uff så alt for personlig(igjenn Sist redigert av era : 16-11-08 kl 13:40. Årsak: "detter" er ikke noe ord |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg må prikke andre brukere før jeg får prikke era igjen.
|
|
|
|
#20 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetFor meg ville hjelp fra dem ville være siste utvei - krysset jeg av da undersøkelsen ble laget. |
|
|
|
![]() |
|
|