|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikker
Åhåhå, dere skulle prøvd dere noen dager i Russland!
![]() |
#42 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerJeg kommenterer konsevent snikere, voksne, gamle og unger.
![]() |
#43 |
Glad
|
Men hvem sitt ansvar er det egentlig å lære pensjonister folkeskikk?
![]() |
#44 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bussen, ja... Jeg skulle ta bussen her for to dager siden. Da jeg kom på holdeplassen stod det to mennesker + ei eldre dame til der. Bussen kom likt med meg, og den eldre damen brukte litt tid for å komme seg mot bussen, så jeg gikk bare inn etter de to andre. Men da! Når vi hadde kommet inn på bussen og de to første skulle betale, så så den eldre damen sitt snitt til å komme foran meg igjen! Så hun skyndte seg foran meg (eller, presset seg) og la pengene sine på "bordet" foran sjåføren mens han tok penger av hun første i køa. Var ikke snakk om at jeg skulle komme foran henne, nei.
![]() |
#45 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Å snike i køen i butikkerJeg har aldri i mitt liv vært så flau som da pappa snek meg i innsjekkingskø på en fullstappet flyplass.
![]() |
![]() |
#46 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerJeg sto i en butikk her forleden, og fikk hjelp fra ekspeditøren. Hun skulle akkurat til å hente noe til meg på bakrommet, da ei dame "bare" skulle spørre om noe. Ekspeditøren skulle faktisk til å gå å sjekke, men da sprakk det for meg. Jeg ba henne om å hente varen til meg først, og fikk betalt med det samme. Hun som da måtte vente, var jammen meg så frekk at hun satte opp det snurt-trynet. Makan!!
![]() |
#47 |
maler
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerEr det ikke rart at alle som "skal bare" har virkelig ekspeditør-krevende ærend? Jeg mener, hvis det er snakk om å betale en liter melk eller en blyant de har funnet frem selv er det jo greit, de som vil sånt spør ofte høflig før det blir turen til den foran i køen. Men de som sniker seg frem skal ofte ha ekspeditøren til å sjekke 5 ting, ringe opp nabobutikken og hente noe på lageret? Og gjerne også slå av en prat og be om råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Passiv
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerJeg kjenner at jeg blir et uoppdragent barn i sånne situasjoner. Fikser ikke køsniking. |
![]() |
![]() |
#49 |
Mother of Dragons
|
Flink nei? Det detter bare ut av meg. Men et dumt spørsmål: Hvorfor er det skummelt å si i fra om sånne ting? Det er da så godt som null sjanse at det skjer noe farlig?
![]() |
#50 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerJeg får hjerteinfarkt av snikere. *ESTJ* Mye fordi jeg er for "veloppdragen" til å si fra, men jeg blir bedre og bedre og øver meg hele tiden.
![]() |
![]() |
#51 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerJeg hater sniking!! Men tør sjelden si ifra.
![]() |
#52 |
Pauset
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerJeg blir enda mer sur på de som faktisk tillater snikingen. Jeg har lagt fra meg varen på disken og gått engang, pga dette. Dette er de som ekspederer sitt ansvar. Køen var lang og noen "skulle bare" rett foran meg. Lunta var kort, og jeg fikk nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Fjott
|
Slike mennesker er de verste! De som mener de er "lure", og har "rett til å prøve seg". "Åh, nå slapp vi godt unna med det" "Ja, ja, man kommer ingen vei uten å snike litt. Køen her er jo bare sååå lang. Det tar evigheter, dette tullet har jeg ikke tid til".
![]() |
#54 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerJeg har bare opplevd halvfrekke snikere og har da alltid sagt fra: "Nå var det nok min tur." Enkelt og greit (bare irriterende frem til punktet hvor ekspeditøren har prøvd å ekspeditere snikeren).
![]() |
#55 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Å snike i køen i butikker...og dette bringer meg inn på folk som stormer frem for å sjekke inn, når syke/eldre/små barn og deretter de langt bak blir ropt frem for boarding. g de slipper jo om bord alle som en!
![]() |
#56 |
Fjott
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerJeg her en viss anelse om at jeg kommer til å si ganske høylytt ifra neste gang jeg ser noen sniker, eller om ekspiditører tydelig ser at noen sniker og ikke gjør noe med det. Hater juleshopping , og i år kommer det til å nå nye høyder.
![]() |
#57 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#58 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerHar dere ellers lagt merke til det eiendommelige fenomenet om at det stort sett er kvinner som sniker i køen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
For min egen del så ser det ut for at begge kjønn har vært likt representert i konkurransen om å snike foran Veronal.
![]() |
#60 |
Fjott
|
:Værer en felle men kan ikke dy meg:
Cave ab homine unius libri Ride si sapis ... Sist redigert av Tammen : 06-12-08 kl 00:12. Årsak: samvittighetskvaler |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|