Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å snike i køen i butikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-08, 15:55   #41
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å snike i køen i butikker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

...
I Norge har man ikke køkultur overhodet. Ofte står folk i en "gjeng" foran kassen, det er umulig å se hvor køen begynner. Jeg får helt flass!
...

Åhåhå, dere skulle prøvd dere noen dager i Russland! DER kan vi snakke om manglende køkultur, der. De står jo faktisk ikke i kø i det hele tatt - de står bare i en klynge. Når noen kommer dit spør de bare høyt: "Kto posledniy?" (Hvem er den siste idioten her?). Ikke gidder de å være tilstede heller, for å passe på plassen sin, så de sier bare i fra om at de går, men at de kommer tilbake. Så ofte så er det jo 3 ganger så mange folk i køen som det man egentlig tror.

Når det er sagt irriterer jeg meg grenseløst jeg også, altså.

Gammel 05-12-08, 15:58   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommenterer konsevent snikere, voksne, gamle og unger.

Gammel 05-12-08, 20:20   #43
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har irritert meg over det i alle år, men har bare sagt fra en gang. Det var virkelig deilig! (Det var en gammel (65+) dame som snek i køen på en lekebutikk.) Den dagen var jeg i ordentlig- var nok derfor jeg sa fra.
Synes ikke det er ekspeditørens ansvar å lære kundene folkeskikk. For det er jo det det egentlig handler om.

Men hvem sitt ansvar er det egentlig å lære pensjonister folkeskikk?

Gammel 05-12-08, 20:22   #44
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har forresten blitt beskyldt for å snike på bussen også ... Jeg skulle vente på bussen et fremmed sted i Oslo, husker ikke hvor. Fra før sto det to eldre damer i leskuret. Jeg, som ikke visste når bussen skulle gå, kom gående bortover veien og gikk forbi de to damene for å se på bussruta. Og ble glad da jeg så at det skulle komme en buss om to minutter, så jeg stilte meg opp for å vente. Da begynner den ene kjerringa *unnskyld* å si til den andre at "det er så typisk at folk som kommer etter andre til stasjonen later som de skal se på ruten for å komme forbi køen og stille seg opp først". *hvilken kø* tenkte jeg. Damen henvendte seg til meg og gjorde meg oppmerksom på at det er vanlig folkeskikk at de som kommer først til stasjonen først får velge sitteplass på bussen. Jeg ble vel så perpleks at jeg ikke sa noe, men for meg er det da virkelig en selvfølge på bussen å la eldre damer sette seg på bussen før meg. Det er en slik opplevelse som gjør at man blir litt mindre opptatt av å vise eldre mennesker respekt. Har flere historier om uforskammede eldre, men stopper her.

Bussen, ja... Jeg skulle ta bussen her for to dager siden. Da jeg kom på holdeplassen stod det to mennesker + ei eldre dame til der. Bussen kom likt med meg, og den eldre damen brukte litt tid for å komme seg mot bussen, så jeg gikk bare inn etter de to andre. Men da! Når vi hadde kommet inn på bussen og de to første skulle betale, så så den eldre damen sitt snitt til å komme foran meg igjen! Så hun skyndte seg foran meg (eller, presset seg) og la pengene sine på "bordet" foran sjåføren mens han tok penger av hun første i køa. Var ikke snakk om at jeg skulle komme foran henne, nei.
Uff. Noen ganger kan man begynne å lure...

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:34   #45
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Å snike i køen i butikker

Jeg har aldri i mitt liv vært så flau som da pappa snek meg i innsjekkingskø på en fullstappet flyplass.
Greit, jeg hadde lovlig dårlig tid (fordi neket på bilettkontoret ikke fant reservasjonen min ), men jeg syntes ikke det var greit å brøyte seg frem på den måten pappa gjorde (med meg og kofferten på slep) heller.
Det er en uting, rett og slett.

Og den gangen jeg var på tur til kassa i en dagligvarebutikk med en cola og en pose peanøtter, og rett og slett ble forbikjørt og avskåret av ei gammel dame med full handlekurv - da var jeg sinna da!

Gammel 05-12-08, 20:47   #46
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sto i en butikk her forleden, og fikk hjelp fra ekspeditøren. Hun skulle akkurat til å hente noe til meg på bakrommet, da ei dame "bare" skulle spørre om noe. Ekspeditøren skulle faktisk til å gå å sjekke, men da sprakk det for meg. Jeg ba henne om å hente varen til meg først, og fikk betalt med det samme. Hun som da måtte vente, var jammen meg så frekk at hun satte opp det snurt-trynet. Makan!!

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:55   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke rart at alle som "skal bare" har virkelig ekspeditør-krevende ærend? Jeg mener, hvis det er snakk om å betale en liter melk eller en blyant de har funnet frem selv er det jo greit, de som vil sånt spør ofte høflig før det blir turen til den foran i køen. Men de som sniker seg frem skal ofte ha ekspeditøren til å sjekke 5 ting, ringe opp nabobutikken og hente noe på lageret? Og gjerne også slå av en prat og be om råd.

Katta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:57   #48
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg kjenner at jeg blir et uoppdragent barn i sånne situasjoner. Fikser ikke køsniking.

Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:00   #49
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du er sannelig flink! Jeg tør ikke sånt, jeg. Men så er jeg østlending, da.

Flink nei? Det detter bare ut av meg. Men et dumt spørsmål: Hvorfor er det skummelt å si i fra om sånne ting? Det er da så godt som null sjanse at det skjer noe farlig?

(Og så ble jeg nysgjerrig på hvilken justisminister det var snakke om. )

Gammel 05-12-08, 21:01   #50
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får hjerteinfarkt av snikere. *ESTJ* Mye fordi jeg er for "veloppdragen" til å si fra, men jeg blir bedre og bedre og øver meg hele tiden.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:28   #51
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hater sniking!! Men tør sjelden si ifra.

En gang kom vi en større gruppe inn på en baguettebutikk, vi var heldige og det var bare to menn foran oss i lokalet. Siden vi var en del, så tok det litt tid før vi alle ble ekspedert. I mellomien kom det inn 3-4 andre folk. En brautende kvinne sukket og stønnet fordi det tok sin tid, og før alle oss hadde fått bestilt, sa hun meget høylydt; "Unnskyld meg, men NÅ er det faktisk min tur" mens hun himlet til min eldre forsiktige tante som ikke tør å stå imot. Og vips le jo da også hennes følge ekspedert, mens tante ble helt skviset ut. Noe så frekt, å insinuere at andre sniker når man selv er synderen.

En annen gang stod vi i en superlang tax-free kø på Kastrup, vi hadde god tid. Etter en kanskje ti minutter prikket damen bak oss mannen min på skulderen og sa kjempehøyt: "Unnskyld meg, men jeg stod faktisk i køen før deg". Vi hadde jo da stått der bom stille ganske lenge og vitterlig sett henne svinse rundt i hyllene, så mannen min protesterte og sa at vi ikke hadde sett henne i køen før, hvorpå hun protesterte kraftig, siden vi hadde sneket og hun faktisk hadde dårlig tid siden hun skulle rekke et fly. Folk rundt oss himlet med øynene. Mannen min sa med overbærende mine at hun fint kunne gå forbi, for vi hadde gooood tid - væææærsågod (og folk rundt fniste). Plutselig ble hun blid som en sol, og sa "Det er jo lov å prøve seg, jeg blir så lett stressa skjønner du". Og hvem skulle på samme fly som oss? Dårlig tid du liksom.

men det verste var den gangen jeg fikk penger av bestefar for å kjøpe is på bensinstasjonen, og ikke rakk opp til disken. Voksne kom hele tiden og bare bøyde seg over meg for å betale bensinen, og jeg fikk ikke betalt. Helt til Dagens Helt kom og sa "Nå tror jeg faktisk det var denne jenta sin tur", da nok en person prøvde seg. Da jeg selv jobbet i btukk prøvde jeg å være ekstra oppmerksom på slike barn, som ihvertfall ikke tør si ifra.

Gammel 05-12-08, 23:30   #52
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir enda mer sur på de som faktisk tillater snikingen. Jeg har lagt fra meg varen på disken og gått engang, pga dette. Dette er de som ekspederer sitt ansvar. Køen var lang og noen "skulle bare" rett foran meg. Lunta var kort, og jeg fikk nok.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:42   #53
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Plutselig ble hun blid som en sol, og sa "Det er jo lov å prøve seg, jeg blir så lett stressa skjønner du". .

Slike mennesker er de verste! De som mener de er "lure", og har "rett til å prøve seg". "Åh, nå slapp vi godt unna med det" "Ja, ja, man kommer ingen vei uten å snike litt. Køen her er jo bare sååå lang. Det tar evigheter, dette tullet har jeg ikke tid til".

Og hvilke gullhår er det du har planta langt oppi ræva som gjør deg så innmari mye bedre enn oss andre om jeg tør spørre???!!

Meg-Jeg-vi-oss-meg-meg-jeg-vs-alle-de-andre folkene kommer jeg aldri til å ha et dugg til overs for.
Selvrettferdiggjørende fjols!

M.v.h.
Pmstrollet

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:48   #54
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare opplevd halvfrekke snikere og har da alltid sagt fra: "Nå var det nok min tur." Enkelt og greit (bare irriterende frem til punktet hvor ekspeditøren har prøvd å ekspeditere snikeren).

Gammel 05-12-08, 23:54   #55
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

...og dette bringer meg inn på folk som stormer frem for å sjekke inn, når syke/eldre/små barn og deretter de langt bak blir ropt frem for boarding. g de slipper jo om bord alle som en!

Men en gang vi reiste med BA var den en myndig boarding-dame som stoppet enhver som møtte frem uten gyldig grunn - og hun presiserte høyt hver gang at de hadde sagt kun syke/små barn osv. Herlig!!!

Gammel 05-12-08, 23:54   #56
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg her en viss anelse om at jeg kommer til å si ganske høylytt ifra neste gang jeg ser noen sniker, eller om ekspiditører tydelig ser at noen sniker og ikke gjør noe med det. Hater juleshopping , og i år kommer det til å nå nye høyder.

Kjenner jeg oppriktig talt gleder meg.

Ride si sapis ...
Gammel 05-12-08, 23:56   #57
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Jeg her en viss anelse om at jeg kommer til å si ganske høylytt ifra neste gang jeg ser noen sniker, eller om ekspiditører tydelig ser at noen sniker og ikke gjør noe med det. Hater juleshopping , og i år kommer det til å nå nye høyder.

Kjenner jeg oppriktig talt gleder meg.

Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:56   #58
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Har dere ellers lagt merke til det eiendommelige fenomenet om at det stort sett er kvinner som sniker i køen?

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:58   #59
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Har dere ellers lagt merke til det eiendommelige fenomenet om at det stort sett er kvinner som sniker i køen?

For min egen del så ser det ut for at begge kjønn har vært likt representert i konkurransen om å snike foran Veronal.

Gammel 06-12-08, 00:01   #60
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

:Værer en felle men kan ikke dy meg:

Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 06-12-08 kl 00:12. Årsak: samvittighetskvaler
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.