|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Utskjelt på SFOHåper den ansatte på SFO kommer med en unnskyldning. Å ikke engang svare når du tar kontakt er dårlig gjort. Dersom Enern får skussmål på å være en snill og grei jente burde det også mer enn en liten ting til for å få det til å sprekke for en av de ansatte. Hun burde tatt dette opp med Enern på en helt annen måte. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utskjelt på SFOSelv om vedkommende hadde en dårlig dag e.l., er det viktig at hun ber om unnskyldning etter en slik episode. Dette høres ut som et alvorlig tilfelle av "verbal vold", og er ikke greit uansett. Selv hvis datteren din hadde gjort noe galt. Det er de voksnes ansvar å prøve å reparere skaden når slikt har skjedd, jeg håper du ringte henne i går kveld. Hvis ikke, gjør det nå! Forklar deres side av saken, og gjør det på en måte som gir rom for henne til å komme på banen på en bedre måte (ikke gå rett i angrep).
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: Utskjelt på SFO
Jeg tar det først med henne direkte. Skulle det mot formodning ikke føre til noe, får jeg heller ta det videre. Sjefen hennes er veldig militant, så jeg VET hun hadde tatt tak i det sporenstreks om jeg hadde ringt. Jeg har ringt om noe annet tidligere, og det ble tatt seriøst.
Hun ringte ikke tilbake igår, så jeg sendte en melding litt senere. Hun svarte ikke på den heller. Jeg prøver igjen litt senere idag.
Det er hun.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utskjelt på SFOJeg synes oppriktig synd på lille jenta di! Hun fortjener en unnskyldning slik at både hun og venninna kan få dette ut av verden!
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utskjelt på SFOJeg er ikke den som springer rundt og "tar opp" ting - men denne hadde ikke engang jeg latt passere! Slik går det ikke an å oppføre seg. OK hun ble sint og såret, men da må man som voksen besinne seg og skvære opp etterpå slik at barnet ikke går hjem full av vonde følelser. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utskjelt på SFOHuff, så sårt for jenta di. Og venninna. Men jeg må le littegranne. Så sårbare frøkner og hulking i stereo... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
La meg presisere; Her snakker vi om en jente som får de beste skussmål fra både venner, lærere, foreldre og SFO-ansatte. Hun er ikke typen til å bryte regler eller såre andre, og iallefall ikke være frekk mot voksne. I så måte tør jeg påstå at "aldri" er et passende ord i denne sammenheng. Alle barn gjør vel noe galt innimellom, det er ikke helt det jeg mente i hovedinnlegget.
Venninnen ba om unnskyldning, og var så lei seg, så lei seg. De er to alen av samme stykke, så de ordner alltid opp etter seg. Moren har omtrent identisk oppdragelse som vi har her i huset, så kommunikasjonen mellom oss voksne går på skinner.
|
|
|
#9 |
|
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Jeg modererte meg litt i senere innlegg og skrev at det var en generell kommentar.
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Utskjelt på SFOJeg synes ikke du overreagerer Safran. Det er klart dette skal tas opp, men unnskyldningen bør komme på den måten som passer best for jenta di. Hvis hun er som skolejenta mi synes hun først og fremst at oppmerksomhet er helt pyton, så selv noe så positivt som en unnskyldning for urettferdig behandling ville oppleves som en ny straff hvis den ble gitt i all offentlighet. Kanskje bare vissheten om at den SFO-ansatte har gjort en feil og forstått det er nok?
|
|
|
#11 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Utskjelt på SFOJeg skjønner godt at du er lei deg, Safran
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Utskjelt på SFOJeg skjønner forresten Solens generelle kommentar, men siden jeg har møtt Enern så ser jeg godt hva Safran mener. Hun er virkelig en veldig "snill jente".
|
|
|
#13 |
|
saftig
|
Sv: Utskjelt på SFONå har jeg vært og snakket med henne, og jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Dvs - jeg vet faktiskt hvem jeg tror på, men dette er vanskelig. Først snakket jeg med den ansatte, som stilte seg helt uforstående til hele episoden. Hun hadde slett ikke skjelt ut noen, og ikke vært sint på noen. Hun fortalte en helt annen historie enn jentene. Jeg hentet derfor inn enern for at hun skulle høre den ansattes versjon, og kanskje kommentere hva som skjedde. Hun holdt forsiktig fast ved sin versjon, og at hun hadde fått kjeft. Den ansatte hevder hun hadde vært "mest sint på" bestevenninnen, og sagt at HUN burde skamme seg hvis hun lurte enern til noe sånt.
|
|
|
#14 |
|
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Nå hadde jeg gått et skritt videre. Hvis det er snakk om en assistent dette her, ville jeg gått til SFO-lederen. Evnt. gitt beskjed til rektor på skolen....
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Jeg synes det er helt greit å gå "over henne" og klage til sjefen hennes. Sjefen vet nok også hvordan hun er.
|
|
|
#16 |
|
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette høres alvorlig ut! Håper du tar dette videre. Sånn går det ikke an å oppgøre seg mot noen, barn eller voksne! :streng:
|
|
|
#17 |
|
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Utskjelt på SFOAltså, hun lyver deg rett opp i ansiktet, skjeller ut en annen gutt mens du er der, klemmer datteren din og sier jeg er ikke sinna på deg |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Utskjelt på SFOJeg syns ikke du skal la dette passere. Det er viktig nå og presisere for jenta di at du tror på hennes versjon sånn at hun ikke føler at du tror hun juger eller noe sånt. Barn har så lett for å ta på seg skyld selv om de er uskyldige, fordi de kanskje blir redde for å få mer kjeft av den personen de har hatt en "konflikt" med (spesielt hvis dette er en voksen person). Vi voksne er dessverre flinkere enn barn til og ordlegge oss og "ro" oss ut av pinlige/vanskelige situasjoner noe som gjør at vi kanskje slipper mye billigere unna enn det vi burdte i visse situasjoner. Juging kalles det og hva lærer vi barna våre hvis vi slipper unna med å juge? Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt det opp med Sfo-leder og nytter ikke det så hadde jeg gått til rektor med saken. |
|
|
|
#19 |
|
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utskjelt på SFOOj, det hørtes jo ikke bra ut i det hele tatt. Det er skremmende at denne damen faktisk er et forbilde for barna, i og med at hun er ansatt i SFO. Det minste hun burde gjøre, var å anerkjenne den opplevelsen jenta di hadde av situasjonen og bedt om unnskyldning. Nei, dette tror jeg faktisk at jeg ville tatt opp med den nærmeste overordnede og bedt denne om å ta en prat med damen. Jeg skjønner godt at du er sint, og stakkars Eneren må vel være mer frustrert etter dette møtet?
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Jeg må jo legge til at hun sa "jeg vet at du ikke har gjort noe galt" og klemte henne, men likevel forteller hun ikke sannheten og DET syns jeg er ille. Enern er heldigvis ikke mer frustrert, men virker litt forvirret. Det er veldig vanskelig for meg å lære henne hvordan man skal oppføre seg når de voksne ikke gjør det hun får beskjed om å gjøre!
|
![]() |
|
|