|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: NAV i utforbakke ...Jeg har også problemer med å skjønner det, men jeg har heldigvis aldri vært i den situasjonen selv. Jeg bare antar at NAVs oppførsel, det å stoppe pengene hans fra en dag til en annen, har gitt ham både sinnet, fortvilelsen og staheten til å fortsette å kreve det som er rettmessig hans. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NAV i utforbakke ...
Ja.
|
|
|
|
#4 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: NAV i utforbakke ...Jeg vet ikke jeg. For å ta et eksempel:
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Permakulturell
|
Sv: NAV i utforbakke ...Slik jeg ser det, er den største feilen som er begått her gjort av NAV. Dette i form av å trekke inn alle utbetalinger i stedet for å avvente dom i sak. Tenk hvor mye som kunne vært unngått for den hjemløse.
|
|
|
#6 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: NAV i utforbakke ...
Jeg kjenner (godt) noen som ble arbeidsløse i år, NAV hadde 3-4 måneders behandlingstid på arbeidsledighetstrygden, de gikk på sosialen, og fikk beskjed om å bruke kredittkort fram til NAV begynte å betale ut det de skulle. Det var ikke noe formue å bruke av.
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Sv: NAV i utforbakke ...Det strider ikke mot lovverket å oppfordre til å benytte seg av et lån dersom man har klare utsikter til at man kan tilbakebetale lånet innen rimelig tid. Tre-fire måneder vil nok anses som rimelig tid. Krever man dette bør man samtidig vite dagpengene vil dekke søkers livsoppholdsutgifter, og forutsetningen må selvsagt være at vedkommede faktisk har muligheten for å ta opp et lån. Det er for øvrig normalt at sosialtjenesten yter sosialhjelp som lån (eller forskutterer, og henter inn igjen pengene fra NAV arbeid), dersom søkeren venter penger inn innen rimelig tid - det være seg etterbetaling av dagpenger, uføretrygd eller en slump feriepenger.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: NAV i utforbakke ...Jeg vil ikke spekulere i denne konkrete saken, men jeg kan spekulere litt generellt.
|
|
|
|
#9 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: NAV i utforbakke ...Jeg synes det blir feil å si at han får skylde seg selv fordi han ikke gikk på sosialen, når det er NAV arbeid (eller hva nå trygden hans går under) som har gjort en feil.
|
|
|
#10 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: NAV i utforbakke ...Men ting ser jo kanskje også litt klarere ut for oss som kan se det i etterpåklokskapens lys også, gjør det ikke?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: NAV i utforbakke ...Fikk ikke prikke kie, men hun sier det mye bedre enn meg.
|
|
|
|
#12 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NAV i utforbakke ...Jeg synes Irma sier mye fornuftig i denne saken. |
|
|