Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nivå på generelle allmennkunnskaper

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-10, 11:48   #1
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaper

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jeg var i Frankrike da VM i '94 gikk av stabelen, og fikk med meg noen av kampene med fransk kommentator. Dahliiiiin, Brrroliiiin, Kenneth Ænderrrsøn, Ravelliiiii - disse navnene skal i mitt hode ropes høyt med fransk uttale.

VM 94 var i USA, men i 98 var det i Frankrike.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:41   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tolke? Jeg leser hva som blir skrevet, jeg har intet behov for å tolke noe som helst. Om du mener at det var spøkefullt sagt, så bør du nesten legge til noe som tilsier at det var det. Jeg kan nemlig ikke se stemningen innlegget ditt er skrevet i, for det er inni hodet ditt. Ærlig talt, jeg trodde det var normal nettkunnskap å vite dette.

Gammel 03-02-10, 13:46   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Pluss en del flere.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:47   #4
Albertine
Passiv

Standard

Jeg visste det. Ganske mye mer om OL også.

Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:50   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg visste det.
Jeg er kjent i omgangskretsen for å vite utrolig mye unyttig, men kjekk å ha med på feks. quis-lag.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:52   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gazza, Ronaldino, Maradona, Tore Andre Flo, Ruud Gullit, Vinnie Jones, Dennis Wise og flere av de Esme har nevnt, så det blir definitivt 10.

Gammel 03-02-10, 13:56   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Gazza, Ronaldino, Maradona, Tore Andre Flo, Ruud Gullit, Vinnie Jones, Dennis Wise og flere av de Esme har nevnt, så det blir definitivt 10.

Maradonna og Vinnie Jones kan jeg også ja. Vinnie Jones fordi han har spilt i filmer.

Gammel 03-02-10, 14:01   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke hørt om Wise og Vinnie Jones. Med mindre det er han fotballspilleren jeg nylig så på TV som hadde spilt Looc, Stoock ... eller hva søren den filmen het.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:01   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Har ikke hørt om Wise og Vinnie Jones. med mindre det er han fotballspilleren jeg nylig så på TV som hadde spilt Looc, Stoock ... eller hva søren den filmen het.

Lock, Stock and two smoking barrels.

Gammel 03-02-10, 14:03   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, var det han? Da vet jeg hvem det er.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:03   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, var det han? Da vet jeg hvem det er.

Ja, stemmer. Han var vel en thug-type der.

Gammel 03-02-10, 14:10   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket jeg selvfølgelig mener er allmennkunnskap.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:53   #13
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rune Hauge er vel han som nylig har vært i retten ifm en svindelsak mot ... moren til... han der fotballspilleren med det røde håret (og broren hans). Med dobbeltnavn tror jeg, som har en datter som heter Ariadne elns

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:57   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har hull i allmennkunnskapen når det gjelder fotball. Et svart hull, som gjør at all fotballkunnskap som svosjer forbi, bare forsvinner inn i og aldri kommer tilsyne igjen.

Men da er jo det en spesifikk allmennkunnskap, ikke generell slik HI mener. Slik jeg tolker begrepet generell allmennkunnskap er at det er noe flesteparten kan, uavhengig av interessefelt. Og da mener jeg at å matche årstall med steder det har vært arrangert OL ikke faller i den generelle bagen. Uten at jeg syns det er av kvitt eller dobbelt-kaliber.

Siden det er såpass mye mas med OL så syns jeg derimot at de fleste bør få med seg at det er OL (når det pågår), og røffly vite endel steder det har vært OL.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:10   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Rune Hauge er vel han som nylig har vært i retten ifm en svindelsak mot ... moren til... han der fotballspilleren med det røde håret (og broren hans). Med dobbeltnavn tror jeg, som har en datter som heter Ariadne elns

Vil bare legge til at det ikke var Rune Hauge, det var en annen, som jeg ikke husker navnet på. Men Rune Hauge har nok vært ute i diverse hardt vær han også.

Kan det være Baardsen?

Gammel 03-02-10, 13:58   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mora til de to heter Riise i alle fall. Jeg så et intervju med henne på TV for noen år siden. *har allmennkunnskap*

Berit, John Arne og Bjørn Helge Riise. I tillegg til disse tre ser jeg selvfølgelig (dessverre) Rune Hauge for meg uten problemer. Artig å endelig finne et felt her på FP hvor jeg fremstår som noenlunde glup.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:54   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:ler høyt og støyende av Esmes fotballspillerliste:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:55   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Man legger jo merke til ting som a) man interesserer seg for og b) som blir gjentatt til stadighet.

For de av oss som bytter kanal når det er tid for sporten, så blir ikke ting gjentatt til stadighet. Selv om jeg visste hva som ble sagt i HI, blant annet hvorfor det var to år mellom pga bytte, så skulle det ikke ha vært mye til for at jeg ikke visste det.

At jeg visste noen fortballspillere som i sin tid spilte på Chelsea, bunner i at jeg var fast inventar på en av Stamford brigdes nærmeste puber i den tiden de spilte. Ergo; det ble gjentatt flere ganger og jeg hadde ikke sjans til ikke å vite det.

Gammel 03-02-10, 13:56   #19
Albertine
Passiv

Standard

Jeg kan maaange fotballspillere. Sånn går det når man bor sammen med en fotballidiot.

Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:59   #20
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinnie Jones, Maradona, ehm Sørloth? Brathseth, han kjekke keeperen med datteren... thorstvedt?, mini, myggen, ehm.
kevin keegan, zinedine zedan, pelé, åh - hva het han igjen, han kjekke som alltid løp så langt og aldri hadde ballen - bakerst til venstre på det norske landslaget

Beckham ja!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.