Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Total subjektiv utblåsning

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-07, 23:36   #61
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Total subjektiv utblåsning

Skjønner godt du er irritert!! Synes folk kan komme seg ut av butikken innen stengetid.
Jeg er glad jeg for det meste sitter på kontoret, og kan sette tlf på svarer kl.16.00 PIP!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 23:39   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Total subjektiv utblåsning.

Jeg syns at det er arbeidsgiveren din som er problemet her. Hvis det støtt og stadig faktisk er kunder som ønsker å legge igjen penger i butikken etter stengetid, så burde arbeidsgiver lagt inn 15-30 minutters overtidsmulighet.

Gammel 21-02-07, 00:38   #63
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja sånt er fryktelig irriterendes.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 01:14   #64
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi handler i siste liten kan man høre meg mase på mannen om å forte seg så vi er ute før stengetid. Det høres sikkert litt gnålete ut for andre, men jeg liker virkelig ikke å stjele andres fritid.

Noen få ganger har det hendt at jeg ikke har fulgt med på klokka og blir for lenge og da ber jeg om unnskyldning i kassa. Jeg skjønner ikke at folk klarer å være så respektløse som det er beskrevet i denne tråden. Virkelig ikke.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 05:50   #65
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Når vi handler i siste liten kan man høre meg mase på mannen om å forte seg så vi er ute før stengetid. Det høres sikkert litt gnålete ut for andre, men jeg liker virkelig ikke å stjele andres fritid.

Noen få ganger har det hendt at jeg ikke har fulgt med på klokka og blir for lenge og da ber jeg om unnskyldning i kassa. Jeg skjønner ikke at folk klarer å være så respektløse som det er beskrevet i denne tråden. Virkelig ikke.

Jeg er også uhyre påpasselig med å være ute av butikker i hvert fall ikke mer enn noen få minutter over stengetid. Har jobbet i butikk i ganske mange år selv, og vet hvor frustrerende det er å bruke fritiden sin på å vente på kunder. Én ting er det med overtidsbetaling, en annen ting er det at mange har familie de vil hjem til, som era her, og får kanskje ikke sagt natta til barna sine hvis de ikke kommer seg avgårde i tide. De aller fleste butikker har jo åpent til 18-19-20 og noen enda lenger, og mange har litt reisevei.

Det er respektløst å gjøre krav på andres fritid på denne måten. Når man velger et serviceyrke, velger man ikke i samme øyeblikk å vie livet sitt, inkludert fritiden sin til hensynsløse mennesker. Det er tydeligvis en ganske utbredt misforståelse.

Gammel 21-02-07, 08:46   #66
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vært borti sånne ja. De har mistforstått hvor langt begrepet "service" går.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:04   #67
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Det er respektløst å gjøre krav på andres fritid på denne måten. Når man velger et serviceyrke, velger man ikke i samme øyeblikk å vie livet sitt, inkludert fritiden sin til hensynsløse mennesker. Det er tydeligvis en ganske utbredt misforståelse.

Aaaah deilig formulert .....tatoverer dette i panna first ting i morra....

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:32   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk heldigvis betalt for 15 minutter over stengetid i de butikkene jeg jobbet i tidligere, skulle bare mangle. Men selvsagt irriterte det meg også at folk kom inn 5 minutter før stengetid og tok seg såå god tid. Jeg synes man kan si over et høyttaleranlegg eller noe at man stenger om 5 minutter, så alle er klar over det. Sånt gjør de jo i alle sentre.

Det verste er vel i butikker der kundene kjøper større ting, som feks i møbelbutikker. Min mann jobbet på Living tidligere, og der hendte det at det kom kunder 2-3 minutter før stengetid og skulle ha svære garderobeskap osv. Slike ting kan ta opptil en halvtime å ekspedere.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:47   #69
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi har betalt 30 min etter stengetid.
Når klokken er "slagen" går vi å spør kundene om det er noe vi kan hjelpe til med, også slukkes halve lyset i butikken, utrolig effektivt.
Vi jager ikke kundene, men prøver på en skånsåm måte å få de ut av butikken, samtidig som de får handlet ferdig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:49   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Vi har betalt 30 min etter stengetid.
Når klokken er "slagen" går vi å spør kundene om det er noe vi kan hjelpe til med, også slukkes halve lyset i butikken, utrolig effektivt.
Vi jager ikke kundene, men prøver på en skånsåm måte å få de ut av butikken, samtidig som de får handlet ferdig.

Det gjorde jeg også, og det funket innimellom. Verre var det at jeg ofte mistet bussen hjem og måtte sitte ute og vente i 40 minutter på neste buss. Men jeg var aldri sur mot kundene og lot dem handle ferdig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 13:21   #71
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da synes jeg også at det burde være en selvfølge at de som jobber i butikken hos dere fikk skrive overtid om de ble opphold av kunder etter stengetid. Jeg hadde blitt veldig frustrert om det var jeg som ble opphold i min fritid på denne måten.
Skjønner godt at du er sur Era.

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

De som eier butikker er kanskje avhengig av kunder, og negativ omtale gir ikke flere kunder, Mannen står på pinne for kundene sine, men så kjører mange i over 25 mil for å handle hos oss også.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 13:56   #72
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Da synes jeg også at det burde være en selvfølge at de som jobber i butikken hos dere fikk skrive overtid om de ble opphold av kunder etter stengetid. Jeg hadde blitt veldig frustrert om det var jeg som ble opphold i min fritid på denne måten.
Skjønner godt at du er sur Era.

Så klart de får betalt for den tiden de jobber, de får også betalt for matpauser og det gjør de ikke alle steder, Nå har ikke vi faste ansatte i butikken, dermed er det ingen som har faste arbeidtider. men flere som vi kan ringe til ved behov, og hvis vi spør om de kan jobbe en dag, eller noen timer en dag så vet de at de skal være der til butikken er tom for kunder,

Gammel 24-02-07, 22:51   #73
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skjønner at det er irriterende å ikke komme seg avgårde til arbeidstidens slutt. Jeg forstår derfor ikke hvorfor ikke arbeidstiden til butikkansatte er lenger enn åpniningtiden.

Jeg syns iallefall at butikker hvor de ansatte rydder inn gateutstillingen for å klare å gå hjem det minutter stengetiden er, er fæle butikker, og jeg kommer ikke tilbake om jeg var der 15 minutter før stengetiden og det ikke gikk an å se hva de har i butuikken lengre. Jeg mener at man skal gjøre opp kassen etter stengtiden ikke de siste 15 minutter.

meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:22   #74
Stjerne
Stolt trebarnsmor :)

Stjerne sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Stjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man skal ikke finne seg i hva som helst fra kundene, da har du misforstått hva det vil si å være serviceinnstilt. Man kan fint påpeke butikkens åpnings- og stengetider på en høflig måte.

Enig

Stjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.