|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rettVerdt å lese av politisk redaktør Sjur Holsen i Bergens Tidende: http://www.bt.no/meninger/kommentar/...r-2548665.html
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rett
Og jeg enig med dere begge. Jeg synes ikke frp-ere generelt skal ha mer dårlig samvittighet over Utøya enn muslimer flest skal ha over 9/11. At det finnes noen i begge leire som burde skamme seg kraftig, se det er en annen sak.
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJa, også er jeg enig med inter også. Selv om jeg aldri har vært i nærheten av å stemme FrP, så skulle jeg ønske det fants et skikkelig liberalt parti.
|
|
|
#4 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være retthttp://www.dagbladet.no/2011/08/03/k...ivik/17536843/
|
|
|
#5 |
|
Metallica!!
|
Jeg kjenner at jeg blir både forbanna og provosert av det du skriver.
|
|
|
#6 |
|
audio, video, disco
Det jeg har understreket synes jeg var en drøy sammenligning. Dessuten er det ikke bare Drømmedama og andre her inne som har pekt på endel av det som har kommet fra Frp-ere når det gjelder tanker om innvandring og fremmedfrykt osv. Her f.eks: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.7736555
|
|
|
#7 |
|
Metallica!!
|
Igjen, det er forskjell på enkeltes tanker og syn og på partiets prinsipp og handlingsprogram som jeg alltid har forholdt meg til når jeg jobbet med politikk. Jeg nekter å stå til rette for hva enkeltmennesker måtte ha sagt eller ment som kan tolkes som lik ideologi som ABB. Jeg var en del av en organisasjon som hadde en liberalistisk ideologi som var tuftet på likhetstanker, men hver gang jeg leser en debatt der frp blir nevnt her inne, så føler jeg meg som et monster, et utskudd, et ondt menneske og ikke minst en idiot, fordi jeg har vært medlem. Det vil jeg ikke være med på lengre, derfor sier jeg nå i fra om at dette synes jeg ikke er greit, og påpeker derfor at det er langt mellom ideologien som ligger/lå (?) til grunn i prinsipp og handlingsprogrammet og det enkeltpersoner uttaler i media.
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg synes det er fint at du nyanserer debatten, Interference.
|
|
|
#9 |
|
Metallica!!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettVi ble mindre og mindre synlige etter bolkesjø, dessverre. Det at Wara og Skjervengen og den gjengen der forsvant var et stort tap for alle liberalister.
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettMen litt av problemet slik jeg oppfatter det Interference, er dette at det er de med makta i partiet som uttaler seg på en måte som jeg synes er veldig ugrei - ikke bare tullinger fra ytre bygdestrøk som vil ha forbud mot homofile på strendene. At man da sitter med et inntrykk av at dette er noe de fleste i partiet står for, og at det er en del av den praktiske politikken uavhenig av prinsipp- og handlingsprogram måtte tilsi synes jeg egentlig ikke er så rart. Nå har jeg lest en del fra FrP sitt program, og en del tolkninger av hva partiprogrammet betyr i praksis, så for min del er det tydelig at jeg verdimessig befinner meg milevis fra FrP også når det gjelder programmet.
|
|
|
#11 |
|
Metallica!!
|
Jeg vet det, og det er jo som sagt en av grunnene til å melde seg ut.
|
|
|
#12 |
|
Off the map.
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettLiberalistdelen av FrP har jeg ingen problemer med. Men jeg synes avdelingen for fremmedfrykt har tatt helt over, samt at det ramler den ene tullingen etter den andre ut av skapene. Jeg klarer ikke å ta det seriøst.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: [Frp] Rett skal være rettDere som mener holdningene og meningene til ABB minner om Frp sin politikk, har dere lest det s.k. manifestet til ABB?
|
|
|
#14 |
|
audio, video, disco
Jeg har skummet det, lest noen deler bedre enn andre. Dette var den dagen det ble kjent, har ikke lest det siden.
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Det er vel neppe sånn at det ligner på partiprogrammet til FrP, men det ligner på mye som mange av lederne har sagt og skrevet. Jeg har lest bruddstykker av det.
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg hører hva du sier, Interference, og jeg er også glad du nyanserer debatten litt. Et liberalistisk parti med Wara, Vibe og Skjervengen tror jeg at jeg som sosialliberalist hadde hatt en god del felles synspunkter med nå. Langt fra alt, selvsagt, og jeg var litt for ung og sta i min AUF-leir den gangen til å ha et orientert og balansert forhold til det; alt FrP sa var pr. def. galt og fælt. Det er heldigvis noen år og litt modning siden.
|
|
|
#17 |
|
Metallica!!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg er fullstendig enig med deg Candy. Og ja jeg synes det er utrolig trist at Venstre ligger og vaker nede i sperregrenseområdet.
|
|
|
#18 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: [Frp] Rett skal være rettOg jeg vil bare gi
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettAsså - er det liberalistenes side i Frp du tilhørte? Det er noe helt annet altså. Virkelig. Man kan diskutere mening, teori, praksis osv der også, og det er fremdeles langt unna der jeg står selv - men det er jo seriøst. Frp da Grønntun, Wara og gjengen hadde roller der var et parti med potensiale for å regnes i en helt annen seriøsitetsskala enn Siv som sitter og gråter sammen med Søviknes på tv fordi det er så fælt å være mobbeoffer. |
|
|
|
#20 |
|
Fjellpiper
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettAsså, en liten avsporing her, men jeg lurer på hvorfor Inter og dere andre som savner "et skikkelig liberalt parti" ikke vil stemme på Venstre? (Jeg er bare nysgjerrig, selv er jeg sosialist og mener at liberale verdier forutsetter økonomisk rettferdighet, men Venstre har jo vært det "tradisjonelle" liberale partiet i Norge.) |
|
|
|
![]() |
|
|