Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Folk som ikke har barn vet likevel best

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 00:30   #1
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Folk som ikke har barn vet likevel best

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg nekter å tro at du har gjort absolutt alt slik du forestilte deg.

Det sa jeg ikke. Jeg sa jeg ikke hadde svelget noen kameler. De tingene jeg mente sterkest før jeg fikk barn, mener jeg fortsatt.

Gammel 05-10-06, 00:31   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Det sa jeg ikke. Jeg sa jeg ikke hadde svelget noen kameler. De tingene jeg mente sterkest før jeg fikk barn, mener jeg fortsatt.

Ah, så det er kun de ihuga overbevisningene som gjelder. :noterer:

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 00:43   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ah, så det er kun de ihuga overbevisningene som gjelder. :noterer:

Hva mener du med ihuga overbevisninger? Og hvordan tolker du det utifra mitt innlegg? Jeg mener mye og sterkt om mange ting. F.eks søvn, påkledning, mat, godterispising, grensesetting, tv-titting, bilsikring, bleieslutt. Dette er noen av områdene jeg følger de tankene og meningene jeg hadde før jeg fikk barn. Noe småjusteringer på handlingene blir det jo alltid, men ikke på prinsippene.

Gammel 05-10-06, 00:31   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er få kameler svelgt her også. Men ting er ikke akkurat slik jeg tenkte de skulle være. Det er ikke det samme som å gi opp. Har faktisk ikke noe med det å gjøre, vil jeg påstå. Det betyr ikke at jeg forer kokte gulrøtter til ungene hver dag i håp om at de skal like det. Uansett sunnere med rå.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 12:08   #5
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenker at din venninnes fremtidige barn sikkert blir av den kresne sorten, det hadde i hvertfall blitt litt morsomt...

Da kan du på en lettere overbærende måte si: "Å, stakkars deg. Du får vel lage maten på en annen måte, da..."

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 11:09   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har svelget noen kameler, men ikke så mange tror jeg. *selektiv hukommelse*
Som him var jeg heller ikke så opptatt av barn. Dvs jeg likte å leke med mine venninners barn, men orket ikke engasjere meg i en diskusjon om oppdragelse av de etc.

Vi hadde jo våre tanker om hvordan det kom til å bli, og ikke alle har slått til for å si det slik.

Vi har en jente som vi må lirke maten i. Og i redsel for at hun skal få total mataversjon, som jeg begynner å få nå, så smaker hun litt på det meste, noe kommer ut igjen også. Vi prøver å ikke gjøre et for stort nummer ut av det, og gir henne noe annet om hun ikke spiser selv.

Men her om dagen var hun med og kuttet opp grønnsaker til middagen, da smakte hun på alt, og noe spiste hun også. Vi ble litt fornøyde da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 14:55   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slike mennesker får meg til å se både rødt og grønt og gult...

Jeg har en gang i tiden tatt en "besserwisser" så han suste -
barnløs som han var skulle han lære meg når ungen min bare trasset!

(Lilletassen hadde rotet seg vekk fra mamma - i et alder av 1 1/2 år,
oppdaget at han var "alene" i verden - ble livredd og begynte å gråte.
Jeg satte avsted for å hente ham - og fikk beskjed av fyren om
å bare la ham sitte og grine, jeg måtte jo skjønne han trasset!)

Uff... nå fyrer jeg meg opp...

Gammel 05-10-06, 15:05   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dessverre også måtte innrømme at min svigerfar fikk rett.

Vi var så fornøyde med at Erik spiste alt vi puttet på bordet -
uansett hva det var, knasket og åt han.

Svigerfar sa "bare vent til han begynner i barnehagen,
da slutter han å spise!"

Pokker ta - svigerfar fikk rett!
Nå er det et mareritt å få i Erik middag!

Som f.eks. fiskegrateng, som de spiste i barnehagen i går.
Erik hadde spist 5-6 skjeer - tydeligvis likt det -
helt til kompisen hans høylydt erklærte "jeg liker ikke fiskegrateng!"

Da la Erik ned skjea - nektet å spise mer, for "han likte ikke fiskegrateng!"

Ellers har vi en regel - han skal smake på middagen -
liker han det ikke, er det greit - men vi lager ikke ny middag til ham -
da får han heller ei brødskive og litt ekstra med kveldsmat.

Gammel 05-10-06, 17:40   #9
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her spiser guttene vel egenlig alt, men matvarene skal helst ligge hver for seg på tallerkenen. Lett krise om kjøttet er nært pastaen etc. M konstaterer også til hvert måltid at maten er æsj og at han ikke liker, men spsier alt likevel

Har også erfart foreldre som forteller barna hva de liker eller ikke liker, eller at de lager et stort nummer av at alt skal spises. Det er jo en invitasjon til trøbbel. Mat er jo et supert pressmiddel for barna og det er lett å falle i fellen.

Sist redigert av Hønni : 05-10-06 kl 17:51.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.