|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg syns du bør ta opp situasjonen i dine barns barnehage, Bina om det virkelig er slik du beskriver. Det høres ikke ut som de har kapasitet til å følge opp barna ordentlig, hvis det er som du sier at de har frokostrester i ansiktet og tung bleie når de hentes på kvelden.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetHos oss skifter vi fast før de går ut/legger seg, og når de våkner/har spist 14 måltidet. Noen ganger hender det jo at barn faktisk bæsjer seg ut 2 min før foreldre kommer
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet
Ei gruppe på 18 barn har ofte 3 voksne. Men ikke alle har 3 stk i 100%
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Det pleier de å tilby her også, men jeg pleier heller å bytte selv. Kanskje man ikke skal ta seg så til rette i barnehagen
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Joda, det er nok helt greit.
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg synes ungene min er nogenlunde rene når jeg henter de i bhg. Er litt overrasket over at det er så få som har den erfaringen. I sommerhalvåret når jeg henter de ute er de "normalt" skitne (slik unger blir når de leker ute), men hvis de er kommet inn så blir de vasket i fjeset og på hendene og de får også skiftet klær hvis de blir grisete.
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Samme her. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetEr strålende fornøyd med barnehagen jeg jobber i, og mener det er viktigt at foreldre kommer med innspill og forslag for å gjøre dagene mer "riktig" for sine barn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetBina: Høres ut som skrekkeksempel på barnehage det der. En plakat for å fremme håndhygiene?? Det hører da ingen steder hjemme. Og den felles snørrfilla høres jo over alle grenser kvalm ut. Jobber det bare sjusker der eller?
|
|
|
#12 |
|
Ustabil
|
Godt spørsmål! Jeg tror - og dette er altså bare noe jeg tror - at når det først brer seg en slik "kultur" på en arbeidsplass, så brer likegyldigheten rundt seg. De venner seg til å tørke snørr med felles papir, og venner seg til å tro at 4-åringer er i stand til å ivareta sin egen hygiene uten oppfordring. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Det er jeg veldig enig i! Det blir veldig fort en dårlig sirkel dette med dårlig arbeidsmiljø, underbemanning og likegyldighet...
|
|
|
#14 |
|
Ustabil
|
Vi merker også godt at det finnes sterke personlige konflikter mellom enkelte ansattei barnehagen. Avgjørelser tas bak hverandres rygg, de bruker foreldrene til å finne "støtte", osv. Tragisk å jobbe på et sånt sted! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ctrl+z
|
Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetLitt tragisk å ha barn der også vel? Eller klarer de å finne en løsning så det i dagliglivet ikke går utover barna?
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg synes det høres fint ut jeg, i Elins barnehage altså (ikke binas
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetHuff, stakkars dere. Det kan ikke være hyggelig å forholde seg til den barnehagen.
|
![]() |
|
|