|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du merket noe av det dårlige vannet i Oslo? | |||
| Ja, kvalme, oppkast og / eller diaré |
|
3 | 4,35% |
| Ja, men bare litt |
|
3 | 4,35% |
| Nei, ikke selv, men jeg har venner/bekjente som har merket det. |
|
2 | 2,90% |
| Nei, jeg bor i Oslo og har ikke merket noe |
|
26 | 37,68% |
| Jeg bor utenfor Oslo |
|
35 | 50,72% |
| Deltakere: 69. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloGod bedring, Gaia! Håper Snupp slipper unna.
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloFortsatt to dårlige snupper her. Søren, jeg håper virkelig ikke vannet er problemet, disse små i barnehagen får jo slikt innimellom. Men jeg liker dårlig at hun eldste har så vondt i magen. Hun vil ikke noe annet enn å ligge dobbel, og det ligner ikke henne uansett hvor dårlig hun er. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
♡
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloA har ikke kastet opp i dag, men har fått feber og skikkelig illeluktende diaré.
|
|
|
#4 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloHer er noen fakta:
Forøvrig har jeg fryktelig vondt av dere som er redde/er i "sonen". Virkelig!
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloHønni, ring legen du. Jeg sendte mail til vann- og avløpsetaten i går og fortalte "min" historie. Jeg er fortsatt guffen i magen og har oppstøt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
villende
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloDa har jeg vært hos legen og skal ta tre avføringsprøver som skal sendes inn til kontroll. Legen tok det veldig alvorlig, siden symptomene er forenlige med giardia. Man skal visstnok behandles uansett, da smitten kan ligge latent i kroppen selv om man ellers føler seg frisk. De som har vært dårlige bør derfor få tatt disse prøvene. "Trøsten" er at magen min tømmer seg så hyppig at jeg sannsynligvis får tatt alle prøvene i dag, mot tre dager som er det vanlige. Man trenger tre forskjellige prøver for å kunne være sikre, men i følge legen var det helt greit at jeg tok alle i dag. Hvis jeg er heldig så har jeg svaret innen mandag, hvis ikke må jeg nok vente en ukes tid. Jeje. Nå er jeg lei. Magesyke suger uavhengig av hva årsaken er. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
villende
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo
Hvis det ligner symptomer på giardiainfeksjon så er det nok ikke så dumt. Dumme vannverket. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloJeg tror også at jeg skal ringe fastlegen. Diaré og sure oppstøt her også. Føler meg dårligere enn i går (men så pass grei nå at jeg kan være på jobb). Ikke noe oppkast (eller behov av det). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Å, huff! Masse sympati får du fra meg. Jeg syns ikke man kan bli for forsiktig i forhold til dette. Som skrevet før har jeg venner i Bergen som aldri har blitt ordentlig bra i magen etter Giardiaen der. Parasitter i magen er ingen spøk, og mange får varige mén av det. Sist redigert av daffy : 18-10-07 kl 23:47. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloEttersom jeg kan huske fra den lignende situasjonen i Bergen for noen år tilbake så er det viktig for de som er blitt syke og som på et eller annet senere tidspunkt skulle ha behov for erstatning, at de ble diagnostisert ordentlig. Så min oppfordring er at dere kommer dere til lege dere som er syke og får tatt de nødvendige prøvene. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloHuff, god bedring til dere som er syke.
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloNår jeg kjørte fra jobb (og hjem på hjemmekontor) så jeg at vann- og avløpsetaten tok prøver i en kum 2 km fra huset vårt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloDet kan jo være verdt å vite at i Bergen trodde man at det først bare var omgangssyke. Der visste man jo ikke om at det var noe i vannet, før man etterhvert fikk inn litt vel mange med omgangssyke.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloEr det bare meg som nesten er mer redd for hysteri enn selve parasitten? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
At man lager en masse oppstuss ut av noe som ikke trenger å bli kjempekrise. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Det er jo ikke til å legge skjul på at manglende oppstuss førte til mye større krise enn det hadde trengt å være når man oppdaget Giardia i Bergen.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg ser vel til en viss grad poenget her i den forstand at masse engstelse og frykt nok kan være minst like farlig som selve parasitten. Det er ikke bra for folkehelsa å ha en halv million redde mennesker, for å si det sånn.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Kanskje vi skal begynne med konspirasjonsteoriene? GE som oppdaget parasitten driver jo med vannrensing blant annet. Eierandeler i Carlsberg har de også tror jeg. :konspirere-konspirere:
|
![]() |
|
|