Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-07, 19:43   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?

Jeg er redd de skal bli som meg, dvs sårbare og med ekstremt lav selvtillit.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 20:56   #2
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at det å være lykkelig også kan være en egenskap. Du vet. Å se om glasset er halv-fullt eller halv-tomt. Det er tragisk mange som går gjennom livet uten å evne å verdsette det de har før de har mistet det.

Jeg tror at lykke er mindre avhengig av ytre omstendigheter enn det vi ofte tror.

Livet må ikke gå på skinner for at jeg skal kunne være lykkelig. Jeg kan ha dager som er ganske grå og triste, men allikevel klare å oppleve glimt av ren lykke.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 21:05   #3
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er redd for at ungene mine skal bli rusmisbrukere, mobbeofre, anorektikere eller få andre psykiske plager. Ellers får de bli akkurat som de vil, så lenge de ikke bleker håret helt blondt. Jeg er vel i likhet med de fleste redd for at de ikke skal bli lykkelige.

Sist redigert av Siri : 03-12-07 kl 21:18.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 21:06   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Ellers får de bli akkurat som de vil, så lenge de ikke bleker håret helt blondt.

Jeg er mer redd for at de skal farge det svart. De er så bleike alle tre at de vil skremme fanden på bar mark om de blir svarthårede.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 21:20   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Him: dem låta av Dylan treffer en nerve hos meg, en av mine yndlingssanger!

Jeg forlanger ikke at barna skal være lykkelige hele tiden, jeg håper bare de blir lykkelige i sine valg. Det er ikke for meg det samme som å forvente de skal gå gjennom livet forskånet for alt vondt, det vet jeg at ikke går an. Å bli forskånet for alt vondt er nødvendigvis ikke noe man blir lykkelig av heller. Jeg ser bare hvor mye de store valgene i livet ofte kan avgjøre for hvordan livet vil bli. Jeg håper disse valgene vil gi dem mange gode dager.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 21:41   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest redd for at han skal bli for opptatt av materielle goder, fasade, status, tittel og penger. Jeg håper inderlig han finner noen å dele livet med som vil dele det med ham i et lite rekkehus med stearinlys og støvete hyller, og at jeg slipper å besøke ham i noe som er helt strøkent på utsiden.

Videre er jeg selvsagt redd for dårlig selskap og at han skal bli mobbet. Jeg håper også at han skal bli selvstendig og selvhjulpen. Jeg hadde forresten en venninne jeg lærte å bruke kaffetrakteren da hun var 20. Hun fylte bare vann i kanna, men av en eller annen grunn ble det ikke kaffe av det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 22:00   #7
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden gir meg en ekkel følelse av at det har skjedd noe i en annen tråd her som jeg ikke har fått med meg. Er Berglijot virkelig vanskelig å forstå? Eller er det hun sier så fryktelig galt?

:skjønner ingenting:

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 03-12-07, 22:03   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Denne tråden gir meg en ekkel følelse av at det har skjedd noe i en annen tråd her som jeg ikke har fått med meg. Er Berglijot virkelig vanskelig å forstå? Eller er det hun sier så fryktelig galt?

:skjønner ingenting:

Jeg skjønner heller ingenting. Jeg bare vet at noen har vondt for det når andre sier at de føler lykke. Dem om det.

Ja, og takk for at du forstår meg en smule, kie.

Gammel 03-12-07, 22:22   #9
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er redd for at barna mine skal bli rusmisbrukere, kriminelle eller få en alvorlig sykdom.

Jeg oppdrar de med et håp om at de skal bli så trygge på seg selv at de tør tro på seg selv og følge egne drømmer. Jeg håper de skal bli harmoniske og empatiske, samtidig som de makter å sette grenser for seg selv så andre ikke utnytter dem.

Jeg ønsker at de skal våge å møte alle følelser, gode som vonde. Så ønsker jeg at de skal våge å møte motgang og hindringer i livet på en sunn og god måte.

Jeg håper og tror at barna mine vil tørre å vise seg svake, i like stor grad som de tør å vise seg sterke. Begge deler er en kunst.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 22:29   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper selvsagt at mine barn skal bli lykkelige.

Jeg er ikke så redd for at ungene mine ikke skal være praktisk anlagte på alle områder. Det emste kan læres, og det har ofte med motivasjon å gjøre. Jeg var nok ganske ubehjelpelig på mange områder da jeg flyttet hjemmefra, men du verden hva man lærer seg.

Jeg er aller mest redd for at ungene mine ikke skal utvikle et positivt selvbilde. Jeg ønsker aller mest av alt at de skal ha tro på seg selv og kunne ta egne valg. Jeg er ikke fullt så redd for at mine unger ikke skal utvikle empati, ikke fordi det ikke er viktig, men fordi jeg ikke tror de er typen til å mangle empati. Slik jeg ser mine barn, er det aller viktigste tro på seg selv og trygghet i forhold til hve, man er, hva man står for og i forhold til omgivelsene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 23:27   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg skjønner heller ingenting. Jeg bare vet at noen har vondt for det når andre sier at de føler lykke. Dem om det.

Å, kjære vene, tror du jeg er misunnelig på deg?

Det er da heldigvis flere enn deg som har det bra, men jeg tror altså ikke at det er en egenskap. Jeg vet ikke hvordan jeg skal trenge gjennom fasaden, men jeg kan jo forsøke:

Eksempel på ulike egenskaper, både positive og negative:
dyktig
real
feig
ærlig
flink
besluttsom
selvstendig
lat
rotete

Eksempel på ulike følelser, både positive og negative:
rasende
glad
lykkelig
frustrert
trist
blid
furten
gretten
jublende

Gammel 03-12-07, 23:36   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så redd for at sønnen min ikke skal ha grei selvtillit og sånne ting, det tar jeg nesten for gitt at han får, vi har mange barn i slekten og de er nå helt normale, harmoniske barn med god selvtillit.

Det jeg er aller mest redd for er faktisk at han blir religiøs, det være seg alternativmedisiner eller kristen eller hva som helst. Jeg hadde syntes oppriktig at det hadde vært trist for jeg tror personlig og i all ærlighet at livet er bedre når man ikke er religiøs. (Og jeg er klar over at mange andre har nøyaktig det motsatte standpunktet og det er greit, dette er hva jeg synes).

Gammel 05-12-07, 21:31   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det jeg er aller mest redd for er faktisk at han blir religiøs, det være seg alternativmedisiner eller kristen eller hva som helst. Jeg hadde syntes oppriktig at det hadde vært trist for jeg tror personlig og i all ærlighet at livet er bedre når man ikke er religiøs. (Og jeg er klar over at mange andre har nøyaktig det motsatte standpunktet og det er greit, dette er hva jeg synes).

Hva legger du i "religiøs"?

Gammel 03-12-07, 23:54   #14
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er da heldigvis flere enn deg som har det bra, men jeg tror altså ikke at det er en egenskap. Jeg vet ikke hvordan jeg skal trenge gjennom fasaden, men jeg kan jo forsøke:

dyktig
real
feig
ærlig
flink
besluttsom
selvstendig
lat
rotete

rasende
glad
lykkelig
frustrert
trist
blid
furten
gretten
jublende

For mine barn velger jeg da Den Perfekte Miks av egenskaper, slik at de så ofte som mulig ender opp på den positive siden av de sistnevnte følelsene ...

Neida, jeg er enig med Mim og Juul (selv om jeg syns tonen ble unødvendig sint mot Bergljot), man bør fokusere på egenskaper fordi disse faktisk kan påvirkes av vilje, trening og innsats.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 00:19   #15
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Neida, jeg er enig med Mim og Juul (selv om jeg syns tonen ble unødvendig sint mot Bergljot), man bør fokusere på egenskaper fordi disse faktisk kan påvirkes av vilje, trening og innsats.

Jeg ser ikke helt at det skal være noen motsetning, jeg. Og jeg tror heller ikke at man enten er sånn eller slik hele tiden og ikke kan påvirke det.

Jeg tror at mange kunne ha følt mer lykke. Eller tilfredshet, om du vil. Dersom de f.eks. sluttet å marinere seg selv i egen misnøye og selvmedlidenhet. Og nei, jeg sier ikke at dette er forbudte følelser som man aldri skal kjenne på. Men det er dette med marineringen. Det er dette med å stadig skulle dra frem det man synes er negativt. Det er dette med å ikke klare å glede seg over noe som er bra, fordi man alltid skal hente frem det man ikke liker istedet.

Jeg tror vi alle kan være sånn innimellom. Og at det i og for seg er greit. Jeg tror også at man kan bli stuck i "marinaden".

Men jeg tror at man ofte selv kan ta seg selv litt i nakken og skjerpe seg. Jeg tror at dersom man koser nok med misnøye, så påvirker det faktisk hvor lykkelig/tilfreds man går gjennom livet.

Jeg tror at mange godt kunne øvet på å glede seg over det positive istedet for å f.eks. imøtegå ethvert kompliment med "Ja, men..." der de drar frem noe negativt som liksom skal nulle ut det positive de fikk ros for.

Og selvsagt skal man ikke nekte folk å ha en dårlig dag eller reagere på vonde ting som skjer dem. Men hva med de som nærmest insisterer på å gjøre både seg selv og andre miserable? Noen kaller slike folk for "energityver". Jeg er overbevist om at det ikke bare er de rundt som føler seg tappet av det de driver med. Jeg tror det må være ganske slitsomt å være den som gjør det også, jeg.

Det er klart vi kan "krangle" i evigheter om det er egenskap, følelse eller kompentanse. Men det kan da ikke være galt å ønske for sine barn at de skal bli lykkelige? At de skal ta valg de vil trives med og at de skal ha evnen til å lande på beina og oppleve at livet er mer positivt enn negativt? At de selv i sine mørkeste stunder skal ha gleden av å ha en bit optimisme i bagasjen? At de skal evne å sette pris på de gode dagene og se det gode på de onde dagene? At de kanskje skal kunne ha dager da de gråter og gråter og gråter, så det kjennes ut som om hjertet skal revne. Og så allikevel, rett før de sovner, kjenne litt på at det var godt å få gråte? At det er godt og søvndyssende? At de uansett hvor mørkt ting kan se ut, allikevel er for nysgjerrig på hva som venter rundt neste sving til å ville avslutte livet sitt?

Lykke er kanskje "bare" en følelse. Men jeg tror det er mange faktorer og egenskaper som fører frem til dem. Gode faktorer som jeg ikke ser det gale i å ønske for sine barn.

Gammel 04-12-07, 03:46   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig enig. Man bør vektlegge de tingene man faktisk kan endre. Hvis man for eksempel er trist og lei seg bør man ikke fokusere på at dette er "feil følelser" og man burde egentlig være glad fordi man har så flotte barn. Man bør heller fokusere på helt enkle og gjennomførbare ting. Ta vekt som et eksempel, er det ikke bedre å fokusere på at man skal gå en tur hver dag, heller enn å si til seg selv at "det gjør jo ikke noe om jeg er overvektig for jeg er jo frisk og sunn, det er bare sutring fra min side at jeg er misfornøyd med meg selv"? Det første beskriver et konkret og gjennomførbart mål, mens det andre er et pålegg til en selv om å inneha en bestemt sinnstilstand. Jeg mener altså at man skal endre følelsene sine gjennom handlinger, ikke gjennom følelsesmessig argumentasjon.

Gi meg forstand til å akseptere de ting jeg ikke kan endre;
mot til å endre de ting jeg kan endre;
og visdom til å se forskjellen.

Gammel 04-12-07, 06:37   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

For mine barn velger jeg da Den Perfekte Miks av egenskaper, slik at de så ofte som mulig ender opp på den positive siden av de sistnevnte følelsene ...

Så du mener at man ikke kan trene seg opp til å bli fornøyd med det man har? Til å ikke hige etter mer for å ha det godt? Til å tillate seg å si at den innsatsen jeg har gjort nå er topp (jeg duger fordi jeg har gjort de grepene som jeg kan), og jeg kan tillate meg å si at selv om ikke alt er perfekt i livet mitt så er jeg lykkelig?

Gammel 04-12-07, 06:33   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

dyktig
real
feig
ærlig
flink
besluttsom
selvstendig
lat
rotete

rasende
glad
lykkelig
frustrert
trist
blid
furten
gretten
jublende

Jeg tror selvsagt ikke at du er misunnelig, bare vanskelig og kanskje ikke særlig dyktig til å se at en sak ikke er ensidig og at man kan oppfatte ting ulikt. JEG ser nemlig på lykkelighet som en egenskap, og at du ikke gjør det er helt greit for meg. Så pass raus er faktisk jeg.

Gammel 04-12-07, 08:25   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg tror selvsagt ikke at du er misunnelig, bare vanskelig og kanskje ikke særlig dyktig til å se at en sak ikke er ensidig og at man kan oppfatte ting ulikt. JEG ser nemlig på lykkelighet som en egenskap, og at du ikke gjør det er helt greit for meg. Så pass raus er faktisk jeg.

Er det egentlig "evne til å føle lykke" du snakker om som en egenskap, kanskje, og ikke "det å være lykkelig"? Det høres kanskje ut som veldig flisespikkete ( ), men det er veldig stor forskjell, synes jeg (og virker det som om mange andre også synes). Det er mange som er ulykkelige eller mistilpass eller deprimert relativt uavhengig av hvor gode forholdene rundt dem er (selv om følelser naturligvis ikke oppstår i et vakuum), og jeg håper også for sønnen min at han vil bli i stand til å ha det bra, i stand til å være lykkelig.

Jeg tror slett ikke nødvendigvis det at noen ikke er lykkelig betyr at de ikke "har funnet en plass i livet som de trives med", som du formulerte det tidligere, men heller at det å kunne kalle seg lykkelig forutsetter en kombinasjon av ytre forhold og personlighetstrekk. (Og noen vil kanskje aldri definere seg som generelt "lykkelig", selv om de har det like godt som noen andre som kaller seg lykkelig - man legger ulike ting i ord og man opplever situasjoner forskjellig og stiller forskjellige krav til seg selv og verden; det betyr ikke nødvendigvis at man hverken er ulykkelig eller vrang.)

Gammel 04-12-07, 07:49   #20
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et inderlig ønske om at barna mine skal ha/utvikle en hard panne og et mykt hjerte... så jeg er vel da redd for at de ikke skal ha indre styrke og empati.

Jeg merker at jeg allerede nå er veldig opptatt av å stimulere sønnen min til å være sterk i seg selv, tørre å stå for den han er og det han liker... ikke bare følge mengden liksom.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.