|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?
Jo. Men det er en helt annen ting. Og jeg mener at det er innmari viktig å ikke dra det med inn i denne debatten. Fordi det da ikke er til å unngå at mange synes de som mener det der er snerpete, og lett lar inntrykket av snerpete smitte over på de som faktisk blir syke. De skiller ikke mellom snørr og barter. Og Skvetten ender på sykehus fordi folk ikke vil forholde seg til snerper som ikke finner seg i noe og skal regulere alt mulig liksom.
Jeg har jo vært på show i Spektrum med Skvetten. Som hun stilte opp på rett og slett fordi hun elsker unger - og til tross for at hun blir utrolig syk. |
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Jeg antar at du er morsom på min bekostning, så hvorfor ikke hive på en litt ekkel smiley? |
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Hva om jeg hiver på en nusselig smiley?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg synes det blir merkelig å innføre et offentlig forbud mot parfyme da det er reltativt få som reagerer så sterkt som du gjør. Det er vel bedre om lærere som faktisk har elever med sterk allergi lar være å bruke det, enn å innføre et hvisomatte- forbud. Synes jeg. Jeg hadde selvfølgelig latt være å tatt på meg parfyme hvis jeg hadde elever som reagerte på det, men det hadde kanskje vært litt merkelig dersom jeg måtte slutte med parfyme fordi en elev i Sogn og Fjordane var allergisk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Stille på jobb på det stedet du skal være til avtalt tid. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Tja, jobber man i det offentlige, kan man drite i det meste. En eneste stor vernet bedrift. (Jeg tipper du jobber i privat næringsliv.) På vår jobb er det iallfall en god del påbud og regler som en del finner det for godt å "heve seg over." |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Ja, jeg sammenligner ikke, jeg sier bare at jeg er FOR et røykeforbud for folk som jobber med barn og syke, og at jeg er uenig i at man skal måtte finne seg i røykelukt.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Jeg sier ikke at du tar feil. Jeg bare sier at det ikke har noe med saken å gjøre. |
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg har sett noen få respirasjonssvikt, og min mor har KOLS og jeg ser henne slite enormt med pusten, spesielt når hun blir utsatt for sterk røyk (feks. fra stekeos) og annet. Så jeg vet hvor grusomt det ser ut. Jeg prøvde ikke å sammenligne, det var bare et svar til det Inagh skrev, og det at jeg seriøst mener det burde bli røykeforbud i barnehager, skoler og lignende. Men det passer vel bedre i en annen tråd, sorry.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Det er jo vel og bra, men dette med røyking er såpass sterkt regulert at det er lettere å unngå. Jeg vil anta at din mor dermed reagerer på parfyme også slik at du skjønner hvor mye større det problemet er. |
|
|
|
#16 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Selvsagt er det en forskjell, men jeg ser ingen grunn i det hele tatt til at det ene skal utelukke det andre. Ting som fører til ubehag for andre blant mennesker som jobber i forhold til mennesker, bør unngås. Er du altså ikke enig i det?
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Det er igjen forskjell på ubehag og sykdom. Dersom alt som andre oppfatter som ubehagelig skal reguleres får vi litt av en jobb. Anser det ikke som nødvendig med forbud mot vond kroppslukt eller annet som er ubehagelig. |
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Du anser det altså som helt greit at man dynger seg med parfyme og røyk som f.eks. sykepleier, siden man tross alt ikke blir sykere av at de gjør det? Snakk om å være navlebeskuende.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Øh? |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Jeg har allerede sagt at det bør være et forbud for mennesker som jobber i det offentlige rom der de arbeider med mennesker. Det er allerede et forbud mot røyking på offentlig sted, det er opp til hvert enkelt tjenestested å legge ned forbud ovenfor sine ansatte. Når du nevner dine barn som lukter røyk så er det noe helt annet enn å bli syk av det. Som jeg skriver er det i et slikt tilfelle opp til foreldrene å presse på ledelsen for å få et forbud. Det er ingen forbud når det gjelder parfyme på offentlig sted, dermed er det kun noen få lungeavdelinger i dette landet som har slike forbud på røyk og parfyme. |
|
![]() |
|
|