|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg begynte å legge på meg da de to eldste var små. Jeg hadde en stillesittende jobb og mannen min jobbet mye overtid. Jeg hadde ikke mulighet til å få trent, men prøvde i helgene å dra på tur med barna. Ofte var det andre ting som måtte gjøres i helgene osv. Sist redigert av Jessica : 11-09-10 kl 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg skulle ønske jeg ikke behøvde å spise noe i det hele tatt. Mat = store problemer for meg. Jeg har på ingen måte et normalt forhold til mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fra tynn/slank til overvektigI denne artikkelen står det litt om det http://www.aftenposten.no/jobb/article3763652.ece
![]() |
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Fra tynn/slank til overvektig
Veravera, jeg skjønner godt at folk som ikke selv har mat som issue i livet sitt ikke skjønner dette. Men med mindre det handler om de "ergelige 5 ekstrakiloene" så er det ofte et ganske sammensatt bilde som ligger bak en større overvekt.
![]() |
#5 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Så hvis man ikke klarer å stoppe i tide, er man ikke fornuftig da? Jeg ser ikke poenget ditt her, mener du virkelig at det går på fornuft?
![]() |
#7 |
Står på egne ben
![]() Sv: Fra tynn/slank til overvektigHar ikke lest hele tråden, så snakker bare for meg selv. Takke meg til noen kg for mye enn for lite. Selv har jeg bestandig hatt en enorm forbrenning og slitt med å være for tynn uten at jeg har villet det. Nå siste par årene så har dette forandret seg veldig og jeg merker at "kose"kiloene legger seg på. Jeg vil nok helt klart stoppe før det når så langt som godt overvektig, men jeg liker noen kosekilo i forhold til å være for tynn. Selv har jeg gått opp 20 kg i forhold til hva jeg var før jeg fikk lillebror. Har ikke vært noe moro å pakke vekk størrelse etter størrelse med klær, men jeg har ikke noe mål om å komme inn i de igjen, men jeg har heller ikke noe planer om å bli så mye større enn det jeg er nå. Nå har jeg satt en stopp i hodet mitt, så får vi se om det holder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Fordi det er en sykdom. En anorektiker vil feks. gå ned i vekt til hun eller han ser ut som et levende skjelett, uten å faktisk se det selv. Man står og speiler seg og ser et overvektig menneske selv om man er livsfarlig tynn. En overspiser ser kanskje overvekten, men har en spisesykdom som gjør at vedkommende ikke klarer ved egen hjelp å ta tak i det. Noen klarer det, noen alkoholikere klarer å komme seg utav helvete ved egen hjelp også. Men de fleste trenger nok hjelp utenfra, vil jeg tro.
Ja.
![]() |
#9 |
can-jur
|
Visst du finner et universielt svar på det, så blir du rik, meget, meget rik......
![]() |
![]() |
#10 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ordla meg muligens litt dumt, i mangle på andre ord i farten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
Man er vel ganske enige om at matrus er en vanskeligere problematikk en heroin rus, fordi avhengigheten er så sterk.
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Fra tynn/slank til overvektigDet er sikkert bare å "ta seg sammen"... Problemet er at man må ta seg sammen så utrolig mye lengre når man har 40 kg som skal av enn når man har 5-6 kilo som skal av! Jeg er utrolig god på å slanke meg. 25 kg, 18 kg, 10 kg - og så mister jeg konsentrasjonen på en eller annen måte, og vips! (føles det som) er kiloene på plass igjen, og jeg må starte på nytt - med de samme kiloene som sist (og gjerne et par ekstra).
![]() |
#15 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Såvidt meg er bekjent fins det ingen sammenheng mellom overvekt og "dårlige" mennesker.
![]() |
#16 |
i tåkeheimen
|
Virkelig?
![]() |
#17 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Fra tynn/slank til overvektigHar aldri vært tynn, så jeg vet ikke hvordan jeg ville tenkt i en evt. overgangssituasjon fra det ene stadiet til det andre. Det må i tilfelle bli fra overvektig til fedme det da, og der har jeg vært mange ganger. Jeg vet hva som er riktig/anbefalt/sunt/lurt, men å følge det opp er en helt annen sak.
![]() |
#18 |
can-jur
|
![]() Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg er tjukk fordi jeg spiser for mye, og formye av feil ting.
![]() |
![]() |
#19 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Fra tynn/slank til overvektigNoen ganger går det så sakte og gradvis at det ikke merkes ordentlig før det er "for sent". Jeg har gått opp i rykk og napp siden jeg var 18, og "plutselig" er jeg en 95-kilos tredveåring.
![]() |
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jepp. Denne beskrivelsen passer på meg.
Akkurat. Jeg gikk opp 12 kg og trodde jeg hadde gått opp ca 2. |
![]() |
![]() |
![]() |