|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Er det veskepress? | |||
| Ja, det er det |
|
5 | 4,85% |
| Ja, til dels |
|
15 | 14,56% |
| Nei, det er det ikkje |
|
78 | 75,73% |
| Kors, og fri meg frå alt |
|
5 | 4,85% |
| Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg har et barn som ikke har så lett for å bli med sosialt. Jeg er helt sikker på at jeg hadde strukket meg veldig langt for at ikke utstyret skulle stå i veien i tillegg til alt det andre. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke er unik der. Men jeg håper det ikke er den typen press i ungdomsmiljøene her, vi merker det ikke ennå, men jeg vet jo ikke hva de møter om 2-3 år. Denne byen ligger ofte litt etter østlandet også, det er relativt ofte sånn at det vi skriker opp over kommer hit noen år senere og sniker seg ubemerket inn som normalt.
|
|
|
#2 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?
(min utheving) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Sånn ser det ut i mitt klasserom (vg1 i en middels stor by på Østlandet).
|
|
|
#4 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nope. Har ikke merket noe til det verken på barneskolen eller på vgs der stesnuppa går. Men nå skal det sies at verken vi eller barna er merke/motebevisste, så for alt jeg vet kan det jo være et press der som jeg eller vi ikke får med oss.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Det er lokale variasjoner i byen jeg bor, derfor svarte jeg til dels.
|
|
|
#6 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei det er det ikke. Ikke opplevde mine jenter det heller på barneskolen. Heller ikke hva klær og sko angår. I følge minstejenta som nå går i 8 klasse så bruker de fleste skolesekk. Endel har MOT sekken og den har hun arvet fra storesøster. Når det gjelder parkas som de fleste bruker så har mange kjøpt den på f.eks Cubus som ikke kostet så mye. Hva skotøy angår nå i vinter så bruker heller ikke noen av hennes venner/medelever i klassen converse/tøysko som jeg så endel ungdomskoleelever brukte før. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Aner ikke. Det er ikke på barneskolen, der jeg har barn. Jeg har sett endel dyre vesker (og jakker) på elever fra ungdomsskolen og vgs i nærheten (men de kan jo være fake, jeg ser ikke forskjell), men jeg vet ikke om det er noe press. Jeg ser mange typiske pc-sekker også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg har spurt min. Hun går i 7. klasse i østre Bærum, og hun har lest alle artiklene om barn og vesker og sier at det ikke er noe veskepress hos dem, og at hun er spent på hvordan det blir på ungdomsskolen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg har jo bare småbarn, men ut i fra observasjoner på bussen er det mer North Face-gigabager og denslags enn dyre vesker. Noen av jakkene ser dog litt ut som de Para Jumpers-sakene, uten at jeg har studert dem inngående. Tror det er veldig blandet, men ikke utpreget høy dyr veskefaktor. Nedre Romerike.
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Har bare små barn (og på barneskolen er det mye joggebukser, longs inne og generelt ekstremt avslappa stil som i bhg), men når jeg ser på dem som rusler på vei til ungdomsskolen så tviler jeg veldig sterkt. Mye cubus og gratis MOT-sekker å se her altså. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Rockesøster
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Denne uka har jeg busset med med samme buss som videregåendeelevene, og ikke en eneste dyr veske var å se. I ettermiddag var bussen så full at nabojenta måtte sitte på fanget mitt, og vi kom da i prat om denne saken. Hun kunne fortelle at de har sett etter disse veskene på skolen for å se hvordan det ligger an her i området, men de aller fleste bruker pc-sekk, og noen få av jentene har vesker, men til ikke av disse designervesken til vanvittige priser.
|
|
|
#13 |
|
heimføing
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg spurte min syvendeklassing her om dagen, og det eneste hun hadde sett var ei (ukjent) hente med LV-veske på kjøpesenteret. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg gikk bak en jente på veien hjem i går og tenkte på dette med veske og skolebøker. Hun kan da umulig ha plass til særlig mye i den vesken hun hadde med i går. Men mulig de har skap på skolen, sånn som det er på Uskolen til eldstemann.
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Der jeg bor aner jeg ikke, men der jeg jobber så er det noe Michael Kors, men ellers synes jeg ikke det virker som det er mye med vesker. Men Uggs og dyre vinterjakker er det nok av. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
snur
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Ikke det jeg har lagt merke til. Eldste går i 8. klasse og i hennes klasse er det stort sett sekker og en og annen Adidasveske. Ikke noe merkepress der i gården. Hos oss går merkemas mer på treningsklær og fotballsko. Men de er heldigvis veldig enig når vi sier at fotballsko til flere tusen ikke er akutelt så lenge føttene vokser i det tempoet de gjør nå.
|
|
|
#18 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?På skolen til snuppa er det noen MK vesker. Endel CG og Svea jakker. Veldig lite PJ jakker tror jeg.
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jaja.
|
|
|
#20 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?
Men de har jo rett i at det ikke er veskepress. |
|
|
|