|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Jeg har åpnet to slike flasker i sommer, også kjøpt i Sverige, de var ikke gode. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Og når jeg først er inne på Amaroner i dag, så har jeg nå drukket 2004-årgangen av Santa Sofia. Den imponerte ikke så voldsomt som den pleier å gjøre som ung, men vi drakk den over to dager, og den var faktisk langt bedre den andre kvelden. Jeg tror dette tyder på at vi har begått et barnedrap av dimensjoner, og at den trengte et døgns lufting for at vinen skulle bli tilgjengelig bak all garvesyren. Jeg har også drukket Vaonas Amarone 2004. Den var noe mer fruktig, men også denne bar tydelig preg av mer garvesyre enn vanlig. Jeg har 4 Amaroner av 2004-årgang liggende som må prøves i løpet av høsten. Førsteinntrykket av denne årgangen er at dette er lagringsprosjekter. Santa Sofia må nok kjøpes inn og gjemmes vekk i minst 10 år. Vaona klarer seg kanskje med 5-7 år. |
|
|
|
#83 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?
|
|
|
|
#84 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Børster støv av denne for å inforemere at en av mine favoritter, Il Sestante, nå er tilgjengelig i 2004-årgang. Det samme er nyheten Marchesi Fumanelli. |
|
|
|
#86 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?:børster støv igjen: |
|
|
|
#88 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Litt amarone-trivia: |
|
|
|
#89 |
|
<*(((<
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Mm, jeg syns jeg stadig ser nye, ukjente og mistenkelig lavprisede amaroner. Jeg har ikke smakt så mange av de, men en 4-5 tror jeg. Ingen skikkelig dårlige opplevlser, men mye middelmådig minus. Dog syns jeg enkelte for så vidt forsvarte prisen, om ikke amarone-navnet. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Man burde være FP-medlem for å lese en sånn viktig tråd, Cille. Si det til mannen, du.
|
|
|
#93 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Jeg har drukket mye forskjellig rødvin opp igjennom årene, men må bekjenne at jeg aldri har stiftet bekjentskap med en Amarone. Etter å ha lest denne tråden har jeg blitt en smule nysgjerrig!
|
|
|
|
#94 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Jeg har noen flasker med ymse Amarone liggende på vent på soverommet. Jeg tror jeg må sjekke opp i hva det er jeg egentlig har. En av dem er en Masi fra 2005, så den skal ikke drikkes på le-henge, men det andre er jeg redd er en god del billig skvip.
|
|
|
#95 |
|
...
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Da har jeg kjøpt min første Amarone. Damen på vinmonopolet sa denne var den beste (av de de hadde inne regner jeg med) så da satset jeg på den. Tommasi Amarone della Valpolicella Classico 2005.
|
|
|
#96 |
|
Etylbarbital
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Det er bare ved et par anledninger jeg (og min kjære) har sett behov for å lufte vinen og da har vi bare gjort det i glasset. Dvs. at vi har observert at vinen har utviklet seg i glasset.
|
|
|
#97 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Jeg har en sånn Tommasi liggende.
|
|
|
#98 |
|
Sær og kresen
Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Jeg så etter en Amarone på polet i dag, men utvalget var skralt.
|