|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPÉn stemme til Jens er én stemme i mot at galskapen inntar statsministerstolen.
|
|
|
|
#2 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPSer for meg spennende titler som "Fornektelseminister", "Ukulturminister" og så videre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Expired
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPFlott og grundig svar, Glitter. Det er nok vanskelig å se fra utsiden hvilke følger det får å kutte ett sted, på de andre stedene. Jeg husker jo fra min korpstid at det ofte ble brukt instruktører som var proffe musikere. For eksempel. Og korps er jo startpunktet for musikk for mange.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Nåja, det er det vel ytterst få som gjør, siden det var snakk om en kunststudent.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJa, jeg vet jo nok til at jeg skjønner det, altså.
|
|
|
#7 |
|
Tidsklemma
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg må innrømme at jeg vet utrolig lite om kulturmidlene som blir brukt.. men jeg kan uansett skjønne at folk mener at det er mindre viktig. For det folk flest ser er feks at kommunen ikke har råd til å fylle vann i svømmebassenget, men de har utrolig nok råd til å sette opp en rar skulptur som ingen skjønner noe av utenfor rådhuset. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Expired
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPPopulisme:
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPOg så er det nok sånt at 98 % av Norges befolkning ikke blir LEI seg om noen sier at "nå blir det ikke mer penger til samtidsmusikk". Altså, vi er jo mange som intellektuelt sett syns det er en Viktig Ting Som Hører Hjemme I Helheten, men det er vanskelig å oppdrive mye entusiasme rundt det. I forhold til vann i svømmebassenget eller om bestemor skal få hjelp til å stå opp før lunsj, liksom.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Folk flest setter seg for dårlig inn i ting (som interesserer meg!
Nettopp, det er ikke målbart på samme vis. Men det man ikke tenker på er det jeg skrev over, at forsvinner den mest "intellektuelle kunsten", for å bruke et litt dumt begrep, så vil alt under også forvitre og gradvis forsvinne. Og samfunnet fordummes. Også kan vi jo ikke ha et samfunn som er slik at så lenge ikke "jeg" interesserer meg for det, så skal det ikke ha støtte, slik som Frps politikk er.
|
|
|
#11 |
|
Tidsklemma
|
Jeg er helt enig med deg her. Folk setter seg for lite inn i ting (meg selv inkludert). På mange områder har jeg lettere for å se et behov for støtte, feks til korps ol organisasjoner. Dessverre er jeg nok litt enig i FrP (
Jeg tror absolutt ikke at man skal ha det slik at "så lenge ikke jeg interesserer meg for det, så skal det ikke ha støtte" .. men jeg tror at når kommunene rundt om i landet sliter økonomisk, så bør pengebruken være veloverveid og komme flertallet i kommunen tilgode. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPDet kommer strengt tatt sikkert flere innbyggere til gode om man sikrer en god stamme av profesjonelle musikere som kan være instruktører for en hel bråte med unger som spiller i orkerster og korps og på piano, enn om man unngår at et par gamlinger ligger og får liggesår.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Nå er Norge såpass lite at det ikke er kvaliteten det kommer an på om en bok selger eller ikke. Det der blir det samme som å si at vi bør kun ha dansebandmusikk, fordi de er den eneste som kan leve av det. Det blir for "meg og mine interesser er best", rett og slett.
Hm, jeg tror du har misforstått innkjøpsordningen littegrann.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg er også veldig glad i bibliotekene. Stemmer at det ikke er bibliotekene somskal kjøpe bøkene, men de tvinges jo til å ta dem inn, og børste støv av dem i et par år. Og mange bibliotekarer ønsker seg heller de pengene disse bøkene koster, slik at de kan kjøpe inn bøker de selv ønsker skal være en del av tilbudet.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Innkjøpsordningen støtter ganske mye annet enn at bibliotekene skal ha bøker å låne ut, så jeg syns ikke bibliotekene alene skal få bestemme hva de pengene eventuelt skulle gått til. Som P.K. sier, man kan godt diskutere innkjøpsordningen, hvordan den fungerer, spesielt hvem som bestemmer hvilke bøker som skal velges ut, men norsk litteratur hadde nok sett ganske anderledes ut uten denne ordningen. Det er det relativt bred enighet om, altså.
Sist redigert av Tallulah : 05-08-09 kl 18:56. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg har ikke vært helt tydelig på hva jeg prøver å kommunisere her, ser jeg. Det ble en slengbemerkning som kom litt teit ut. Innkjøptordningen er jo en kjempestor og omfattende sak som er grundig utredet av folk som har greie på det, altså. Men det blir enda en sak der folk på grasrota kan oppfatte at "hvorfor i alle dager sitter det noen fjomper der inne i Oslo og prakker på oss en hel stabel med bøker ingen leser???". For det opplever de jo. At de også får en stabel med bøker som blir satt stor pris på ser man kanskje ikke like godt.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPNå så jeg den andre kommentaren din, og da blir dette innlegget litt feil. Jeg trodde du snakket om Roger. Er det virkelig en mengde bibliotekarer der ute som tenker sånn?
Det gjør det garantert. Jeg fikk referert en historie av en svensk performancekunster her om dagen, en meget høyrevridd politiker i Sverige hadde sagt noe sånt som "Vanlige folk er fornøyd med å jobbe fra ni til fire og lengte etter ferien, også kommer det en teaterregissør og forteller dem at de ikke er lykkelige!"
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPOg med "på grasrota" tenker jeg i denne sammenheng på bibliotekarer, altså, og ikke Roger på puben.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPMen finnes det ikke en del "keiserens nye klær" innimellom?
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPSelvfølgelig finnes det noen keisere uten klær! Men syns du virkelig det er et argument i mot utfordrende kunst som helhet? Jeg har hørt historien din jeg også, og den kan like gjerne ha blitt forbigått i stillhet fordi man ikke syns det er verdt å kommentere noe man gjennomskuer som vrøvl.
|
![]() |
|
|