|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Å legge igjen lapp er jo tydeligvis ganske mye billigere en å bli tatt og måtte betale for lakkanalyse også. ( og sinsykt mye mindre flaut)
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Her var du litt på jordet Floksa, men du er jo bonde. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Spesielle holdninger du presenterer her, Floksa. Men du skapte ihvertfall liv i tråden, det skal du ha. |
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Det var mest for å sparke litt tilbake til de som mener jeg er kriminell.
|
|
|
|
#6 |
|
awesom
|
Må man regne med at bilen kan bli kan bli sparket av en hest altså?
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Hah du er ikke så ille som du vil ha det til selv, og hadde betalt om ikke bileieren var en drittal tulling som løy og kom med trusler- altså man har i allefall et moralsk om ikke juridisk annsvar..
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Det er også ganske stor juridisk forskjell på barn og dyr som forvolder skade, og voksne myndige. Det moralske ansvaret er som moraler flest; individuelt.
|
|
|
#9 |
|
Leser
|
Spennende perspektiv.
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
[Digresjon] Problemet er at moral er høyst personlig. Det finnes nok av mennesker som synes at utroskap er helt greit, for eksempel. I hvert fall så lenge det er de som utøver det. Det er bare et problem hvis man blir tatt.
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Og ja, hvis min viltre 5-åring hadde løpt sidelengs inn i et kafébord og smelt en iPad i bakken så den ble ødelagt hadde jeg erstattet den. Selv om jeg antagelig ikke måtte.
|
|
|
#12 |
|
tankefull
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Håper det ordner seg Balanse. Jeg blir mildt sagt forbauset over at folk kan gi så totalt blaffen i at de ødelegger andres eiendom. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Etter å han lest Floksa sine innlegg så står det klarere for meg hvorfor tre ulike skader som andre påførte den forrige bilen min aldri ble meldt i fra fra den skyldige. Det kostet oss ca. 20 000,- da vi skulle bytte den inn. Det tilsvarte omtrent en og en halv måneds fulltidsjobb for meg den gangen. For meg framstår det som helt ufattelig å gjøre noe slikt, det samme som Floksa gjør her - virke overrasket over at mennesker kan finne på å si i fra dersom man gir beskjed hvis man har forvoldt skade på en annens bil. Jeg har hatt skyld i forbindelse med en ryggekræsj (eller rettere sagt et lite dult) en gang. Den andre bilen var gammel og fikk en liten ripe. Det kunne ikke falle meg inn og ikke melde i fra. Jeg husker at jeg brukte en selvlysende overstryktningspenn eller noe sånt (det eneste jeg hadde for hånden) og en kassakvittering for å etterlate navn og nummer. Eieren var så glad at hun nesten gråt da hun ringte, fordi jeg hadde lagt igjen beskjed. Det ble en skade for 2000,- kroner.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ikke det er idiotisk at andre er redd for bilen sin selv om jeg personlig gir blaffen i om vår bil har riper eller ikke. Samboeren min pleier bilen som et barn og synes det er kjempekjipt når lakken blir får riper. Og det synes jeg er helt greit. Men jeg blir sint på at når han mener at jeg lar ungene "herpe" bilen fordi jeg lar dem spise en brødskive i bilen etter barnehagen, ha på seg skitne sko, ta bøtter og spader med litt sand på inn i bilen osv. Da synes jeg heller vi kan kjøpe billige biler som det ikke er så farlig med. Men det er jo en helt annen sak. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Det er muligens ikke dyreeiers juridiske ansvar å gjøre opp for seg om hesten sparker inn en frontrute, men man er i så fall en svært så uansvarlig dyreeier uansett. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Jeg har en venninne som fikk ødelagt bilen pga en løpsk hest. Hesteeieren måtte betale. Man har faktisk gjerdeplikt, og om denne ikke overholdes så er man ansvarlig for de skader som dyret utfører. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
can-jur
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Objektivt ansvar:
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Ansvarlig for skaden ens egen bil GJØR, ja. Men det er vel strengt tatt ikke den parkerte bilen sin skyld om hesten ikke blir håndtert riktig og sparker inn frontlyktene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Men der fikk du jo klart svar på at det du selv har gjort er ulovlig. Det din bil(dør) gjør, er å skrape opp en annens passive bil. Your bad.
|
![]() |
|
|