|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hertuginne
|
Sv: Forbanna debattanter
Ja, det er grenser for hvor lenge man orker å kjempe mot vindmøller, for de gir seg jo ikke, samma søren. Og de hører jo heller ikke etter, men kanskje man skulle se på at det er en annen mottakergruppe det ute, nemlig de som leser og ikke skriver, og dermed sitter igjen med et inntrykk av at alle mener det som disse nettdebattantene mener, og dermed lettere tror på og godtar sånne meninger.
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Viktig poeng, Adrienne.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Det var det som var tanken bak å begynne å svare. Menneh ... så ble jeg sittende og tenke på at disse folka er så skvatte gærne at jeg kan få dem på døra her hjemme eller noe. |
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbanna debattanterJeg skjønner godt at man ikke orker delta i de debattene med det grumset og hatet som kommer frem
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbanna debattanterSer ikke helt hvor folk leser hat mot utlendinger som jobber. De fleste av dem fyller jo bare det tomrommet som skapes av at den dessertgenerasjonen av unge vårt overgenerøse samfunn avler fram. Aslam i Sporveien, Pjotr i bygningsbransjen og partysvenskene i resten av servicebransjen. "Utlendingene tar jobba våre" var utbredt på 80 tallet og tidlig 90-tall, da kulturell homogenitet fremdeles holdt det sosiale stigmaet mot fattighjelp oppe og lediggang var den største synd. På 30 år har dette endret seg og man ser knapt et menneske med etnisk norsk opphav i denne delen av arbeidslivet. Og alle vet at det ikke er utlendinger som har skylda for det. Det ligger i hva folk flest i landet ønsker og verdsetter. Serviceyrker er under alles verdighet.
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er også der. Jeg tør ikke og orker ikke. Jeg blir helt satt ut av alt hatet som kommer frem, enten det er mot muslimer, innvandrere, alenemødre eller kvinner generelt. Men jeg synes Adrienne har et viktig poeng. Vi kan jo ikke la de slemme eie hele nettdebattverden fordi de skremmer oss fra å delta, heller.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jepp, f.eks Rine som sier at et er en interessant teori. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Forbanna debattanterMAN KAN FINT VÆRE PROVOSERENDE OG AGGRESSIV UTEN DE STERKE MENINGENE!!! SELV EN MODERAT YTRING BLIR TRASSTRIGGER OM BARE FORMEN ER ILLE NOK!
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#12 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbanna debattanterPåstandene her om at ytre høyre og ytre venstre er like gode i debatter på nettet, kjenner jeg meg ikke igjen i. Sist redigert av Sir Limpalot : 26-08-11 kl 01:22. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
By the Sea
|
Sv: Forbanna debattanterGodt beskrevet, Limpalot!
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Forbanna debattanterOg hatten av for Hoksrud i dag. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Bård Hoksrud ble bokstavelig talt tatt med buksa nede, men jeg lurer ærlig talt på om ikke TV2 denne gangen gikk litt for langt i sin søken etter "sak", det kan ødelegge et menneske fullstendig å bli eksponert på denne måten.
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Sv: Forbanna debattanterJepp, for å si det slik: Verken Frp eller TV2 overrasket i dag. TV2 kunne godt fått fram poenget uten å gå så langt, men jeg sliter litt med sympatien for Hoksund likevel. Jeg klarer bare ikke å slutte å himle over hvor mange duster (for å si det pent) som befinner seg i det partiet der, og det toppet seg virkelig da reportasjen ble avsluttet med at en alvorlig Per- full på talerstolen-Sandberg sa at de skulle vurdere om Hoksund måtte trekke seg som stortingspolitiker. God ide- kvitte seg med alle som gjør og sier noe dumt i Frp, så ser vi hvor mange som blir igjen... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Jeg vet ingenting om frekvensen av sexkjøp til hverken politikere eller andre offentlige personer, så jeg kan ikke uttale meg om dette er typisk for FrP. Det jeg dog vet, er at å henge ut folk som gjør ukloke ting på denne måten, kan knuse et menneske fullstendig. Vi gjør idiotiske ting alle, men vi slipper nå i det minste å filmes mens vi gjør dem, og ikke minst måtte forklare bakgrunnen på riksdekkende TV når "nyheten" sprekker.
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Sv: Forbanna debattanterÅ snu kappa etter vinden er en ting, det gjør de aller fleste politikere, men jeg mener bestemt at det er en stor overvekt av folk som har et lempfeldig forhold til loven i Frp. Vold, voldtekter, sex med mindreårige, full på jobb og i bil, rasistiske uttalelser... vis meg ett parti som har et lignende reportoar. Om måten nyheten ble kjent på er bra eller ikke, er på en måte en annen diskusjon, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Sv: Forbanna debattanterJeg er på linje med Rine. Jeg er litt lei av at FrP blir ansett som en hellig ku i forhold til kritikk, fordi andre politikere også er idioter. Vel, så fortell om det da? Jeg er klar over omfattende medlemsjuks, telefoner til de synske på det offentliges regning og tvilsomme ansettelser til bekjentskaper i andre partier enn FrP, men misbruk av yngre partimedlemmer seksuelt, ulovlig filming, sexkjøp i tjeneste med ungdomsrepresentanter på tur, promille på talerstolen og den type ting har jeg ikke fått med meg at forekommer i like stort omfang i andre partier enn FrP. Ei heller den selvmedlidende stakkarsliggjøringen og kreative løgner som gjerne kommer fra øverste hold i partiet etter at noen i partiet er tatt med buksene nede. Det siste er i grunnen det mest oppsiktsvekkende for min del.
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Nå ser jeg at de hevder at turen ikke hadde noe med politikk og gjøre, og var en privat ferie. Når det er snakk om en erfaren stortingspolitiker med tur på ungdom fra partiets ungdomslag, så synes jeg i grunnen det ikke gjør så kjempestor forskjell om hvorvidt det var en privat betalt reise eller ei.
|
![]() |
|
|