Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasisme kontra skepsis mot andre kulturer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-07, 14:10   #101
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rasisme kontra skepsis mot andre kulturer

Det hadde jeg tatt som et kompliment, AC. Jeg leser det slik at personen mente nordmenn ikke klarte å få så pene barn. Men, det er på ingen måte en god formulering.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 14:25   #102
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

AlfaCharlie er norsk, hun ser bare "sånn" ut!

Gammel 31-10-07, 14:32   #103
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange ganger i Oslo blitt spurt av vilt fremmede mennesker hvor jeg er fra - "du har jo sånn fin dialekt"! Folk er nysgjerrige, sånn er det vel bare.

Gammel 31-10-07, 14:45   #104
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har mange ganger i Oslo blitt spurt av vilt fremmede mennesker hvor jeg er fra - "du har jo sånn fin dialekt"! Folk er nysgjerrige, sånn er det vel bare.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du er fra.

Gammel 31-10-07, 14:50   #105
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du er fra.

Ja, ikke sant?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 14:53   #106
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet. Dvs, jeg går ut i fra at Polyanna og Adrienne er fra samme sted.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:22   #107
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg vet. Dvs, jeg går ut i fra at Polyanna og Adrienne er fra samme sted.

Gammel 01-11-07, 14:02   #108
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Men jeg blir litt snurt når noen tillegger meg badehuskultur og kunnskap om sauedrift når jeg forteller hvor jeg kommer fra.

Badehus? Eller bedehus?

Her er det forventninger om fiske og reindrift.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 19:01   #109
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Badehus? Eller bedehus?

Her er det forventninger om fiske og reindrift.

Hjemmebrent og bartestell her.

Gammel 01-11-07, 23:37   #110
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg er automatisk for steining av kvinner som har sett på en mann, full burkatvang, barnebruder og hele hopprennet.

Gammel 02-11-07, 11:09   #111
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Og jeg er automatisk for steining av kvinner som har sett på en mann, full burkatvang, barnebruder og hele hopprennet.

Why state the obvious?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:20   #112
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

I grunnen ble det litt uheldig å sette dette i sammenheng med hjemmebrent og bartestell, fiske og reindrift, bedehus og sauedrift. For det ER jo noe i det. Det ER mer utbredt med reindrift i Finnmark, det ER flere snurre-barter i Trøndelag, og flere bedehus på sørlandet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:43   #113
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

I grunnen ble det litt uheldig å sette dette i sammenheng med hjemmebrent og bartestell, fiske og reindrift, bedehus og sauedrift. For det ER jo noe i det. Det ER mer utbredt med reindrift i Finnmark, det ER flere snurre-barter i Trøndelag, og flere bedehus på sørlandet.

Men det er det er jo det i en del muslimske grupperinger også. Sånn sett. Hun poengterte jo nettopp særtrekk fra enkelte grupper, som kanskje ikke alle er tilhengere av, men som det blir knyttet antagelser til.

Jeg kommer forøvrig ikke fra Finnmark, men får likevel antagelser om reindrift og fiske. Selv i en kommune langt sør i Nordland.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:15   #114
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hjemmebrent og bartestell her.

Det er få som tror meg når jeg forteller at jeg begynte alkoholkarrieren min med rødvin...

Jeg er også nysgjerrig og kan lure på (til og med spørre om) hvor folk kommer fra basert på annerledes dialekt og utenlandsk utseende. Men jeg håper jeg kommer unna de mest fantasiløse spørsmålene og forventningene.
Alle ønsker vel først og fremst å bli møtt som den personen de er, ikke som representant for et land eller sted de ikke har bodd i (de siste X-antall årene eller hele livet).

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:29   #115
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Why state the obvious?

Jeg trenger ikke åpne kjeften, engang.

Når jeg gjør det, blir de bare forvirret uansett. Og evnt også fornærmet, som jeg sa tidligere.

Gammel 02-11-07, 13:21   #116
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trenger ikke åpne kjeften, engang.

Når jeg gjør det, blir de bare forvirret uansett. Og evnt også fornærmet, som jeg sa tidligere.

Får du også kommentarer på at du "snakker så bra norsk"?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 13:51   #117
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Får du også kommentarer på at du "snakker så bra norsk"?

Åh jada, opptil flere ganger. Det er egentlig veldig morsomt, særlig på offentlige kontorer.

Navnet mitt innbyr jo også til misforståelser.

Gammel 02-11-07, 13:54   #118
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.