|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Michael Jackson er død ...
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg kan ikke se at det er noe spesiell forskjell i å spekulere på den seksuelle legningen til MJ i forhold til hvilken som helst annen kjendis, om de er heterofil eller homofil.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Av alle mulige ting så var det rett før jeg grønnprikket Brutus.
Hvis jeg har skjønt dette rett så kan man ikke behandle noen pedofil legning heller. Men man kan godt ha en pedofil legning uten å gå løs på barn. På samme måte som man nokså uproblematisk kan ha en heteroseksuell legning uten å ha sex med noen i det hele tatt. |
|
|
|
#4 |
|
Tøff
|
I teorien, nei. Jeg kan heller ikke fatte at det å være pedofil er synonymt med å være en overgriper, for det er virkelig ikke tilfelle. På den annen side sett styres "folk" mye av media, og media har en fullstendig unyansert bruk av uttrykket pedofil. Er du pedofil er det det samme som å være ovegriper, sadist, voldelig og voldtektsforbryter.
|
|
|
#5 |
|
Elsker gamlis- godis
Ja, det har du rett i. Folk flest vet lite om hva pedofili egentlig er, hva det handler om, hva som skjer osv. De færreste er monstre som begår voldtekter. Det er derfor det kan være vanskelig å forstå, erkjenne og være klar over hva som skjer i slike tilfeller. Argumentene som flere bruker her om at MJ ikke var pedofil, er egentlig argumenter for nettopp dette. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så sant. Pedofili er en legning. Det finnes overgripere blant alle legninger, enten de er pedofile, heterofile, homofile etc.
|
|
|
#7 |
|
weird
Sv: Michael Jackson er død ...Å mene at det blir tullete å sitte her og definere en mann som pedofil uten å være i en posisjon der man har forutsetninger for å sette den merkelappen på et menneske, er ikke det samme som å argumentere for at han ikke er det. Det er å rett og slett argumentere for at sånne merkelapper ikke bør hives rundt som konfetti.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Godt sagt, Kie! |
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Hør, hør! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Michael Jackson er død ...Nå er jeg ingen spesiell MJ fan, og det har jeg aldri vært. Men jeg ser jo at det skrives at han hadde en grusom oppvekst, og at det forklarer mye. (?) Men han har visstnok i testamentet skrevet at hans mor (og far) skal ha foreldreretten til barna hans? Er det ikke de som er skyld i den grusomme oppveksten da?
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Michael Jackson er død ...Mora hans har han vel ikonisert, mens faren har fått avskjed på grått papir og er vel (ihht ryktebørsen) ikke med i testamentet engang. |
|
|
|
#13 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Michael Jackson er død...Nei, kan selfølgelig ikke være helt sikker.
|
|
|
#15 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Michael Jackson er død...Hm. De nevner det ikke på nyhetene. |
|
|
|